Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Ja,lämnar IM uppgifter på ett för alla andra okänt gäng personer som finns i nära nog direkt anslutning till mordet så är det nog bäst att ifrågasätta riktigheten i dessa uppgifter.
Gör man inte det,så lär man landa i galen tunna.
Om vi säger såhär:
Min inbyggda ödmjukhet inför frågornas komplexitet gör att jag inte säger att det är på ett visst sätt, utan att vissa tecken - ibland starka - talar för att det kan vara på ett sätt, och om jag någon gång uttryckt mig mera kategoriskt, så tar jag tillbaka det om jag inte har full täckning.
Jag är av den inställningen att alla vittnesmål är värda att ta i beaktande, och jag ser Inge M som en trovärdig och nykter person, dock något förkyld, men han har inte haft anledning att vara fokuserad på något som han inte visste skulle ske, och han är ingen mytoman.
Om han då konsekvent säger att gänget passerade mordplatsen ca 15 sekunder innan mordet är uppgifterna ytterst intressanta, och han har aldrig någonsin vikit från dem då han berättat själv.
Anmärkningsvärt nog verkar det ändå som om han gör det i November -87 i ett mycket kort förhör.
Man kan undra varför han ens blev kallad, men att förhöret tidsmässigt ligger i direkt anslutning till förhören med AB:s kompisars förhör får en varningsklocka att ringa.
Inte för att AB:s kompisar ska misstänkliggöras, utan för att IM:s vittnesmål verkat förorsaka bryderier.
Jag skulle vilja veta sanningen om varför det står som det står denna summariska förhörssammanfattning med IM, och det är bara han och Ingvar Kjelvås som kan besvara den.