2020-03-29, 00:48
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Du är så konstig. Våra är dom du valde att kopiera svaren på i ditt inlägg. Det står vi, inte ni. Sluta ta droger nu.
Har nog inte sett snubben tidigare, dök upp ikväll.
Kan det vara ”rysk, nordkoreansk eller kinesisk desinformation”?
Nä, just det, det är de som känner oro som är de som ”propagerar och desinformerar”.
Krishanterare?
Citera
2020-03-29, 00:49
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja sen sidan är sen första jag kollar så klart. Men var där menar du att jag ser dagens rapport som kom kl 18? 27 mars är det senaste jag ser där på Daily deaths (919)
"+889" på https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
Medlem
Ifall dödstalet fortsätter att öka med minst 1.125% per dag kommer det om 30 dagar vara ca. en miljon döda.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om det nu skulle finnas virusparticklar kvar på handen efter handtvätt, hur skall du bära dig åt för att få ner dom i lungorna?

Det räcker med att du petar dig i ögat eller munnen, kanske näsan också.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte så säker på att Corona kommit till Nordkorea än. Visserligen står Nordkorea ganska nära Kina, men det är ändå på marginalen. Så särskilt mycket utbyte har de inte.

Det begränsade antalet turister som tas emot har inte heller så mycket med den lokala befolkningen att göra.

Så kan nog vara noll fall.

De få som ev. smittas, skjuter ju Kim ihjäl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Jag säger att det blir värre men jag känner mig inte alls dum.
De (de flesta hoppas jag, och räknar mig själv i det) som snackar om att det blir värre, att det blir en katastrof i Sverige, gör det för att man vill att folk ska fatta, få folk att vakna. Att folk ska fatta att i detta land man har valt en totalt felaktig strategi.
Jag är med i liknande grupper i länder som har valt att försvara sina medborgare.
Jag skulle aldrig i mitt liv tänka mig att spela domedagsprofeten där. Och ingen annan gör det heller. Varför skulle man det? Det finns ingen poäng med det.
Varför detta görs på ett svenskt forum är främst pga staten har valt ett sätt som med största sannolikhet kommer att leda till en humanitär katastrof.
Vad fan skulle man vinna på att sitta här och skrämma folk?
Jag vet inte. Jag skulle iaf aldrig tänka mig göra nåt sånt.
Så dem som säger att det blir värre gör det med goda intentioner (utgår jag ifrån).
Till skillnad från dumma svensken som säger att allt är bra och är medbrottslig i denna fars.
Jag vet vad du menar, jag gör ju liknande. Men när man läser och ser vårdpersonalen kan man på något sätt inte låta bli att hoppas på det bättre även om man vet inuti att det blir värre. Det gör ju att man känner sig dum, denna underliga konflikt man då upplever. Att känna sig dum gör mig inte så mycket, det betyder att man utvecklas.

Men du har rätt, utan folk här som drar upp olika domedagscenarion eller kommer med övertygande fakta skulle ännu fler sova och inte bry sig, rädsla fyller en funktion bara den inte bli för stor. För det sista där är det också bra med en del som pekar ut felaktigheter och man får väl hoppas dom flesta av dessa inte ser det som en vanlig förkylning längre. Den här tråden man följt varje dag nu sedan den skapades den 17 januari och det är synd att inte fler läste och tog det på allvar tidigt. Det blir ett viktigt historiskt dokument för framtiden levererad av fb, det enda (eller största åtminstone) fria forumet svenskar har på vårt språk.
Citera
2020-03-29, 00:51
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Du måste invänta forskningen. Går inte att dra några som helst slutsatser innan det.

På set och vis har du rätt, men du kan hinna dö innan "forskningen" kommer fram till något verksamt.
Taktisk reträtt!
1, Bli inte smittad
2, inneha vatten
3,inneha mat

Sen kan vi lägga till en jävla massa ytterligare faktorer men jag tror att de som förtjänar att överleva inte behöver mycket mer information än så.
Citera
2020-03-29, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det räcker med att du petar dig i ögat eller munnen, kanske näsan också.

Eller röven, glöm inte det.
Citera
2020-03-29, 00:52
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Du inser att vanliga influensor också smittar?
Och att dessa också kan vara fatala för en person som Wold.
Så avstånd är inte dumt oavsett vad.

Nej men när det är kanske är 8 personer i produktionen totalt(3 gäster och programledare) och några kameramän så såg avståndet väldigt märkligt ut. Normalt så håller inte folk sådana avstånd och det kommer från kvinnan som ändå ser det som en mild sjukdom. Iallafall till en början
Citera
2020-03-29, 00:52
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ifall dödstalet fortsätter att öka med minst 1.125% per dag kommer det om 30 dagar vara ca. en miljon döda.

Vänta tills viriuset får fäste i afrika och sydamerika, fyfan ingen av oss kunde ana detta i slutet av December... Vi måste kämpa.
Citera
2020-03-29, 00:53
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Oj kastade de ut både lunchen och middagen?!

(Sorry)

Det är faktiskt en liten del av Kineserna som äter hundar men det finns faktiskt en hund-festival där man äter hundar tyvärr.
Citera
2020-03-29, 00:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Dödssiffran har dubblerat på ett dygn i USA, rapporterar Washington Post.

I går var antalet coronadödsfall cirka 1 000, vilket tog en månad från det första dödsfallet.

I dag har siffran stigit till över 2 010...

Låt oss hoppas de tagit åtgärder, annars kan det bli jäkligt nasty fort, 4K i morgon, 8K i övermorgon osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in