2020-03-30, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Region Stockholm vill inte kommentera

"Ålder eller inom vilket åldersspann de som avlidit som är under 80 år kommer inte i dagsläget att rapporteras”.

De dumma jävlarna gör ju ALLT för att hålla befolkningen i mörkret!

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/uppgifter-26-arig-kvinna-dod-i-corona/

Det råder patientsekretess, viktigt att värna den.
Citera
2020-03-30, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Utan att lägga värdering i hans budskap förstår jag inte varför Bill Gates ska behandlas som auktoritet i frågan när hans expertis ligger i operativsystem och företagande?

För att han engagerat sig typ de senaste 20 åren i forskning inom DNA, Cancer osv dessutom är han jäkligt smart så sannolikheten att han vet exakt vad han håller på med eller säger är väldigt hög.

Litar långt mer på vad Gates säger än vad Musk säger... men det har aldrig hindrat klimatkramare från att referera Musk som en auktoritet i allt som har med klimat att göra trots han knappt ens kan driva företag.
Citera
2020-03-30, 01:49
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
För att han engagerat sig typ de senaste 20 åren i forskning inom DNA, Cancer osv dessutom är han jäkligt smart så sannolikheten att han vet exakt vad han håller på med eller säger är väldigt hög.

Litar långt mer på vad Gates säger än vad Musk säger... men det har aldrig hindrat klimatkramare från att referera Musk som en auktoritet i allt som har med klimat att göra trots han knappt ens kan driva företag.

Jag bryr mig om vad forskare säger och inte miljardärer.
Citera
2020-03-30, 01:50
Medlem
Citat:
Utan att lägga värdering i hans budskap förstår jag inte varför Bill Gates ska behandlas som auktoritet i frågan när hans expertis ligger i operativsystem och företagande?

Hört talas om Bill & Melinda Gates Foundation?
Citera
Medlem
Citat:
Jag bryr mig om vad forskare säger och inte miljardärer.

Ja då hänger du ju på rätt forum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Det råder patientsekretess, viktigt att värna den.

Är det specifikt för just Stockholm då att inte uppge ålder? Lägg ner !
Citera
2020-03-30, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ja då hänger du ju på rätt forum.
😂😂👍🏻
Citera
2020-03-30, 01:52
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny

Enligt tidningens uppgifter hade kvinnan ingen känd bakomliggande sjukdom, däremot förelåg en annan riskfaktor.

Så vad menas med detta?
Citera
2020-03-30, 01:53
Medlem
lasternassummas avatar
10-dygnsprognos
Jag har försökt att utgående från förutsättningar i några olika länder göra prognoser för totala antalet dödsfall om 10 dagar (efter 29/3), dvs. 8/4.

Här är mina prognoser
Sverige döda, nu: 123, 10-dagars prognos: 338
Italien döda, nu: 10779, 10-dagars prognos: 23890
Spanien döda, nu: 6803, 10-dagars prognos: 29505
Tyskland döda, nu: 525, 10-dagars prognos: 2121
UK döda, nu: 1228, 10-dagars prognos: 7204
USA döda, nu: 2229, 10-dagars prognos: 29752
Hela världen döda, nu: 30862, 10-dagars prognos: 120314

Jag ska försöka komma ihåg att stämma av om tio dagar.
Förändrade förutsättningar, som vårdens förmåga att hantera allvarligt sjuka, påverkar utfallet.

USA utmärker sig med att fortfarande ha en exponentiell ökning av antalet som diagnosticeras som infekterade. Om inte den trenden bryts så kan USA komma upp i en miljon döda inom någon månad.
Om dom ska fira påsk "som vanligt" så kan det gå ännu snabbare.

Citera
2020-03-30, 01:53
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElCabron
Här en mycket informativ och intressant intervju med en sydkoreansk professor (infektionssjukdomar).
I-vjun går igenom vilka åtgärder Sydkorea vidtog för att snabbt få bukt på coronautbrottet och vad som nu görs för att inte få tillbaka skiten.

Resolut ledarskap baserat på tidigare erfarenheter från SARS, svininfluensan mm. Dvs raka motsatsen till Tegnells o Carlsons arroganta låt gå-attityd!

https://www.youtube.com/watch?v=gAk7aX5hksU

-

Väldigt bra video.

Snacka om att han har andra kunskaper än Tegnell. Var det inte nyligen Tegnell sa att viruset inte "överlever" längre än några timmar på ytor? Har ett svagt minne av det.
Den här doktorn, som har arbetat med alla möjliga virusar, infektioner osv. inkl SARS, MERS, Ebola osv. i 30 år, menar att det kan överleva på exempelvis ett bord, i 5-7 dagar.
Citera
2020-03-30, 01:54
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Så vad menas med detta?
Gravid.
Citera
2020-03-30, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Är det specifikt för just Stockholm då att inte uppge ålder? Lägg ner !

Det är ett ogiltigt argument att använda "patient sekretess" i vilket fall eftersom det tydligen inte är några som helst problem att ange ålder, kön och diagnoser för personer över 80.

Vem som helst förstår varför de använder sådana "termer" för att undvika berätta detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in