2020-03-31, 15:30
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Greta lärde sig väl som ung, att när mamma repeterar, då är det hörselskydd som gäller!

Morsan har ju dessutom scenvana. Då vet man säkert en del om kläder. Så nog är Gretas hemska utstyrsel på bilden vald med avsikt.
2020-03-31, 15:30
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Japp, då är vi överens på det mesta

utom

Jag tror att Rentzhog med flera hade planer på detta men märkte fort att Greta vill gå en egen väg och är ingen bra person att förhandla med. De fick ge upp när de fick känna Greta på riktigt.

Hur mycket föräldrarna vill tjäna på detta låter jag vara osagt. Var och en skulle väl vilja tjäna om man ser en möjlighet? Svante var emot Gretas aktivism i början men försök resonera mot Greta

Däremot ser jag många som skulle vilja "utnyttja" d.v.s. tjäna pengar på Greta, eller utnyttja hennes nuvarande inflytande. (inspiratoeren ) Greta verkar inte alls vara intresserad av bussiness. Hon liksom Trump har det så det räcker för dom.

Vi får se när Greta börjar känna sig maktlös om hon inte får några resultat för sin aktivism. Då kanske börjar hon lära sig att pengar ger makt och är nyckeln till om hon ska lyckas??

Frågan är hur mycket Rentzhog fortfarande är inblandad?
Det pudlades ju direkt då hans namn avslöjades som en av hjärnorna bakom. Sen har vi ju en annan figur som gått lite under radarn i och med debaclet med Rentzhog och det är Bo Thorén som ju väl är den som drog upp ridån för dramat Greta. Thorén var ju den som via idén om klimatstrejkande krattade manegen för det hela.

Vad gäller den moraliska aspekten är det här med föräldrar/pengar en knivig fråga. Jag känner en kille som hade en galen farsa som ville att han skulle bli den nye Pelé, Johann Cruijff eller Gerd Müller och gjorde allt för att boosta hans fotbollskarriär. Han var lovande junior men sen tog flaskan över och idag 45 år senare är killen ett vrak. Föräldrar tenderar att genom barnen förverkliga sina egna misslyckanden i livet och en B-skådis och en byxrollsoperasångerska har en bra bit upp till Jack Nicholson och Maria Callas, men nog skyr dom inte publicitet i a f.

Gretas värld kommer givetvis att rasa samman om det du skriver i sista stycket sker. Då återstår att se om hon ser spelet förlorat och slutar som Adolf Hitler i sin bunker eller har en plan B för att komma igen på annat vis.
2020-03-31, 15:33
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Morsan har ju dessutom scenvana. Då vet man säkert en del om kläder. Så nog är Gretas hemska utstyrsel på bilden vald med avsikt.

Gillar ordet "RÖVHATT" vad det betyder vet jag inte. Vissa kunde ha trott att Malena kanske gör reklam för FISTING? "You should use a lot of lubricant!"

"I want a future" däremot...kanske folk trodde att Greta svälter och behöver mat?
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-31 kl. 15:39.
2020-03-31, 15:36
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Frågan är hur mycket Rentzhog fortfarande är inblandad?
Det pudlades ju direkt då hans namn avslöjades som en av hjärnorna bakom. Sen har vi ju en annan figur som gått lite under radarn i och med debaclet med Rentzhog och det är Bo Thorén som ju väl är den som drog upp ridån för dramat Greta. Thorén var ju den som via idén om klimatstrejkande krattade manegen för det hela.

Vad gäller den moraliska aspekten är det här med föräldrar/pengar en knivig fråga. Jag känner en kille som hade en galen farsa som ville att han skulle bli den nye Pelé, Johann Cruijff eller Gerd Müller och gjorde allt för att boosta hans fotbollskarriär. Han var lovande junior men sen tog flaskan över och idag 45 år senare är killen ett vrak. Föräldrar tenderar att genom barnen förverkliga sina egna misslyckanden i livet och en B-skådis och en byxrollsoperasångerska har en bra bit upp till Jack Nicholson och Maria Callas, men nog skyr dom inte publicitet i a f.

