2020-03-31, 09:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja, det är helt galet! Jag liksom rev mitt hår när jag hittade infon.
Gräver fortfarande efter dessa vansinniga motsägelser.
Just de här lögnerna med städningen och vilka som var med och fattade dessa beslut är ju även det nånting som VERKLIGEN inte stämmer!!
Vem vet...?? Sillen och HD's pappa står på listan och ska vittna för försvaret.
Ska Åsa också förhöra dom? Hoppas..!

- HD berättar att beslutet togs i hennes föräldrars stuga och att det var hon, hennes mamma och syster som satt och pratade om att städa och att det var ett gemensamt beslut. Att de ska ta ett gemensamt tag och hjälpa till med städ och "återta huset" efter att det varit avspärrat.
S.178 i HD's förhör.

- HD's pappa säger att det var han själv, SD, HD och HD's mamma som satt och pratade om att de skulle städa huset.
S. 482

- HD's syster vet inte vem som tog initiativet till städen men HD, föräldrarna och SD hade pratat om det och frågade om hon kunde hjälpa till. Och hon sa ja.
S. 493

(HD's syster säger också att föräldrarna inte hade barnbarnen under helgen 11-13 maj.
Hon visste inte vart HD var den helgen.
Det säger ju även föräldrarna - att dom INTE var barnvakt?
Så vart var barnen den helgen?)

- A*ndreas säger att de städade fram till 17-18
Det var på torsdagen innan städningen som han och hans fru åkte till stugan och där pratade de om att de skulle hjälpas åt att städa. Det var troligen HD som kom upp med förslaget.
HD och hennes syster städade det som mamman gjorde: Disk, tvätt och källare. Dammsög, dammade och torkade. Badrummet också, antagligen.
S. 498 A.150

- HD's mamma säger att hon städade flickornas rum och torkade fönsterkarmarna.
Hon HD och systern plockade även kartonger i källaren.
Sida 467 A.149

Och där gjorde den den autodidakta hygienteknikexperten GolvbrunnsHanna sin livs framträdande....

Måtte hon få sitt straff redan här på jorden. Att hon hon har ett innestående plus på livets konto att cacha in när det gäller sin otrogne man, tillika häradspsykopaten, Stefan väger inte upp det stora minus hon har när det kommer till sitt såväl öppna som dolda deltagande i mordet på Lena.
Citera
2020-03-31, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Har du sett honom sörja Lena?
– Ja det har vi pratat om. Han har uttryckt det som att han har svårt att hinna med sitt sorgearbete med tanke på allt som händer runt honom.

Yhee Right !!
Ja här ser man ju redan vartåt Jellys vittnesmål barkar iväg!
”Always by your side Steffe-boy”
Citera
2020-03-31, 09:32
Medlem
Citat:
- Jag har bara sett honom arg en gång och då var det jag som hade gjort fel, eller iallafall min hund.

Vittnet berättar att hunden sprang lös och då fick han en tillsägelse av 45-åringen.

- Jag gjorde fel, säger vittnet.

45-åringen ler och skrattar försiktigt när vittnet svarar på frågorna.

Ja, JG gjorde fel. För det gäller att lyda blint!
Just nu SD är nöjd. Får se hur länge det håller. Efter uppmjukning kommer det besvärliga frågor som kräver svar.
Citera
2020-03-31, 09:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kanske har man lyckats fylla upp lokalen helt nu så att SVT-journalisten inte får plats, av vad man har sett hittills bidrar han ju på inget sätt till den goda stämningen. Det är viktigt att alla drar åt samma håll nu om man skall kunna ro det här i land.

Alla journalister måste få komma in före det kan bli tal om insläpp av allmänheten eller vad menar du? Brukar journalisterna också stå i kö för platser här i Sverige?
Citera
2020-03-31, 09:33
Bannlyst
När fick du reda på att Lena och NN hade ett förhållande?
– Jag vill minnas att jag fick någon slags ursäktande av NN i chatten om att han hade gjort något dumt. Han sade att han förstod om teamet skulle upplösas. Någon minut senare kontaktade Lena mig och ville träffas. Det var så jag fick veta att de hade otrohetsaffären.
Påverkades er relation?
Ja. Jag lämnade gruppen på en gång. Jag hade en känsla av att jag bklivit bedragen av NN och Lena. Det var inget kul.

Han mjuknar lite va??......
Citera
2020-03-31, 09:34
Medlem
Citat:
– Ja det har vi pratat om. Han har uttryckt det som att han har svårt att hinna med sitt sorgearbete med tanke på allt som händer runt honom.

Yhee Right !!
Han får sörja Lena på Kumlaanstalten sedan där han lär bli ett bra tag.
Citera
2020-03-31, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Alla journalister måste få komma in före det kan bli tal om insläpp av allmänheten eller vad menar du? Brukar journalisterna också stå i kö för platser här i Sverige?
Nej. De kan boka plats i förtid.
Citera
2020-03-31, 09:36
Bannlyst
- Jag uttryckte mig tydligt till NN att jag skulle unfrienda honom på Facebook. Men Lena tyckte att jag tog NN:s sida, säger vittnet som får frågor om hur otroheten påverkade gruppens relation.
Citera
2020-03-31, 09:37
Medlem
Citat:
- Jag uttryckte mig tydligt till NN att jag skulle unfrienda honom på Facebook. Men Lena tyckte att jag tog NN:s sida, säger vittnet som får frågor om hur otroheten påverkade gruppens relation.
Han väljer att rädda sitt eget skinn...??
Citera
2020-03-31, 09:37
Bannlyst
- Hon fortsatte kontakta mig men jag blockerade henne, säger vittnet om Lena.

Gjorde du det samma mot NN?
– Nej.
Citera
2020-03-31, 09:39
Medlem
hoppsanns avatar
Brukar vuxna personer som vittnar ha med sig en stödperson?
Är denna person någon vän till honom eller någon personal från domstolen?
Citera
2020-03-31, 09:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Yhee Right !!

Det är ju så SD hela tiden har upprepat till en och var som velat lyssna.
Det vill säga; att egentligen har inte SD sörjt L*ena, och SD är skicklig på att säga saker som bortförklarar det hela så att det låter trovärdigt.

Hal som en ål. Alltid. Alla tider på dygnet, alla dagar på året. I vilken situation som helst.

Det som avslöjar honom är att det låter mekaniskt. Samma mening upprepas, utan variation. Alltid i slutet av varje konversation skriver han detta. Lite som en underskrift.

Han vet att detta är något man måste säga. Det kommer inte spontant, från hjärtat.
Det är ett måste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in