2020-03-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Du har suttit och postat sedan början. Även du måste väl tänka på att det har dött ca 8000 på två veckor i ett stängt samhälle där antalet smittspridare från början var kanske hundra personer totalt.

Jämfört med en säsongsinfluensa som har ett stort antal smittspridare reda ni Oktober, De siffrorna du presenterar är över 6 Månader.

Helt plötsligt skiter du i parametrarna: Tid, antal från början, storlek på område.

Nej, jag struntar inte i siffrorna alls. Corona har ett högre R0 i grunden och kommer att slå snabbare än en normal influensasäsong. Deras kurva av avlidna har bromsats in från och med runt 10 mars.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Kan vara seg rapportering men håll tummarna för att man börjat ge hydroklorokin i tidigt skede och slipper många nya svårt sjuka fall.
Verkar inte som nåt man gör i Sverige.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Sen får du gärna kommentera frågeställningen istället så att någon kan får ut något av din kunskap.

Frågeställningen om snittet på covid-19? Det är den jag berör i mitt svar. Det kan ju liksom inte göras riktigt då vi aldrig sett en hel säsong av det och siffrorna stiger dag för dag.
Citera
Medlem
Säkraste platsen just nu, en biosalong. Folksamlingen bestod av 2 (två) personer från samma hushåll.
Citera
2020-03-28, 17:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Menar du samla upp det arabsvettiga alkoholen och dricker den efteråt? Van vad muslimerna har svikt sin egen tro när de börjar dricka alkohol. Har de ingen tillit alls till profeten och Allah De tror att vita klarar sig bättre för att de dricker alkohol.
Nej, jag tror att de skulle använda alkoholen till bägge sakerna men var för sig.
Citera
2020-03-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Det ser vi sen förstås. Bara att räkna ut ett nytt tal faktiskt döda/dag och subtrahera förväntat döda/dag.

Ok. Låt oss säga att 2000 italienare dör varje dag vanligtvis men nu dör 1000 italienare av Corona varje dag men endast 1500 italienare i övrigt. Alltså då dör totalt 2500 italienare per dag vilket skulle innebära att egentligen innebär covid 19 en ökning på 500 föda per dag och inte 1000. Går det inte redan nu att utläsa något?
Citera
2020-03-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Helt rätt Finland har alltid varit ett föregångsland och jag har många gånger önskat att vara finsk medborgare istället för svensk. Speciellt i kristider
Finnars sisu är någonting out of ordinary----
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
15000??

Snarare 500 i Italien per säsong!

Det är faktiskt oerhört svårt att mäta dödligheten i säsongsinfluensa.

Till skillnad mot Corona så är det inte så att man dör "distinkt" i säsongsinfluensa, det är mer som att det dödar dem som ändå hade dött. Corona däremot dödar i alla åldrar, och ganska våldsamt. Säsongsinfluensa, det är ungefär som att säga att 1000 personer dog av värmeböljan. Det kan också vara "sant" på ett sätt.

Därför varierar siffrorna enormt. För Italien har jag hittat allt från 500-12000.
För Sverige allt mellan 200-1000.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Du har stora problem med att tänka ser jag Du borde kolla upp vad begreppet flockimmunitet är för något innan du öppnar käften. Du borde även läsa på om vaccination

Man rekommenderar vaccination av riskgrupperna för influensa, men du vägrar konsekvent att ta till dig dessa skrifter. Flockimmunitet är inget mål med influensavaccination.
Citera
2020-03-28, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
En annan indikation bör vara att 37 läkare dött på bara en månad i Italien i Corona.
Det indikerar på dödligheten skulle jag säga.

37 av drygt 437000 läkare i Italien Det borde dött fler läkare i förhållande till hur utsatta de borde vara plus att de flesta är äldre än 30 år och många äldre än 50. Vart kommer siffran från?
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Helt korrekt att sjukvården är inte byggd för snabba utbrott av andra virus som detta. Vad åtgärderna kommer att bidra med eller inte vet vi inte förrän efteråt. Än så länge finns inga evidens för vilka åtgärder i Europa skulle vara bättre eller sämre än någon annan.

Det finns dock redan bevis på att Kinas eller Sydkoreas taktik var bättre än Italiens eller USA:s där man väntade för länge med att reagera.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej, jag struntar inte i siffrorna alls. Corona har ett högre R0 i grunden och kommer att slå snabbare än en normal influensasäsong. Deras kurva av avlidna har bromsats in från och med runt 10 mars.
Receptet kanske var stängt samhälle och daglig information? Snart få vi ju facit om det var rätt väg att gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in