2020-03-28, 01:03
Medlem
Har man provat behandla Covid i tryckkammare?
Citera
2020-03-28, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Om du läste mitt inlägg så skrev jag att staten skulle erbdjua en köpsgaranti på respiratorerna, det vill säga företaget får oavsett betalt för dessa, så det finns inget incitament för företagen till att INTE påbörja en produktion som garanteras av staten.

Har nu staten efter epidemin ett överskott av respiratorer så kommer detta ingå i den kommande beredskapsorganisationen för nästkommande epidemi (om du tror att man gör av med respiratorerna efter COVID-19 så är du bara dum)
Beror ju på de som styr. Vi har gjort oss av med all trygghet tidigare så det är inte omöjligt att det i framtiden ledande partiet tycker att det är kanonbra att sälja ut saker som inte används. Svenska folket verkar också tycka att det är en bra idé.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermankarlsson
Jag ska vara så tråkig att jag håller med dig... Kompetens och material i Sverige för att få fram fungerande respiratorer finns.

Vi är svenskar för guds skull.. Vi är vana att "lösa problemet"

Håll ihop nu kamrater (på ett ej kommunistiskt sätt)

Dom är i full gång och har skickat Scania personal till Getingen för tillverkning. Man arbetar som snabbt man kan för att få fram fler respiratorer.
https://www.nyteknik.se/fordon/scania-skickar-personal-till-getinges-respiratorfabrik-6991566
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
R0 faller av sig själv med tiden som framgår av Sveriges siffror. Alla aktiva unga människor i Stockholm har redan haft corona därför sprids det långsammare nu när corona måste försöka hitta fram till landsbygden och innesittare.

Nja, R0 är nog ganska konstant än så länge i Sverige, avseende antalet avlidna. Ekvationen blir y=4,65*e^0,25x, R=0,99. Dvs en fördubbling av antalet döda var 2,8 dag.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Känns som att väst kommer falla ihop och få det väldigt svårt att bygga upp igen, samtidigt blir Kina den nya världsledaren.
Skulle faktiskt inte satsa mina pengar på det, EU är de som verkar gå vinnande ur detta hittills.
Du får tänka på att vi har fortfarande en enormt lång väg kvar att gå.
Citera
2020-03-28, 01:05
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Jag säger inte att det är lätt, jag säger inte att det kommer stöta på flera problem, jag säger att man inte ens provar detta, och det är kriminellt.
Jag ser inte hur detta skulle gå i stöpet? Ifall epidemin tar slut om en vecka och viruset helt plötsligt dör ut, ja men tillverka då dessa 1000 respiratorer och ha till nästa gång.

Ibland måste man satsa och och vara proaktiv, annars kan man bara skita i säkerhetsbältet eftersom ingen krock skett!

Självklart, jag är än mer upprörd att det inte ordnades med tillverkning av skyddskläder till vården redan för två månader sedan.

Och sen som sagt undrar jag om det inte är ännu bättre att prata med typ electrolux och andra om respiratorer i så fall. Men visst, gärna Volvo också om de tror de kan ställa om inom rimlig tid. Och givetvis kommer hela världen att efter detta ha beredskapslager med tusentals respiratorer så tillverkning av sådana kan man leva på i många år framöver, jämför med hur det sett ut fram tills nu.
Citera
2020-03-28, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Personligen så tar jag hellre Coronan än ett vaccin, helt enkelt för jag litar inte till att det är säkert. Vi har sett tidigare allt för snabbt/lätt utvecklade vaccin har gett bistra bieffekter.

Pest eller kolera, det är väl upp till var och en egentligen.
När jag läser om hur friska unga människor i USA hamnar i respirator så tänker jag annorlunda än dig.
Citera
2020-03-28, 01:06
Medlem
Citat:
Om du läste mitt inlägg så skrev jag att staten skulle erbdjua en köpsgaranti på respiratorerna, det vill säga företaget får oavsett betalt för dessa, så det finns inget incitament för företagen till att INTE påbörja en produktion som garanteras av staten.

Har nu staten efter epidemin ett överskott av respiratorer så kommer detta ingå i den kommande beredskapsorganisationen för nästkommande epidemi (om du tror att man gör av med respiratorerna efter COVID-19 så är du bara dum)

Jo visst håller med dig i sak men inte efter corona då får planeten en massa respiratorer över i massor och många kommer säkert att skrotas bara för att, vilket är dumt!Se hur staten gjorde med alla cycklar bullens pilsner korvar, plättmos och all annan matvaror efter kalla kriget uphörde, var ingen vacker synkan ju bli kallt krig igen så att säga eller hur! Så självklart skrotas sjukvårds artiklar precis som allt annat, om du tror annat är du bra dum!

Således hur många respiratorer blir över och hur förvarar du dessa är frågan! problemet är ju att sjukvården har för få respiratorer NU! De tänkte väll inte på en pandemi . Plan 201 konferensen
ger ju vid handen annat
Senast redigerad av PutinsPutain 2020-03-28 kl. 01:08.
Citera
2020-03-28, 01:06
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Personligen så tar jag hellre Coronan än ett vaccin, helt enkelt för jag litar inte till att det är säkert. Vi har sett tidigare allt för snabbt/lätt utvecklade vaccin har gett bistra bieffekter.

Pest eller kolera, det är väl upp till var och en egentligen.
Du kan vänta på ett beprövat vaccin såvida du inte ingår i en riskgrupp och injicera ifall det är nödvändigt. Nu lär inte alla behöva vaccinera sig.
Citera
2020-03-28, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Har man provat behandla Covid i tryckkammare?
Kan jag inte tänka mig. Vad tänker du att man skulle uppnå med det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det är något som inte stämmer med hela den här coronahistorien!

Hela skiten är så osannolik. Något är VÄLDIGT fel här.

Hahahahaah är du i förnekelsestadiet?- I dont blame you.
Men nej detta är inga konstigheter alls egentligen. Säg något århundrade som inte haft katastrofer... Senaste riktigt tuffa pandemin i Europa var exakt för 100 år sedan, nu var det dags igen...

Men visst fan känns det surrealistiskt.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
När jag läser om hur friska unga människor i USA hamnar i respirator så tänker jag annorlunda än dig.

Jag hör dig, men jag har hela tiden förespråkat för att: förihelvete drabbas inte av corona!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in