Citat:
Ursprungligen postat av
Estramus
Du kan vara jävligt lugn för att jag inte är sosse. Samtidigt sitter det en hel jävla hög med parasiterande skattebelastare här i tråden och gnäller över att Sverige inte skyddar deras improduktiva arschlen utan istället är mer intresserat av att undvika jävla svält.
Trots det berättar jag ändå gärna att USA just nu brinner som en jävla majbrasa och har misslyckats kapitalt jämfört med Sverige.
Ja, det är inte bara i tråden det finns en massa bidragsberoende som helt plötsligt sätter kaffet i halsen när de inser att Sverige saknar resurser till att rädda deras liv när de blir drabbade.
I diametral kontrast till massinvandringen där man inte skulle räkna på kostnaden för människoliv och inte ställa grupp mot grupp.
Men jag har fortfarande mycket svårt att se varför USA skulle vara så mycket värre än andra länder?
Nog att de har bekymmer med ett sjukvårdssystem som inte är universellt och en utbredd fattigdom men samtidigt de har ju världens högsta andel ICU 34 per 100.000 jämfört med Sverige 5?