2020-03-27, 23:47
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Internerade japaner? Hur många FFP2-masker fanns det 1941? Alltså, din attityd är just varför jag inte vill ge tips om hur sjukvårdspersonal ska skydda sig, jag vill att du och dina kollegor ska få en rejäl käftsmäll av det här viruset för ni är så jävla dryga mot all kunskap som motsäger den officiella dogma ni blivit itutade. Det är människor som du som sitter på FHM och ser till att viruset sprider sig så snabbt som möjligt över hela Sverige.
Alltså, du frågade vad jag baserade mina fantasier på. Jag svarade. Du kallar svaret för drygt när jag upprepar att kunskap om smittspridning har ackumulerats under många årtionden. Snacka om att kasta sten ur glashus.
Citera
Medlem
105 döda i Sverige hittills och då begränsar man fr. o. m. idag sammankomster till max 50 individer. Skulle det vara tillräckligt? Idioter!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Tack för länken.

Har du någon tanke om varför det sker?
Att medelåldern sjunker alltså.

Ja men mer pga varför äldre stryker med så mycket mer frekvent. Men det är ganska ointressant vad jag tycker eftersom jag inte har medicinsk expertis utan har enbart gått enskilda mikrobiologiska kurser och sedan hobby studerat en del senaste veckorna så om min hypotes ens är teoretiskt korrekt vet jag inte.

Men det man inte behöver vara expert för att förstå är att bilden av faran med sjukdomen blir enorm om de som kräver läkarvård inte kan få den, men tittar man bara på den dokumenterade distributionen av dödlighet så utgår den från att de fått vård och yngre överlever denna vård i mycket hög utsträckning medans äldre snarare är regel att de avlider.
Och ser man ur ett längre perspektiv så är det ju idag okänt om det blir bestående men om man varit riktigt sjuk men överlevt vården.
Citera
Medlem
Hermankarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Svininfluensa och narkolepsi.
Vad är det mot ett räddat liv?

Är det du? Satan
Citera
2020-03-27, 23:48
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Ja och han ville tvinga det på folket och det blev prat om lag som tvingar folk att ta vaccin på regeringens och sådan som Tegnells kommando.

Sen var det väl för många antal vaccin som beställdes så regionerna stod med massor med pandermix vaccin när influensan var över, har jag läst någonstans. Som blev en stor kostnad för regionerna.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Tack för länken.

Fast detta står i artikeln:

Citat:
This first preliminary description of outcomes among patients with COVID-19 in the United States indicates that fatality was highest in persons aged ≥85, ranging from 10% to 27%, followed by 3% to 11% among persons aged 65–84 years, 1% to 3% among persons aged 55-64 years, <1% among persons aged 20–54 years, and no fatalities among persons aged ≤19 years.

Verkar stämma väl med Kinas siffror.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Tack för länken.

Den där rapporten talar INTE om att medelålderns sjunker. Tvärtom så bekräftar den data från Kina som vi redan sett. Italiens siffror bekräftar samma sak:
https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Infografica_27marzo%20ENG.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Är det sant att Tegnell låg bakom vaccin skandalen som gjorde massor av barn sjuka för ett par år sedan?

Ja!
Citera
2020-03-27, 23:49
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Grejen med flockimmunitet är ju att minst 60% måste smittas.
Det är ju bara att räkna på dödligheten så förstår man att processen att uppnå flockimmunitet medan man inte överbelastar vården skulle ta många år...
Och just därför behöver vi uppfinns ett vaccin som kan gå ut till våra riskgrupper till sommaren 2021.
Citera
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Att Tegnell ska åtalas för folkmord är vi många som tycker.

Sammanfaller ni med gruppen galopperande idioter? Tegnell för endast FHMs talan. En större grupp experter som gick klart grundskolan, tillskillnad från er.
Citera
Medlem
Citat:
Kan du länka info här i tråden eller i PM omdu vill hade varit snällt.

Jag har inget direkt på hand, men det finns massvis med intervjuer med herr Tegnell när det begav sig, jag tror att jag såg det när jag googlade hans CV faktiskt. Här finns en artikel som jag hittade nu https://www.svd.se/sa-sager-de-ansvariga-idag
Citera
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Hur tänker du nu...?

Jag tänker inte alls. Jag har tidigare i tråden lagt ut en länk på ett klipp hämtat från Aktuellt´s 18:00 sändning, tror det var den 12:e mars. Tyvärr tycks tråden löpa snabbare än viruset och länken/klippet har säkert gått många förbi. Finns den kvar lägger jag ut länken igen.

Nu har jag sökt på svt-play, men det aktuella inslaget finns inte kvar på webben. Men jag kan säga som så att inslaget handlade om att SIR, Svenska Intensivvårdregistret, 2015 kom ut med en rapport.

"Då nya luftvägsvirus, som coronaviruset från mellanöstern (MERS-CoV), syns vid horisonten är det nu extra vikigt att stå väl förberedda inför ett eventuellt pandemihot."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in