2020-03-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag har för mig att FHM brukade skriva ut det i dagsrapporterna.

Nu hittar jag inte dagsrapporterna. Har FHM raderat dagsrapporterna??

De brukade finnas här: https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/aktuellt-epidemiologiskt-lage/
Takk! Gjennom linken fant jeg denne siden som er oversikt over de som får intensivvård, men jeg fant ikke noen opplysninger om de som ikke får intensivvård.
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
https://portal.icuregswe.org/siri/report/inrapp-corona där kan du följa allt möjligt, tryck på "rapporter" så kan du feks se hur många som är inlagda per sjukhus osv, du kan även se ålder på inlagda med mera.
Takk!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det tar 4 veckor att skönja resultat av en lockdown. Då kommer Danmarks dödstal stanna av och sedan minska. Medan det bara kommer fortsätta öka i Sverige.
Är det på riktigt så svårt att förstå????

Inkubationstiden anges till i medeltal 3-5 dygn såvitt jag känner till, givetvis ser man då effekten av en lockdown tidigare än 3-4 veckor även om vissa undantagsfall blir svårt sjuka och dör efter en månad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
FHM samlar ju statistik som krattor.

Ex region Sörmland som uppdaterar kl 15:00. Det betyder såklart att FHM rapporterar deras siffror med en dags försdröjning.

Men. Det stämmer inte.

FHM
Sörmland: 159 fall
53,4 fall per 100 000 invånare
Avlidna: 11

[Region Sörmland
Ytterligare två personer har avlidit det senaste dygnet, båda äldre än 70 år med underliggande sjukdomar. Totalt 16 avlidna

Alltså borde FHM ha siffran 14. Medvetet mörkande eller vad håller de på med?

FHM rapporterar det som regionerna rapporterar in. Om regionerna inte rapporterar in innan FHM rapporterar kommer det på nästa dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victore
ALKOHOLISTER ÄR INGEN RISKGRUPP..alkohol är bra emot virus och bakterier...
Fel alkoholmissbrukare är en riskgrupp.
Citera
2020-03-28, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
De flesta om inte alla virus muterar. Sen kanske det tar kortare eller längre tid.

Edit: har postat det tidigare men inte ens de som är experter tror att vaccin blir klart på något år eller två och det är inget vaccin som kommer vara till den breda massan om det ens blir av. Det kommer främst till folk som jobbar inom sjukvård. Källa p1 vetenskapsradion igår

Njae njae

Moderna Inc./USA som ligger absolut längst fram har redan kliniska studier på Corona smittade.

https://www.lakemedelsvarlden.se/forsta-testet-pa-forsokspersoner-av-vaccinkandidat-mot-det-nya-coronaviruset-har-startat/

I agenda sa VD'n att det är ute på marknaden nästa år, även Tegnell trodde vi hade virusskydd nästa år.

Att i det läget starta blodbad är vansinnigt, enda chansen är att vi kväver skiten.

Men om alla Sthlm'are vill smitta varandra och dö så skall jag ej hindra dom, då överlever vi andra pga av att flockimmunitet ev. funkar..

Ut och pumpa på klubben ikväll alla stockholmare
Senast redigerad av antisocial666 2020-03-28 kl. 17:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jo men Danmark kommer minska eftersom de har relativt stängt

Det återstår väl att se, men det jag skrev som svar till Mialterego handlade inte om framtiden, utan nutid.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Han har aldrig sagt den siffran (eftersom det var först idag vi nådde så många fall). Det senaste han sa var 3046 i fredags. I torsdags sa han 2806, i onsdags sa han 2510, i tisdags 2272. Du påstår att han sagt 3500 "för flera veckor sen" Skärp dig och kom med nån källa om du ska påstå nåt helt vansinnigt.
Ja den siffran stämmer bättre. Ca 3060 står det på worldometers. Skall hålla koll på det ett par dagar nu. Står inga nya fall.
Jag kollar i Expressen alltid. Där finns mina källor. Och är det inte expressen så skriver jag vart jag läst om saken. CNN ibland tex.
Siffrorna kan jag har snurrat ihop bland alla siffror man ger dagligen. Men siffrorna stiger inte nämbart.
Men det jag vill ha sagt är att siffror i Sverige är missvisande eftersom man endast testar sjukvårdspersonal med symtom och människor inneliggande på sjukhus eller som söker akut. Övriga ber de stanna hemma med sina symtom.
Ska kolla idag är iallafall antalet smittade i Sverige 3062 ca. Och inga nya står det i worldometers.Just nu.
Citera
2020-03-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
SR rapporterar att det är katastrof i USA och Trump gör för lite, USA har 5 döda per miljon.
Sverige har agerat sansat och värdigt med lagom mycket smittbekämpning, vi har dubbelt så många döda per miljon som USA.

Bagdad BOB...
Citera
2020-03-28, 17:10
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Vad betyder ordet? Killing guesses? Är det en amerikanism?

Hemsnickrad variant av killgissa, ett försök att vara rolig antar jag.
Citera
2020-03-28, 17:11
Medlem
different_trips avatar
Studier antyder virusmängd avgör hur sjuk man blir. Vårdpersonal som frågat tidigare om det stämmer.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/amina-manzoor-darfor-maste-vi-skydda-sjukvardspersonal-fran-nya-coronaviruset/?fbclid=IwAR0ymE-k_xQQn2QQK80DQ6v2g4nNOETbEldl6RGnUnpzPqumWCTeJRgZj pQ
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
I hela världen då? Är det också folkmord när 3000 dör av influensa som säsongen 2017/2018?
Det dör inga 3000 av influensa i Sverige. Nu hittar man på höga historiska dödstal för att dagens dödstal ska se normala ut. Normal historierevision, jfr klimathysterin, där ändras det förflutnas temperaturer ner för att dagens ska se onormalt varma ut. Samma trick
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Lombardiet rapporterar idag att 542 ytterligare har dött (igår 541)
- löst twitter

Stabilt på hög nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in