2020-03-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Snälla, sluta ha skygglappar för ögonen.

Jag kallar det för vad det är. Regionerna skriver ner kraven för skyddsutrustning, vi ombeds att vänta till att lagt sig om man ska utvärdera vår taktik. Grannländerna står still, vi skjuter iväg.

Jag kallar det för vad det är. Det är redan klart och tydligt att vi bryter mot våran egen lagstiftning.

Jag vet att du och flera i denna tråd skrev att vi skulle ha samma siffror som Italien inom två veckor. Det skrevs för ungefär två veckor sedan.
Min enkla slutsats är att er värsta scenario inte stämmer, och säkert stämmer inte best case scenario heller.
Men här inne finns ju bara de två alternativen.
Vissa av oss tror mer att det slutar någonstans där emellan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det förstår jag också. Men allt pekar på att det är där vi hamnar om 2-3 veckor.
Men svensken tror han är oövervinnlig och inga katastrofer kan ske i detta land.

Allt pekar inte på det.
Mycket pekar på en jobbig period för sjukvården kommande veckor, precis som senaste veckorna.
Men det behöver inte betyda att ishallar blir bårhus.
Används ishallar på andra ställen i Europa än i Spanien? Det är 49 länder i Europa.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Kinas siffror börjar öka igen. 53 nya fall och 3 dödsfall. Worldometers.

Om det bryter ut igen kommer de 100% försöka vinkla det till att det är Europas fel. Eller USA.
Citera
Medlem
stockholm city idag förmiddag

Alla restauranger som e lite finare är FULLA och har kö utanför

Glasskiosken på djurgården hade 10m kö
Citera
2020-03-28, 15:39
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Du bor inte i Sverige och det är frivilligt att besöka detta land.

Detta är ett globalt problem.

Hela världen ska in i lockdown inklusive Sverige.

Ryssland och Kina kan undantas om dom fortsätter visa små antal fall och göra räddningsaktioner runt världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det är de facto ett folkmord om resultatet blir massdöd. Speciellt om denna massdöd beror på medvetna och kalkylerade beslut.

Då måste Italiens och Spaniens ledare samt Trump dömas för folkmord med i konsekvensens namn.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Är det någon som vet hur många fler dödsfall Italien har nu än vad de brukar? Alltså, de hade 1000 dödsfall från (eller som var smittade med) Corona igår. Men hur många dog totalt? Vanligen dör ju 1500-2000 om dagen i Italien. Är det fortfarande 1500-2000 eller är det 2500-3000?

Jag svarade dig ju TRE gånger ang detta igår och skickade länkar???

https://reason.com/2020/03/17/italian-daily-death-rate-up-20-because-of-coronavirus-lombardy-up-about-80/

https://knoema.com/atlas/Italy/Death-rate

Alltså, redan den 17:e mars hade Lombardiet 80% fler dödsfall än normalt. Har inte direkt miskat sen dess...
Citera
2020-03-28, 15:40
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Om det bryter ut igen kommer de 100% försöka vinkla det till att det är Europas fel. Eller USA.

Slutar med att det blir Sveriges fel. Vi blir ett virusnäste.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nja. 300 vårdas eller har vårdats på IVA. Utskrivna och avlidna ingår i den siffran.
Det er dumt at de ikke opplyser om hvor mange som er utskrevne eller hvor mange som er innlagt nå.

I nøkkeltall for Norge kan man se hvor mange som er innlagt dag for dag. Innlagte: I går: 302. Pr. i dag: 292. 1 nytt dødsfall registrert i dag. Da ser det ut til at 9 personer ble utskrevet fra sykehus i dag.
https://www.vg.no/spesial/2020/corona/?utm_source=coronavøde.

Edit: Nå ser jeg at det ble registrert ett dødsfall til, uten at innlagt-tallet gikk ned.
Citat:
15:26
En eldre pasient smittet med coronavirus er død ved sykehuset i Telemark
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/videos/194110
Senast redigerad av POlROT 2020-03-28 kl. 15:44.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Om Sverige skulle klara det bättre än övriga Europa så har vi ingen aning om varför. Kanske just paniken som utbröt när vi kände att FHM inte hade nån koll alls var det som skyddar.

El att våra äldre sitter ensamma i sina lgh och inte hemma hos barnbarnen och röker. Hoppas absolut att det är så. Ingen som FHM har gjort dock.
Hm, då borde ju detta hjälpt i alla andra länder när panik har utbrutit när de känt att deras myndigheter har inte nån koll? Verkar inte funka särskilt bra dock, dödstalen fortsätter ju bara stiga och stiga.

Men vi är väl annorlunda i Sverige kanske.
Citera
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
stockholm city idag förmiddag

Alla restauranger som e lite finare är FULLA och har kö utanför

Glasskiosken på djurgården hade 10m kö
Och det väl samtidigt vår regering samt myndiheters fel.
Nu ska alla stödja restaurangerna och allt annat
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Dr John Campbell börjar sin video med en bild från Sverige.

Helt jävla sjukt, smockfull buss. Man skäms, man gråter och inser det blir massdöd. Samtidigt säger Löfven att vi ska vänta med att utvärdera till efteråt... Han är så genomskinlig i att han accepterat ett folkmord.

https://www.youtube.com/watch?v=dsce2GLH_Dw

Noterar att det är bara etniska svendskar på den bilden. Man kan inte skylla spridningen av det här viruset på invandringen iallafall. (Om ni ser min posthistorik så märker ni att jag annars inte är ett fan av massinvandringen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in