2020-03-30, 10:49
Medlem
Masingas avatar
Skulle inte förvåna mig ett dugg om Sverige och speciellt Tegnell nu ändrar taktik när man stått fast vid detta och ser att det inte håller.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Så ca; 90 nya IVA platser i region Stockholm vilket skulle innebära att vi i runda slängar framemot Fredag har fyllt dom också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är en ganska märklig paradox det här med människorna som hela tiden sprider massa konspirationsteorier om hur mycket Kina "mörkat" och hur många fler som dött än vad de rapporterar, det är nämligen samma människor som påstår att Kina och Ryssland sprider konspirationsteorier om hur farligt viruset är för att "destabilisera" västvärlden, och ofta samma som säger att "det är bara en influensa, vi kan inte stänga ner samhället för en förkylning".

Alltså, bestäm er. "Kinas dödstal är helt fel, egentligen dog inte 4% av de smittade utan många fler" ELLER "just a flu". Inte både och, samtidigt.

Varför kan man inte tro på båda?

Jag tror Kina mörkar sina siffror nu för att visa att de har kontroll. Jag tror samtidigt att pissländer som Kina och Ryssland tar varje chans att sprida oro i västvärlden.

Kina kan ju vilken sekund som helst låsa in deras 1,6 miljarder efterblivna fula robotar i 2 månader igen och pumpa ut tillräckligt många artiklar om vilken fantastisk idé det är för att folk i Sverige plötsligt ska glömma bort att de just påstod att de hade kontroll över situationen.
Citera
2020-03-30, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Skulle inte förvåna mig ett dugg om Sverige och speciellt Tegnell nu ändrar taktik när man stått fast vid detta och ser att det inte håller.

Och det vore väl fantastiskt bra i så fall?
Citera
2020-03-30, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Talade om för en Kines i Kina att de måste sluta äta fladdermöss. Kinesen sa att de inte gör det (skitsnack), att det är ett amerikanskt virus och att det är fake news.

Kineserna alltså, hur svårt ska det behöva vara att sluta med fladdermöss, möss osv.
Okej, men kanske en myrkott då och då?
Citera
2020-03-30, 10:51
Medlem
crisscrosss avatar
Björn Eriksson meddelade just att IVA-kapaciteten i Stockholm har fördubblats, dvs 180 platser torde nu finns tillgängliga. Man jobbar nu vidare för en 3-dubbling för säkerhets skull.
Just nu vårdas ca 100 patienter på IVA i Stockholms region.
Citera
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Förutom den befintliga utveckligen här hemma så är jag ytterst bekymrad över de 40.000 svenskar som är strandsatta utomlands och försöker ta sig hem.

Känner jag regeringen och FHM rätt så kommer det vara svängdörrar precis som vanligt på flygplatserna i Sverige när de landar. Det måste ju finnas en beredskapsplan för alla dessa människor. Annars blir det fullständig kaos.

Vi hade några få tusen som var i norra Italien och ställde till med sån oreda när de kom hem. Vilken enorm skada kan inte 40.000 svenskar göra?

Sydkorea testat alla som kommer in i landet och hänvisar sedan till karantän.
Citera
Bannlyst
Så det se bra ut nu? Kan alla gå ut och leva normalt igen nu va?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En maktdemonstration om att Kina gör som de vill och att de inte behöver lyssna på omvärlden. Inte ens OM detta vore bara en symbolisk handling..

Nu ska de låtsas vara "goda" genom att först smitta ner italienare - och sen förse dem med maskar och andra förnödenheter. Samt framstå som experter och kritisera både Italienare och svenskar för vad vi/de gör för att begränsa smittan.

Utan Kina hade vi inte haft den här smittan. Kom ihåg det..

Ja men även den kinesiska ledningen borde förstå vilken enormt dålig publicitet detta ger landet. Något de borde se som mycket allvarligt med tanke på hur hårt de satsar på handel.
Kinas ledning gick ut och sa att sådana marknader inte hör hemma i ett modernt land. Då trodde jag faktiskt att de inte skulle öppna dem mer.
Det är dessutom mycket svårt att bojkotta Kina då en så stor del av världens tillverkningsindustri ligger där. Man kan inte helt låta bli att köpa kinesiskt om man vill leva ett normalt liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag hittade inte tweeten.
Länken som du la upp ledde inte till något om testkapacitet.

Däremot framgår det att Mats Eriksson stöder Ulf Kristersson.

Har du en länk som leder till den text som du skrev?

Här

https://twitter.com/uppsalamats/status/1244273392406142976
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga

Om Sverige tar till mer drastiska åtgärder så är det ju inte att "ändra taktik" eftersom både Tegnell och Löfven sagt 500 000 gånger att det kan komma när de anser att det är rätt läge.

Så vad menar du med "ändra taktik"?
Citera
2020-03-30, 10:52
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Och det vore väl fantastiskt bra i så fall?

Ja, men ändå skrämmande att man inser sig haft fel. Vad mer har de haft fel om🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in