2020-03-28, 12:16
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Inte om vi pratar information som uppdaterar sig varje timme.
Fast varför inte hålla sig uppdaterad? Dessutom använder de inte timgammal, utan dagsgammal statistik.
Citera
2020-03-28, 12:17
Medlem
832 personer avlidit av coronaviruset i Spanien det senaste dygnet. Sammanlagt har nu 5 690 personer dött i Spanien i covid-19.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ok! Ja jag har sett att worldometers är bättre. De visar antal smittade, antal nya smittade, antal döda, antal kritiskt sjuka osv.

Japp, har sett det jag med, problematiken är att deras "New Cases" och "New Deaths" inte alltid stämmer med verkligheten, de uppdaterar efter den information som de får och det är ibland så att nya fall och nya döda kan vara sådana som smittades eller dog dagar tidigare men då det inte har rapporterats i tid så hamnar de i en enda klump för den dagen då rapporterna kommer in, Sverige försöker att sätta rätt datum även när de rapporteras senare då vår byråkrati är petimäter.
Citera
Medlem
https://www.coronakartan.se/

106 dödsfall i Sverige nu. Hur många är senaste dygnet?
Citera
2020-03-28, 12:18
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
832 personer avlidit av coronaviruset i Spanien det senaste dygnet. Sammanlagt har nu 5 690 personer dött i Spanien i covid-19.
Här noterar jag att svenska media ligger före Worldometers... Aftonbladet basunerar ut siffran 832 i Spanien, men har fortfarande kvar 92 dödsoffer i Sverige. Det är knappt man tror att det är sant.
Citera
2020-03-28, 12:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är just det som är fel - vi borde masstesta. Vi är många som tycker att masstester är det enda som skulle kunna fungera i den situation samhället befinner sig i nu.
Se på Sydkorea - de har masstestat och fångat upp smittospridarna, därför har de också lyckats vända smittspridningen och sjukdomsfallen.

Att vi inte masstestar i Sverige handlar inte om att myndigheterna inte ville - utan om att de inte kunde. Testerna höll på att ta slut. Man gjorde dygd av nödvändigheten.
I verklighetens lampas bleka sken ser vi idag att det hade varit effektivt. Det hade definitivt kunnat få samhället att fortsätta fungera bättre och förhindrat större smittspridning.

Min gissning är att svenska myndigheter kommer att ändra sina råd och börja med Corona-tester i stor omfattning inom kort. Men det är sent...

Men myndigheterna har inte för avsikt att masstesta, således blir din kritik mot att upphandlarna är helglediga väldigt märklig.

Jag tror inte att du är en läkare, för så korkad som du tycks vara klarar man inte ett högskoleprov.
Citera
2020-03-28, 12:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
https://www.coronakartan.se/

106 dödsfall i Sverige nu. Hur många är senaste dygnet?

Det är ett dödsfall i sådana fall, då det var 105 totalt igår
Citera
2020-03-28, 12:20
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Du kan vara jävligt lugn för att jag inte är sosse. Samtidigt sitter det en hel jävla hög med parasiterande skattebelastare här i tråden och gnäller över att Sverige inte skyddar deras improduktiva arschlen utan istället är mer intresserat av att undvika jävla svält.

Trots det berättar jag ändå gärna att USA just nu brinner som en jävla majbrasa och har misslyckats kapitalt jämfört med Sverige.

Ja, det är inte bara i tråden det finns en massa bidragsberoende som helt plötsligt sätter kaffet i halsen när de inser att Sverige saknar resurser till att rädda deras liv när de blir drabbade.

I diametral kontrast till massinvandringen där man inte skulle räkna på kostnaden för människoliv och inte ställa grupp mot grupp.

Men jag har fortfarande mycket svårt att se varför USA skulle vara så mycket värre än andra länder?

Nog att de har bekymmer med ett sjukvårdssystem som inte är universellt och en utbredd fattigdom men samtidigt de har ju världens högsta andel ICU 34 per 100.000 jämfört med Sverige 5?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja, är väl rimligt att ta ett nutida fall då mångt fler dog förr men befolkningen samtidigt var mindre.
Här statistik från millennieskiftet: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nllplus.se/publika/ns/kcinfekt/Smittskydd/Smittsant/2000/Smittsant%25202000-4.PDF&ved=2ahUKEwj_9o7FgL3oAhUhi8MKHZFzDhcQFjAAegQ IBhAC&usg=AOvVaw0c6-RXZdQ4fGq4jvoUr6a_

Hänvisar du till källor skrivna av Anders Tegnell??
Nej tack.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Det är intressant att kolla kameror i USA och konstatera hur tomt det är.
https://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/?cam=tsrobo1

Finns det några kameror man kan kolla i Sverige, helst i Stockholm?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men myndigheterna har inte för avsikt att masstesta, således blir din kritik mot att upphandlarna är helglediga väldigt märklig.

Jag tror inte att du är en läkare, för så korkad som du tycks vara klarar man inte ett högskoleprov.

Man behöver dock inte högskoleprovet för att kunna läsa på universitet, har du högskolepoäng så kan du söka på dessa också
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Detta.

Vilket är precis varför Tegnell ljuger så mycket och pratar oklart.
Inte för att han är korkad. För att vi är ett litet land med inte så mycket resurser.
Skulle folk börja verkligen inse verkligheten och få panik skulle det skapa kaos och militär skulle vara tvungna att sättas in.
'

Ja och? Det är det den är till för! Det är ju ganska idiotiskt att betala för en genus och mens-certifierad militär som vin inte kan använda när den behövs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in