Citat:
Ursprungligen postat av
4598gj45
Varför är debatten kring 'social interaktion' så fanatisk? Extroverta är som kultmedlemmar. Det finns inte ens en karantän. Allt är öppet och som vanligt. Alla skolor är öppna. Varför pratas det redan om 'faror' med isolering? VI HAR INGEN ISOLERING.
Jag har stor vänskapskrets, en stor majoritet av alla mina vänner och deras familjer började total isolera sig för 2-3 veckor sedan (de som kan jobbar hemma).. Man går ut och handlar mat och går ut med hunden, inget mer. Inga kalas, inga hemmafester, inget krogen, ingen restaurang osv. Men nu efter tre veckor när siffrorna i Skåne står helt stilla från dag till dag, till och med går ner så börjar folk återgå till både arbete och planera kalas för barnen, och de flesta av mina vänner är extroverta som älskar att festa och är sociala. Så visst fan har vi isolering, men folk börjar redan tröttna och speciellt i regioner där det inte finns någon allmän spridning av corona, typ Skåne..
Det är därför en karantän måste komma regionalt på perfekt tid, inte för tidigt inte för sent