Citat:
Ursprungligen postat av
crisscross
Han har aldrig sagt den siffran (eftersom det var först idag vi nådde så många fall). Det senaste han sa var 3046 i fredags. I torsdags sa han 2806, i onsdags sa han 2510, i tisdags 2272. Du påstår att han sagt 3500 "för flera veckor sen" Skärp dig och kom med nån källa om du ska påstå nåt helt vansinnigt.
Ja den siffran stämmer bättre. Ca 3060 står det på worldometers. Skall hålla koll på det ett par dagar nu. Står inga nya fall.
Jag kollar i Expressen alltid. Där finns mina källor. Och är det inte expressen så skriver jag vart jag läst om saken. CNN ibland tex.
Siffrorna kan jag har snurrat ihop bland alla siffror man ger dagligen. Men siffrorna stiger inte nämbart.
Men det jag vill ha sagt är att siffror i Sverige är missvisande eftersom man endast testar sjukvårdspersonal med symtom och människor inneliggande på sjukhus eller som söker akut. Övriga ber de stanna hemma med sina symtom.
Ska kolla idag är iallafall antalet smittade i Sverige 3062 ca. Och inga nya står det i worldometers.Just nu.