2020-03-28, 20:35
Medlem
Hur kommer det sig att Stockholm står för lika många döda och sjuka som RESTEN AV LANDET TILLSAMMANS?
Är det mellofinalen i globen?
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Ganska lite för att skapa panik, som resulterar i stängd Scania, Volvo och övriga som permitteras.

Enig?

Fast stängningen av Volvo och Scania beror ju på brist på delar som behövs som skulle komma från Tyskland, Kina o s v där de redan stängt fabrikerna, så det är ju det som är problemet.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Men gud. Hårklyverier. Det. Är inte lufftburet. Du får det inte genom att bara vara i samma rum som någon, trångt eller ej. Det måste komma ut partiklar, droppar, och du måste få det på dig genom direkt kontakt och sedan peta dig i ansiktet så det kommer genom ögonen eller annat.

Du har inte ens kollat filmjäveln
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Nej, sluta inte!
Du gör en insats!
Med lite tur är det någon som klickar och fattar.

Tack för snälla ord!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Hoppas dom korrupta häxorna Inger Svenonius, Filippa Reinfeldt och Catharina Elmsäter Svärdh får smaka på sin egen medicin om dom blir sjuka. Helst bortvalda till förmån för t ex en 23-årig undersköterska som tvingats jobba utan skyddsutrustning.

Ser dock ut som att man fått in en del skyddsutrustning och att dom letar hela tiden.
Men utan skyddsutrustning kommer vårdpersonalen att duka under och då får många inte vård alls.
200 respiratorer väntas också, så man får hoppas det hela går sakta så ALLA kan få vård.

Kapitalistpacket i Stockholm som säljer ut vården skiter i lager och krisberedskap kommer få betala ett högt pris vid nästa väl. Vi kan inte ha den här typen av politik helt enkelt. Sjukvården måste förstatligas igen och läkemedel skötas av Apoteket AB som dom gjorde från 1974 fram till 2009 då Reinfeldts pissregering såg till att lager osv inte längre fanns. Notera att dom sålt ut våra gemensamma bolag alltså statens och då skattebetalarnas egendom och då till reapriser. Jag tycker dom är ovanligt tysta just nu och gå för fan och rösta för ordentlig skötsel av sjukvård och krisberedskap. Det måste bli slut på företagsfjäsket och aktieutdelningar och bonusar och småfolket som får betala.

Läkaren som ligger i respirator från Capiovård som inte haft skyddsutrustning är ju för fan värsta mardrömmen. Beordrad av region Stockholm att agera akutläkare i ambulans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Alltså, du idiotförklarar andra människor medan du sitter och skiter ur dig information som har varit uppenbart i flera dagar för de som håller sig uppdaterade...

WHO utesluter fan inte att Covid19 kan vara luftburen.

Lär dig läsa för fan.

Här har du även andra forskare som tror att det färdas genom luften.

https://www.bloomberg.com/news/videos/2020-03-27/airborne-particles-may-be-contributing-to-rapid-spread-of-virus-video

WHO har skrivit exakt det jag skrev NU.

På engelska. Läs själv.

Länka inte annat, det finns en massa tyckare, forskare eller ej, överallt. Det är konstaterat att det ej är luftburet. Punkt slut.
Citera
2020-03-28, 20:36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Där poängterar man att viruset INTE är luftburet utan spirds via droppar när en person hostar, nyser eller pratar. Dropparna är för tunga för att hänga kvar i luften. De faller snabbt till marken eller ytor nedanför.

Du. Har. Fel.

Har man stått i tunnelbanan i NY eller i London så kan dropparna vara blytunga de lär kunna virvla runt ändå.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fast det är ju vad som har sagts hela tiden? Är väl inget nytt under solen direkt.

Ok. Har ingen aning om ändringshistoriken. Ville bara visa var det stod.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Ganska lite för att skapa panik, som resulterar i stängd Scania, Volvo och övriga som permitteras.

Enig?

Japp, det håller jag med om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Hur kommer det sig att Stockholm står för lika många döda och sjuka som RESTEN AV LANDET TILLSAMMANS?
Är det mellofinalen i globen?

Ja hela järvafältet med zomalierna i spetsen var på mellon. Dom älskar melodifestivalen
Citera
2020-03-28, 20:37
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Nej. Däremot måst3 fan folk sluta leta fel, eller konspirstions teorier i precis allting.

Om någon ligger för palliativ vård,men får corona, vad är det som dödat dem? Klart de inte skall skriva corona då, som de gör i tex. Italien.

I Italien har nästan 97% av de avlidna underliggande sjukdomar. Hade Italien gjort som Tyskland och sorterat som dödsorsak den underliggande sjukdomen då hade Italien haft bara 200-300 avlidna av corona. Lol. Tyskland fuskar för att siffrorna ska se bättre ut, jag kan inte komma på någon annan anledning varför de gör så.
Citera
2020-03-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Ja, Bengt och Lena hade blivit besvikna men det är inte den största anledningen till varför vi inte ställer in. Vi skulle ha avstått om regeringen gick ut med ett förbud, men vid en avrådan så känns det inte lika angeläget.

Jag ber nästan om ursäkt för min sarkasm i det förra inlägget....

Jag förstår din poäng här... Jag tycker detta sköts värdelöst på statlig nivå.. Du vill bara vårda dina döttrars mentala hälsa på ett så kärleksfullt sätt som möjligt. All respekt för det. Men hade jag varit i din sits så hade jag kanske pratat med döttrarna och frågat om vi kanske kunde göra det senare i år när vi vet mer om det som händer just nu i världen. Finns det kanske något annat sätt för familjen att kunna fylla på med livsglädje så länge?

Hade jag varit Biggedy, Bengt och Lena så hade jag gärna velat veta lite mer om hur covid, landet och världen ser ut de närmsta veckorna innan jag åkte iväg med de jag älskar som mest. Av ren kärlek och omtanke då jag vet för lite om hur situationen på jorden ser ut den närmsta tiden, och hur farligt viruset faktiskt är i värsta fall..

Men jag är 30+ och har bara en levande släkting så jag kanske är feg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in