2020-03-25, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Vems klubb är det han är på? Shobre har gripits i Barcelona förut och då hamnade Malmö (AM svans ) i polisförhör. Är helt säker på att Shobres spanienklubb har en koppling till Amir Mekky och hans bror på ett eller annat sätt

Amir Mekky jobbar ju åt häktade storspelaren (för mord på kronvittnes advokat i Holland) Ridouan Thagi och imperiet sägs styras av Ridouans bror. Jobbar Shobre också åt dessa?

Ni som envisas med att svamla om att de äger någon nattklubb. Vilken nattklubb skulle det vara? Säg nu inte att de gjort reklam för en nattklubb på sin i sammanhanget helt meningslösa instagram eller känner någon som äger en.

Vad är det för nattklubb? Det tycks ju inte vara så att de äger något över huvud taget så förslaget är att sluta fabricera saker istället.
Citera
2020-03-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ni som envisas med att svamla om att de äger någon nattklubb. Vilken nattklubb skulle det vara? Säg nu inte att de gjort reklam för en nattklubb på sin i sammanhanget helt meningslösa instagram eller känner någon som äger en.

Vad är det för nattklubb? Det tycks ju inte vara så att de äger något över huvud taget så förslaget är att sluta fabricera saker istället.
Det finns många i malmö som är inblandade i olika nattklubbar/barer/restauranger i Spanien. Eftersom de här kriminella ingår i nätverk och inte är så korkade som ni tycks tro som raljerar här på fb så är det rätt komplicerade upplägg och exakt vem som står på vilket kontrakt kan jag inte redogöra för utan du får fråga någon som kan och är insatt i ekobrottslighet.

sorry nu till OT Har Dp bättre internationella kontakter än Shottaz?
Senast redigerad av Kiya123 2020-03-25 kl. 12:42.
Citera
2020-03-25, 12:58
Medlem
Citat:
Det finns många i malmö som är inblandade i olika nattklubbar/barer/restauranger i Spanien. Eftersom de här kriminella ingår i nätverk och inte är så korkade som ni tycks tro som raljerar här på fb så är det rätt komplicerade upplägg och exakt vem som står på vilket kontrakt kan jag inte redogöra för utan du får fråga någon som kan och är insatt i ekobrottslighet.

sorry nu till OT Har Dp bättre internationella kontakter än Shottaz?

Det som blir lite fascinerande är att just kommentarer som detta att "jo det är sant, men jag har inget belägg för det och jag kan inte själv" tycks vara genomgående. Vidare att de som just säger dessa saker verkar vara djupt okunniga generellt rörande just egenföretagande och tex spanska bestämmelser. Du häver ur dig att andra som ifrågasätter ett påstående som inte har ens minsta evidens skulle vara okunniga. Det blir bara löjligt att uttrycka sig så. Anledningen att jag just frågar är för att jag har kännedom och kunskap i frågan så att jag blev nyfiken på när någon skulle säga något i frågan som går att diskutera istället för att det är otalet skribenter som hittar på en massa saker och bygger någon myt ikring vissa individer som inte stämmer. Nu lämnar vi dessa delar för det är lönlöst att diskutera.

För att återgå till ämnet. Frågan är allmänt ställd till alla i tråden. Vilken sida fäller nästa individ?
Citera
2020-03-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det som blir lite fascinerande är att just kommentarer som detta att "jo det är sant, men jag har inget belägg för det och jag kan inte själv" tycks vara genomgående. Vidare att de som just säger dessa saker verkar vara djupt okunniga generellt rörande just egenföretagande och tex spanska bestämmelser. Du häver ur dig att andra som ifrågasätter ett påstående som inte har ens minsta evidens skulle vara okunniga. Det blir bara löjligt att uttrycka sig så. Anledningen att jag just frågar är för att jag har kännedom och kunskap i frågan så att jag blev nyfiken på när någon skulle säga något i frågan som går att diskutera istället för att det är otalet skribenter som hittar på en massa saker och bygger någon myt ikring vissa individer som inte stämmer. Nu lämnar vi dessa delar för det är lönlöst att diskutera.

För att återgå till ämnet. Frågan är allmänt ställd till alla i tråden. Vilken sida fäller nästa individ?
Ok men då kan du förklara för mig hur Fakhry Mekkys ekonomiska upplägg ser ut för där har även spansk media bekräftat att just Fakhry drev barer/ klubbar. Du som har kunskap och är insatt i just detta ämne?
Senast redigerad av Kiya123 2020-03-25 kl. 13:11.
Citera
2020-03-25, 13:11
Medlem
Citat:
Ok men då kan du förklara för mig hur Fakhry Mekkys ekonomiska upplägg ser ut för där har även spansk media bekräftat att just Fakhry drev barer/ klubbar

Jag har inte diskuterat han. Det är flertalet skribenter som talat om grupperingarna ifrån Järva som tråden har grund i och att de skulle äga liknade verksamheter. Jag intresserar mig inte för personen utan frågade efter just vilka verksamheter det är. FM och AM är andra trådar och har inget att göra med detta utan ett riktigt sidospår som ni är några som glidit in på.
Citera
2020-03-26, 00:04
Medlem
LizzyLizzards avatar
Är alla personer som var häktade för mordet släppta, eller är det bara Yasin som är släppt?
Citera
2020-03-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LizzyLizzard
Är alla personer som var häktade för mordet släppta, eller är det bara Yasin som är släppt?
Som jag förstått de så är alla släppta, någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2020-03-26, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LizzyLizzard

Så som jag har uppfattat det så släpptes Yasin sist av alla de häktade. Åklagarens grej med att "misstanke kvarstår" känns ju förövrigt mest som en desperat save face-åtgärd.
Citera
2020-03-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
Så som jag har uppfattat det så släpptes Yasin sist av alla de häktade. Åklagarens grej med att "misstanke kvarstår" känns ju förövrigt mest som en desperat save face-åtgärd.
Många grabbar från byn/Tensta som skriver 'SKS' med en skorpion eller OTF med en skorpion. Någon som vet va de står för?
Citera
2020-03-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--

Ja så säger de alltid för att sen avföra någon i det tysta. Att de släppts nu får man se som om det faller platt om inte ytterligare bevisning skulle dyka upp.
Citera
2020-03-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Många grabbar från byn/Tensta som skriver 'SKS' med en skorpion eller OTF med en skorpion. Någon som vet va de står för?
otf betyder only the family, dom lyssnar för mycket på chicago rap musik och vill imitera dom
Citera
2020-03-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassan191
FLG står för FilterLösa Grabbar. Är uppväxt runt Järvafältet, har haft lite kontakt med dessa grabbar.
Superinfo!!
Men ändå om det stämmer - vilket antiklimax namn, ha ha. Då är till och med Shottaz och Dödspatrullen/3MST mindre löjliga :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in