Gretas värld kommer givetvis att rasa samman om det du skriver i sista stycket sker. Då återstår att se om hon ser spelet förlorat och slutar som Adolf Hitler i sin bunker eller har en plan B för att komma igen på annat vis.

Rentzhog är nog sjukskriven, depression, då han bytte karriären för Greta vid det värsta möjliga tänkbara ögonblicket, när börsen gick bara upp och upp

Global utmaning är kanske värderad till 10000kr??

Rentzhog önskar nog att han hade aldrig träffat Greta.
2020-03-31, 15:39
Medlem
wwrs avatar
Påstås inte familjen ha sparkat Rentzhog? Men detta styrs från mycket högre ort, imho.
2020-03-31, 15:39
Medlem
Citat:
Jag har själv neurologiska problem med hjärnan och jag lyckades till slut hitta rätt mediciner. Vissa saker som t.ex tinnitus försvann 100%!!

Äter Greta några mediciner alls? Om inte då är jag förvånad.
Det jag vet är att Greta har sagt, att hon har ätit antidepressiv medicin. Nåot som hennes mamma har bekräftat i boken om familjen. När Greta argt for iväg, insåg jag att jag hade varit oförsiktig, men för mig är det så naturligt att om man äter tillsammans, att man frågar varandra om det smakar bra, att jag tänkte mig inte för.

Jag insåg snabbt, att jag med min fråga hade ställt ett för högt krav på Greta, så jag blev inte arg på Greta, däremot arg på mig själv, för att jag trots med min omfattande erfarenhet av anorexipatienter, ändå inte hade tänkt mig för bättre.

Jag har alltså arbetat en hel del med anorexipatienter, även länge med med en brukare, som hade just Gretas kombination med asperger och anorexi. En sak måste jag förklara, det som hände var EJ Gretas fel. Blir man rejält arg har man oftast först blivit ordentligt rädd. Min enkla men olämpliga fråga om Gretas veganska sallad smakade gott, utlösta tydligen värre ångest hos henne.

Jag gick i fällan för innan vi åt tillsammans, hade Greta både hållit ett starkt klimattal och svarat framgångsrikt på många frågor på flera olika språk, inte bara på svenska och engelska, och inte bara från journalister utan även från närvarande klimatforskare.

Så jag blev oavsiktligt lurad, att tro att Greta mådde betydligt bättre än vad hon egentligen gjorde, särskilt som hon var glad över att jag var där och valde att äta tillsammans med mig, vilket jag visste innebar att hon hade förtroende för mig. Gretas mycket höga intelligens gör att hennes symptom ibland delvis döljs. Greta var glad av att ha klarat provet, men var trött och hungrig, och då blir lätt ångesttankarna värre, när de kommer. Så det hela var EJ Gretas fel, det är inte märkligare att ha ont i själen, än att ha brutit benet, bruka jag säga!

Det som är säkert är att Greta har väldigt starka känslor och svänger snabbt i sina känslor, men det är säkert ofta jobbigt även för Greta själv. Många tonåringar är på detta vis, men Greta är det ovanligt uttalat. Nästa gång Greta och jag äter tillsammans, får vi ta det extra lugnt!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-31 kl. 15:50.
2020-03-31, 15:41
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Påstås inte familjen ha sparkat Rentzhog? Men detta styrs från mycket högre ort, imho.

Greta (eller familjen) nobbade hans nätverk. Helt fel tycker jag. Men vad vet Greta om nätverk? Greta trodde att hon är helig och tidningarnas hjälp kommer att räcka för Greta.

Fick de för lite pengar? Eller var inte Rentzhog intressant nog för Greta? Det vet bara själva.
Greta slutade som styrelsemedlem och hela projektet var dömd att misslyckas utan Greta.

Investerarna förlorade pengar, och är ursinniga på Greta och Rentzhog.
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-31 kl. 15:46.
2020-03-31, 15:46
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Greta mobbade hans nätverk. Helt fel tycker jag. Men vad vet Greta om nätverk? Greta trodde att hon är helig och tidningarnas hjälp kommer att räcka för Greta.
En så stor kampanj sköts från högsta ort, imho. Bara för Greta att följa manus. Men i de senare akterna kanske rollen blir mindre hjältemodig, men ingen utomstående vet.

