2020-03-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fel igen!

https://www.globalpolitics.se/dn-asikt-hysterin-kan-vara-varre-an-viruset-2500-dog-i-influensa-forra-aret-hur-manga-blir-det-i-cor ona/

Nu är denna diskussionen ganska meningslös och irrelevant men dubbekolla gärna när ni kräker ur er något från Wiki, friatider, Sputnik eller liknande.

Asså jag gick ju på din siffra- 2500 döda under en säsong...6 döda per dag(om man kan räkna ett år). Så enda källan va du.
Men ja den är irrelevant som fan ja! Alla sjukdomar vi hade är ju såklart inget att bara glömma nu- men just de blir ju drabbade av denna anstormning av corona-patienter.
Tycker bara inte man ska förringa detta enorma problem vi har framför oss med att säga att det är som en vanlig influensa...för det är det inte. Fråga vilken läkare du vill- de hade blivit lika provocerade som jag...
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Länk!
https://www.geekwire.com/2020/bill-gates-entire-country-needs-shut-6-10-weeks-effectively-fight-coronavirus/
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Fast de "kunniga och lärda" har varnat för detta skitlänge. Och det övas för fullt på infektionskliniker och katastrofmedicinska center runt om i landet ofta. Sen att politiker skitit i att prioritera det är väl knappast myndigheternas. fel.

Som du såg skev jag de kunniga och lärda i myndigheterna. Det känns som att det är de kunnig och lärda utanför myndigheterna som förstått allvaret, dvs sjukvården. Däremot inte de som står över sjukvården i kriser. T ex politiker precis som du säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Inte i Kina, där är 0 vanligast enligt Wikipedia.

Tror studien om Covid 19 och blodgrupper kom från Kina.
Så där har vi förklaringen till att Kina har så låga dödstal.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Jag hoppas hoppas att vi också får hjälp!

Tror inte det. Saken är att norrmännen flyger lax till kina. Så lastas det munskydd tillbaka.

Sverige har väl ingen vara som kina vill ha nu.
Citera
2020-03-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Tror du påriktigt att Italien har bättre sjukvård än Sverige? Ett land på ekonomiskdekis. Du vill ju bara att det ska gå åt helvete.

Nej jag tror inte, jag vet. Sveriges sjukvård har varit urusel i mängder med år och det kan väl du knappast missat eftersom det varit på tapeten för politiska diskussioner i ett antal år... vårdköer, underbemanning, dåliga löner osv osv.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Bill Gates föreslår 6-10 veckors total lockdown av staterna...

Han vill kopiera kineserna rakt av.

https://edition.cnn.com/

Enkelt att göra ett uttalande, men det är betydligt svårare att garantera det och idag vet vi egentligen inte ett förbannade skit om fortsatt utveckling i detta.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Tror du påriktigt att Italien har bättre sjukvård än Sverige? Ett land på ekonomiskdekis. Du vill ju bara att det ska gå åt helvete.

Inget fel på särskilt norra Italiens sjukvård, minst lika bra som vår så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
På ett sätt är det bra all den här skiten som händer, så folk förstår att jorden och livet inte är en jävla lekstuga.
Är väll det det är därav lekstugan kring corona!
Citera
Medlem
Sitter och väntar på att Intensivvårdsregistret ska uppdatera sina siffror... Senast gjort kl 11 idag. Fortsätter ökningstakten som den varit senaste dagarna så är all IVA fullbelagd på söndag eller måndag och efter det tar allting totalt hus i helvete i Sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ja dödsoffer... pga de lyckas rädda de som är yngre på IVA. Det är där Sverige kommer skita sig och det är det idioter som du inte förstår.

Kolla statistik på hur olika åldersgrupper hamnar på IVA i stället och sedan väger du in att Svensk sjukvård är så fruktansvärt eftersatt och underdimensionerad så kanske du börjar fatta något.

Vart hittar jag den?
Citera
2020-03-27, 23:33
Medlem
Julskinkatos avatar
Vi har ju förträngt vår dödlighet väldigt mkt i det här pajaslandet. Det är mkt obehagligt att ta tag i. Folk hamnar antingen i förnekelse eller kapitulerar totalt för ångesten.

Nu måste vi acceptera vår dödlighet. Sluta gnälla som kärringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in