Citat:
Ursprungligen postat av
petnomi
Jag förstår mycket väl vad jag skriver och vill ha sagt, men visst kunde jag ha varit tydligare.
Nu är det så med Tegnell och FHM, att de väldigt tidigt gick ut med att dom vill se en långsam smittspridning, så dom har inte sedan dag ett haft ambitionen att försöka stoppa spridningen, och skulle det funnits en chans så ville man inte ta den. Men räkna med att dom kommer stänga ner vissa kommuner.
Vi får se längre fram om dom lyckas att hålla smittan under kontroll, dom vet förövrigt inget om omfattningen av den, så hur dom ska kontrollera något dom inte vet storleken av är en MOTSÄGELSE om något!
Det är ingen nyhet att man inte har haft en målsättning att stoppa smittspridningen, anledningen att det inte har varit en målsättning är att det inte är möjligt om man inte är Nordkorea, och inte ens där kan man garanterat värja sig mot en spridning.
Du insinuerar att man inte har koll på omfattningen av spridningen, det är såklart en sanning med modifikation. Exakt antal smittade känner man inte till, dock går det med hjälp av vissa nyckeltal att uppskatta hur många som är smittade.