Se hur Assange nu spelar neddekad.
Kasselstrand och gänget profiterar på andningsmasker.
Biden spelar senil tölp.
Åkesson delar ut flygblad till flyktingar.

Nu när Greta inte är Askungen, skall det bli mycket intressant att följa henne och se vartåt det barkar.
Senast redigerad av wwr 2020-03-31 kl. 15:50.
2020-03-31, 16:01
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Rentzhog är nog sjukskriven, depression, då han bytte karriären för Greta vid det värsta möjliga tänkbara ögonblicket, när börsen gick bara upp och upp

Global utmaning är kanske värderad till 10000kr??

Rentzhog önskar nog att han hade aldrig träffat Greta.

Troligen.

Det var denna artikel av journalisten Rebecca Weidmo Uvell som gav familjen Thunberg orsaken att bryta med Rentzhog, men som antytts är han bara en bricka i spelet men då var han liksom ansiktet utåt i den smutsiga byken...

https://uvell.se/2018/12/11/pr-spinnet-bakom-greta-thunberg/
2020-03-31, 16:08
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus

Troligen.

Det var denna artikel av journalisten Rebecca Weidmo Uvell som gav familjen Thunberg orsaken att bryta med Rentzhog, men som antytts är han bara en bricka i spelet men då var han liksom ansiktet utåt i den smutsiga byken...

https://uvell.se/2018/12/11/pr-spinnet-bakom-greta-thunberg/
Citat:
Aftonbladet, gissningsvis efter tips från Rentzhog, la 16.35 samma dag som skolstrejken inleddes upp en bild och helsidesartikel på Greta Thunberg. Artikeln startade sedan en kedjepublicering som varenda tidning hakade på.
Kan jag aldrig tänka mig. Alla tidningar bara öser, efter det att en reklamkille ringt Aftonbladet och de direkt skulle ha gjort en helsida. Det slutar på Times omslag.

Det där är bestämt från mycket högre ort.

Varför ser Greta ut som hon gör. Hon har bantat sig in i en roll.
2020-03-31, 16:11
Medlem
Citat:
Japp, då är vi överens på det mesta

utom

Jag tror att Rentzhog med flera hade planer på detta men märkte fort att Greta vill gå en egen väg och är ingen bra person att förhandla med. De fick ge upp när de fick känna Greta på riktigt.

Hur mycket föräldrarna vill tjäna på detta låter jag vara osagt. Var och en skulle väl vilja tjäna om man ser en möjlighet? Svante var emot Gretas aktivism i början men försök resonera mot Greta

Däremot ser jag många som skulle vilja "utnyttja" d.v.s. tjäna pengar på Greta, eller utnyttja hennes nuvarande inflytande. (inspiratoeren ) Greta verkar inte alls vara intresserad av bussiness. Hon liksom Trump har det så det räcker för dom.

Vi får se när Greta börjar känna sig maktlös om hon inte får några resultat för sin aktivism. Då kanske börjar hon lära sig att pengar ger makt och är nyckeln till om hon ska lyckas??
Jag önskar bara att Greta ska bli lycklig!
2020-03-31, 16:11
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag har alltså arbetat en hel del med anorexipatienter, även länge med med en brukare, som hade just Gretas kombination med asperger och anorexi. En sak måste jag förklara, det som hände var EJ Gretas fel. Blir man rejält arg har man oftast först blivit ordentligt rädd. Min enkla men olämpliga fråga om Gretas veganska sallad smakade gott, utlösta tydligen värre ångest hos henne.

Intressant det du skriver.
Det måste ju därmed vara ständiga triggerpunkter för ångest vad gäller Greta att låta henne fara jorden runt som en cirkusapa och sprida ett domedagsbudskap om något hon är paniskt skräckslagen inför?
Om bara en så enkel fråga som om maten smakar bra kan orsaka en sådan häftig reaktion hos henne är hon ju knappast rätt person att konfronteras med ett armageddonscenario som är så stort att hon inte kan omfatta det mentalt och därmed gör sig ju hennes PR-apparat skyldiga till den destruktiva bild hon har av framtiden.
Tycker du att ändamålet helgar medlen här och att Greta bör vara villig att offra sin mentala hälsa för den goda sakens skull?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in