2020-03-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Ni måste ju fatta att dom inte VILL testa fler för att inte skapa större "oro".

Detta.

Vilket är precis varför Tegnell ljuger så mycket och pratar oklart.
Inte för att han är korkad. För att vi är ett litet land med inte så mycket resurser.
Skulle folk börja verkligen inse verkligheten och få panik skulle det skapa kaos och militär skulle vara tvungna att sättas in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Självklart ska övriga familjen vara i karantän om en är smittad.

Är det bestämt så att alla följer det eller är det bara ”sunt förnuft”-ala Löfven?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Ni måste ju fatta att dom inte VILL testa fler för att inte skapa större "oro".

Nej det måste vi inte fatta, men en sak förstår jag, och det är att de som är oroliga är det oavsett om de matas med siffror eller inte.

Dock är kunskap och lägesuppfattning ett bra recept för att dämpa oro.
Citera
2020-03-28, 11:37
Medlem
BonerBatmans avatar
Känns som äldre är ute på självmordsuppdrag. När jag var i stan var det nästan det enda jag såg. Nu istället för att friska och starka går ut och tacklar detta isoleras dem för att ge plats åt pensionärer. Om de inte hade lagt grund för det land vi har idag hade jag sagt mkt hemskt om skrutt-gubbarna och tanterna!
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Kanske det är just pga. vår nya demografi det ser ut som det gör.

Ja, vi lever inte så nära in på varandra... och inte mycket kramar och pussar ( typ frankrike)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwieback
Hej!

Vi följer inte Italiens branta kurva än, vilket är mycket positivt, då Sverige kanske hinner att skaffa mer utrustning (skyddskläder, respiratorer m.m.) innan det slår till ordentligt? Förhoppningsvis når vi peak snart men hur troligt är det? Man får hoppas och hålla tummarna! Man blir också nyfiken på mörkertalet - det lär ju vara enormt vid det här laget.

Var det inte prat från Magda om att vi skulle få 200 nya respiratorer där närmsta 3 månaderna?
200 kommer inte räcka långt.
Citera
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Den sticker ut på en mycket extremt sätt. Detta i kombination med Trumps fullkomligt kriminella bagatelliserande kan bara leda till total katastrof.

Vad är det Sverige har gjort som inte Trump gör? Snälla upplys mig?

Du vet, Sverige som har dubbelt så många dödsfall per capita.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
I fredag-lördag förra veckan hade 9 dödsfall, i förrgår 15. Igår vet vi inte: det kommunicerades 28, men då var flera retroaktiva. Ponera att ett enda av dessa retroaktiva inträffade fre-lör och att ytterligare 9 var retroaktiva. Ökningen blir då 230% på en vecka, mot USA:s 604%.

Om trenden fördubbling var 3e dag fortsätter så blir det 110-120 avlidna totalt idag för det var 63 i onsdags, tittar på kurvan c19.se, jag hoppas så innerligt jag har fel
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Ja, vi lever inte så nära in på varandra... och inte mycket kramar och pussar ( typ frankrike)

Jag menar sk. nysvenskar.
Citera
2020-03-28, 11:38
Medlem
Jävla idioter som hindrar arbetet med att hindra smittspridningen av corona, de gör studiebesök hos Stockholms sjukvårdsledning, coronaforskare på KTH samt på det nya fältsjukhuset! Vilka? Kronprinsparet Victoria och Daniel. På deras insta står att de om dagarna ringer runt till företag och organisationer för att lära sig mer om corona.
De heter Kungahuset på Facebook. Låt de som ska göra sitt jobb få göra det ifred.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Kanske det är just pga. vår nya demografi det ser ut som det gör.
Mycket möjligt
Men frågan, i så fall, är vad vi som land kan/bör göra just nu för att ta hansyn till den orsaken?

Engagera syrianska präster för att öka Eskilstunas syrianers medvetenhet om hur de bör förhålla sig?
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
92 är från FHM uppdatering runt lunchtid igår. Så klart har det tillkommit nya sen dess
Ok. 105 var det sent igår , vid 23 -tiden på worldometers.
Dött ca 27600 i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in