Citat:
Ursprungligen postat av Moschata:
Ja, SD såg ju till att LW hamnade i en roll där det var ganska omöjligt att ta hänsyn till HD och hennes barn, dvs bryta med SD.
HD och LW ställdes mot varandra.
Ändå hade LW sagt till vänner att HD kvicknat till, blivit stark och kunde arbeta igen ..inget förtal
gentemot HD som jag läst.
"Bara" andra älskare i väntan på SD!!
... Bara för att han var gift och sen umgicks med exet, måste ju inte hon också ha en eller flera andra!
I tro att hon blev mer jämställd då?
;
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med Fol*ey, Jen*ny
Lena beskrev Hanna som en vek och svag person...
s . 210
10/05/2015 18:42
Aldrig trodde jag väl jag skulle sjunka så djupt att jag skulle önska att nån inte skulle bli frisk!
10/05/2015 22:12. Så länge hon var som en zombie.
s . 135-136
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5f...a5b195588f6519
… [ Visa mer ]
Ja det har du rätt i. Hon har skrivit så också. Ja hon var upp och ner. Men hon skrev i alla fall "Aldrig trodde ja väl att jag skulle sjunka så djupt som att jag skulle önska att nån inte skulle bli frisk!"
Hon har någon distans ändå.
Sen beror det på med vem hon pratar, anförtror sig.
Man kan känna efter mer i dialog med en nära vän, även komma på tankar och uttrycka sig som man inte skulle göra annars.
Men LW medger sansat och klart att HD blivit friskare i alla fall ..och pratar ändå inte om död i det sammanhanget. Hon ger i stället SD skulden som började välja HD i och med att HD tillfrisknat och således överge LW, som betraktade sig själv som en "ersättare" för HD, i SD:s sätt att fungera.
Men det är ju ganska naturligt att både LW och SD blir dramatiska i sina uttalanden av och till, då
de båda är varandras hinder.
Mot slutet verkar ju både LW och HD ha tröttnat ...
Ursprungligen postat av Moschata:
Ja, SD såg ju till att LW hamnade i en roll där det var ganska omöjligt att ta hänsyn till HD och hennes barn, dvs bryta med SD.
HD och LW ställdes mot varandra.
Ändå hade LW sagt till vänner att HD kvicknat till, blivit stark och kunde arbeta igen ..inget förtal
gentemot HD som jag läst.
"Bara" andra älskare i väntan på SD!!
... Bara för att han var gift och sen umgicks med exet, måste ju inte hon också ha en eller flera andra!
I tro att hon blev mer jämställd då?
;
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med Fol*ey, Jen*ny
Lena beskrev Hanna som en vek och svag person...
s . 210
10/05/2015 18:42
Aldrig trodde jag väl jag skulle sjunka så djupt att jag skulle önska att nån inte skulle bli frisk!
10/05/2015 22:12. Så länge hon var som en zombie.
s . 135-136
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5f...a5b195588f6519
… [ Visa mer ]
Ja det har du rätt i. Hon har skrivit så också. Ja hon var upp och ner. Men hon skrev i alla fall "Aldrig trodde ja väl att jag skulle sjunka så djupt som att jag skulle önska att nån inte skulle bli frisk!"
Hon har någon distans ändå.
Sen beror det på med vem hon pratar, anförtror sig.
Man kan känna efter mer i dialog med en nära vän, även komma på tankar och uttrycka sig som man inte skulle göra annars.
Men LW medger sansat och klart att HD blivit friskare i alla fall ..och pratar ändå inte om död i det sammanhanget. Hon ger i stället SD skulden som började välja HD i och med att HD tillfrisknat och således överge LW, som betraktade sig själv som en "ersättare" för HD, i SD:s sätt att fungera.
Men det är ju ganska naturligt att både LW och SD blir dramatiska i sina uttalanden av och till, då
de båda är varandras hinder.
Mot slutet verkar ju både LW och HD ha tröttnat ...