2020-03-28, 15:05
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
T ex göteborg trodde de skulle vårda 356 pers den 1 april. De vårdar nu 56 st. en ljuspunkt.

https://www.expressen.se/gt/56-vardas-for-corona-pa-sjukhus-i-regionen/

Det är fyra dagar kvar till 1:a april och antalet smittade ökar som sagt exponentiellt.
Citera
2020-03-28, 15:06
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Detta är bara en dag av många sen ska du se att fler dödsfall kommenr uppdateras under dagen, märkt att FHM är riktigt slöa och slarviga med dödstalen.

...

Några frågor på det?
På att FHM är en tramsmyndighet..?

Riktig mumma att läsa för de som tillber Tegnell & Co:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Skrämmande läsning!
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2020-03-28 kl. 15:09.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok jag tror dina siffror kan komma att stämma hyfsat,
Min teori är ändå att du ligger något före i beräkningen.

Underrapportering hela helgen. Först på tisdag som siffrorna blir legit. Då kommer Tegnell kalla det "mycket ansträngt" och "kapacitetstaket i Sthlm är nåt".

+350 inrapporterade idag, all-time High på dygnsbasis.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är en oerhört obehaglig och provocerande tanke, men hur många döda i Sverige har egentligen varit nettobetalare till samhället idag?
Hur många har varit delaktiga i produktionen, haft ett jobb och betalat skatt?

Sanningen är väl att majoriteten av de döda varit multisjuka eller äldre och i praktiken varit en samhällerlig kostnad redan innan de insjuknade i covid-19.

Finns sådana tankar med i myndigheternas resonemang kring varför man i Sverige inte mer aktivt agerar som i grannländerna och förbjuder alla sammankomster, smittspridningsrisker eller masstestar? Har vi så krassa politiker??

Ja, vi har så krassa politiker.

Lägg till nån miljon icke lönsamma invandrare som kan komma att prioriteras före din släkt pga större chans att överleva så börjar man se haveriet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tegnell har visat vägen, vi är ute ur skogen! Sverige tog de rätta besluten under Tegnells mantel, precis som stålmannen skyddade metropolis. Vi är på nedåtgående kurva, få döda o kan fira midsommar med snaps o sill. Du däremot borde deporteras till Nordkorea för landsförräderi.

Det skriver Tegnell under på

Det är mycket känsloyttringar just nu... hur mår du egentligen?
Citera
2020-03-28, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det stämmer inte. Fortsätt sprida desinformation du, ditt ryska troll.

ryskt troll kan du vara själv, det är väl de som vill se ett svenskt haveri. jag har drivit tesen 233 döda på söndag. Då var alla glada Nu ser jag att det inte blir så. Då blir folk arga.

vill folk att så många som möjlig ska dö i Sverige härinne? Varför?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Milano (1,3 miljoner snarare)
Citera
2020-03-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Han hamnade sent i februari i flera debatter med Tegnell där dom bara stod och gapa åt varandra.

Sen dess är han bannlyst. Samma med Rockström.

En regim gillar ej dissidenter.

Ja, Olsen vågade vara uppnosig mot Statsepidemiologen och sedan dess har han varit väldigt osynlig i media. Han skriver dock en hel del debattartiklar tillsammans med andra expertkollegor, så det verkar mest vara media och FHM som bojkottar honom, inte forskarvärlden...det säger ju en hel del.
Citera
2020-03-28, 15:08
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Lol, så nu är jag förnekare också? Varför? För att jag inte håller med dig om att det dog 5 miljoner i Wuhan? För att du sprider lögner och desinformation som en utländsk agent? Att du får fortsätta hållas är banne mig ett under.

Du har alltid varit en förnekare, och det var en felstaving som jag redigerade jag menade smittade och det vet du mycket väl!

Ditt liv går ut på att förminska faran i covid-19 för att få fler människor infekterade.. Du är sjuk

Jag sprider korrekt information och hänvisningar till skillnad från dig som bara går till person angrepp. "Utländsk även" tillåt mig skratta, sluta förfölja mig i varje tråd och gör något vettigt med ditt liv.. Läs en bok?

Och glöm inte, jag var här innan dig och kommer vara här efter dig, grabben!
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Jag är så otroligt trött på obildade förnekare och andra okunniga troll i tråden

Coba, Iammistanthropic, wakkawalla, enough-is-enough, putinsputain för att nämna några.

Vi står alla inför samma fiende, en som är osynlig, som just nu gör snabba framsteg, tar liv bort och orsakar förödelse oavsett hudfärg eller social klass.

Vi i världen kämpar inte bara mot den "gemensamma fienden" av coronaviruset. Utan vår fiende är också den växande ökningen av felinformation" om COVID-19 sjukdom.

För att övervinna , måste vi snabbt främja fakta och vetenskap och främja hopp och solidaritet över förtvivlan och uppdelning.

Glöm för fan inte Vitalio! Han är värst av alla. Han är helt galen som tror att dödsandelen för corona ligger på 0,02%! Han är fullständigt verklighetsfrånvarande och borde i princip få en utmärkelse som den mest naiva här inne.

Inte nog med att hans infantila siffror på 0,02% redan har överskridits med mer än det trefaldiga i San Marino, så skulle hans siffror innebär att Italien från och med nu på tisdag har 0 döda per dag, och att 100% av Italien därmed också är smittad

Som sagt, han tar priset här inne. Så honom får vi inte glömma av att nämna
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Så, kan någon vänlig själ uppdatera mig på hur fan vi räknar antalet döda. Det har ju varit 102 eller 105 sen igår vid typ samma tid. Nu uppdaterar man från 92 till 102 och säger att bara 10 är döda. På https://c19.se/ gäller 110. På https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries är det 105 men ingen uppdatering gällande nya fall. Vad händer?
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
105 döda sverige
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är fyra dagar kvar till 1:a april och antalet smittade ökar som sagt exponentiellt.

Nä 3 va? Dagens rapport har kommit, så det är 29e, 30e och sen 1 April.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in