2020-03-28, 21:39
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
FHM räknar från och med till och med kl 14 varje dag -andra gissar jag räknar dygn från och med midnatt?
Efetsrsom worldmeters inte uppdaterade idag så mailade jag FHMs nya sida till dom, verkar som de tog det...
Citera
2020-03-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Så du menar att Tegnell ljuger när han säger att i Sverige lyder man myndigheter och Svenskar gör som de blir tillsagda därför behövs inga förbud?

Jag tror knappast att Sverige ligger på sådan extrem nivå som de asiatiska länderna i att följa rekommendationerna. Däremot tror jag att en tillräckligt stor andel gör det för att smittspridningen bromsas upp. Vad jag kan se från rapporteringen går i princip alla restauranger snart i konkurs även om det inte finns några förbud att äta på restaurang. Bara som ett exempel på att "frivillig" distansering fungerar rätt väl.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Kanske detta blir som andra världskriget. Sverige höll sig utanför. Fick behålla sin struktur och sin ekonomi och blev därför efter kriget en ledande nation inom de flesta områden. Där andra var sargade.

Vi la där grunden till vår välfärd som det sen tog årtienden för de andra att komma ikapp.

Högt spel. Ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja det är en färutsättning, för här tvingar alla fram dom värsta.

Fast håll med om att du själv är tagen lite i alla fall.

Jag har respekt för viruset och följer experternas rekommendationer. Vad mer kan man göra? Själv jobbar jag på ett stort sjukhus i Sverige så blir väl förr eller senare smittad ändå. Rädd? Nej inte ett dugg.
Citera
Medlem
roppss avatar
Spridning av falska påståenden har tyvärr fått stor spridning under coronaepidemin. Desinformation är (särskilt avsiktligt) falsk, felaktig eller vilseledande information. Jag uppmanar alla här att vara källkritiska.

Ni som är oroliga kan finna aktuell och bekräftad information om covid-19 här: https://www.krisinformation.se/detta-kan-handa/handelser-och-storningar/20192/myndigheterna-om-det-nya-coronaviruset
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Region Skåne begär hos regeringen att få tillstånd för en ”väldigt stor” flygleverans av andningsskydd från Kina. Det rör sig om en beställning som gjordes före coronakrisen, och som man nu vill få in så fort som möjligt.

Kan ju bara säga att där jag bor går det fortfarande att köpa munskydd som privatperson, tillgång till handsprit etc har aldrig varit ett problem förutom i de butikker där det hamstrades mest.

Kanske regeringen kunde lyfta på röven och slå på tråden till Norrbaggarna.

FAST DET LÅTER HELLRE VÅRDPERSONAL ARBETA UTAN SKYDD I MODERN LUNG-PEST!
Citera
2020-03-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Inom en vecka har sverige ca 200 döda per dag.

Tre dagar kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
I den här takten ligger väl Sverige på upp mot 1000 döda per dag i slutet av April?

I nästa vecka.
Dödstalet har förresten stigit från 16% till 18% under dagen, på worldometer. Är det fortfarande någon som tror på myten att corona bara dödar gamla och multisjuka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Håller med.

Jobbar själv inom byggindustrin och fick förra veckan ett erbjudande på 5000st FFP3-masker.
Endast P3 som fungerar. P1 och P2 som jag ser vårdpersonal bära gör mig mörkrädd när det avser Corona.

Hursom. Jag kontaktade socialstyrelsen och erbjöd dem att köpa maskerna till motsv pris jag köper dom för. De skulle återkomma.

2 dagar senare ( med risk då för att maskerna redan blir sålda till tredjepart då efterfrågan är dramatisk ) mejlar dom att deras riktlinjer har ändrats och FFP3 inte längre krävs 😑
Ok, bra initativ! Hoppas ändå att det kommer tillverkas munskydd som klarar viruset. Jag själv är beredd att närsom ställa upp med det jag kan.. och det gör jag genom att se vad det skrivs på bl.annat Facebook mm. I övrigt känner man sej så otroligt hjälplös.. är ju inte utbildad inom sjukvården..
Citera
2020-03-28, 21:42
Medlem
virvelbaggs avatar
Hur är det med offentliga toaletter? Man har ju hört att det kan smitta genom avföring och om jag inte har fel forskas det inom detta. Men det finns väl inga planer på att stänga toaletter. Det är ju också svårt på stora arbetsplatser och sjukhus.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Försök att tänk på något annat också. Det kommer en morgondag.
Jag har en del sömnstörningar för detta med.

Är du rädd för egen del?

Sinnesjukt orolig för vad som kommer hända i USA, där jag har massor av släktingar i norra florida.

Jag tror det blir världskrig nr 3 och att vi kommer få äta barkbröd.
Citera
Medlem
När blir det anarki?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här