2020-03-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Norge har hela tiden ngr hundra fler smittade, men så mycket färre döda jämfört med Sverige!
Undrar om dom har fler yngre smittade som klarar sig bättre eller vad kan det annars bero på?

Resultaten går nog helt att hänföra till vårt sätt att hantera krisen. Det började sämre för Norge än för Sverige.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Sant, men jag tror inte syftet var att stämpla åsikter som desinformation. Det finns ju verklig destruktiv desinformation och rykten som florerar hejvilt i hela världen. Bara med syftet att skapa förvirring och oreda. Kanske till och med bidra till att människor dör i onödan. Kan vara terrorister som använder desinformation som ett vapen. Det är den man ska vara vaksam emot.

Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Vad behöver jag försvara menar du? Jag skrev bara så som det är. Det har noll med tro att göra. Det är faktum att desinformation förekommer. Det förekom innan corona och det kommer att förekomma efter.
Nähä, det menar du inte? Goddag yxskaft!
Citera
Medlem
joh80s avatar
Skistar kommer inte stänga sina skidanläggningar i Åre, Sälen och Vemdalen – trots regeringen nya förbud mot allmäna sammankomster med fler än 50 personer, rapporterar Di.
”Vi ser ingen direkt påverkan på vår kärnprodukt alpin skidåkning”, meddelar bolaget enligt tidningen.
Citera
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Men det här verkar inte beté sig som ett influensavirus. Den här tiden ska influensan redan vara på övergående.
Som jag har förstått det så förväntas situationen i Sverige mattas av till sommaren. Visst kanske några viruspartiklar överlever sommaren men det kan säkert påverka spridningsomfattningen radikalt.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Allt han gör är att skylla på de styrande. Kom med ngt själv då. Detta ska vi gå igenom som enat land!

Vi är inte ett enat land. Sverige har aldrig varit så splittrat som nu.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Men för fan, ge er nu!
Jag köper att man inte håller med FHM alla gånger. Inte jag heller. Men att sitta hemma och tro att Tegnell är någon slags envåldshärskare, är ju tecken på efterblivenhet. Johan Carlsson t.ex. är ju för fan hans chef.
Om man vill att någon skall avgå eller liknande, så får man nog satsa på att lägga ner FHM istället. Det jobbar ett antal hundra personer där, som alla är med och tar fram underlaget för tagna beslut.
Myndigheter i Sverige är hårt toppstyrda.
Högsta chefen bestämmer vad undersåtarna ska jobba mot.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Runt 200 under en hel influensasäsong. Ett allvarligt år runt 1000. Årets influensa verkar ha skördat under 100 liv den här säsongen i Sverige.
Fel! Du får tiofaldiga den siffran och för inte allt för många år sedan var det betydligt värre.

Det du inte heller tar med är riskgruppernas årliga cocktail, hur många liv räddar denna?

https://www.dn.se/asikt/hysterin-kan-vara-varre-an-viruset/
Citera
2020-03-27, 20:27
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
65 är inte ens pensionsålder i Sverige. Så ovärdigt att inte ens ha fått pension innan man är anses för gammal. Men man är aldrig för gammal för att betala skatt har jag hört...
Nått måste man gå på. Själv tycker jag ålder är mest rättvist oavsett riskgrupp etc.
Kommer bli jävligt svåra beslut om man ska väga in underliggande sjukdomar tillstånd etc.
Så lär det nog bli men skulle föredra ålder rakt av vilket skulle underlätta beslut för läkare o personal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Men för fan, ge er nu!
Jag köper att man inte håller med FHM alla gånger. Inte jag heller. Men att sitta hemma och tro att Tegnell är någon slags envåldshärskare, är ju tecken på efterblivenhet. Johan Carlsson t.ex. är ju för fan hans chef.
Om man vill att någon skall avgå eller liknande, så får man nog satsa på att lägga ner FHM istället. Det jobbar ett antal hundra personer där, som alla är med och tar fram underlaget för tagna beslut.

Sverige måste ha bland de sämsta epidemi virus idioterna i historien då sorry men var tvungen att skriva det.
De skyddas säkert av regeringen för de vill inte att ekonomin ska fallera och har kommit överens om att gå denna väg de går.
Om fallet inte är så, så är de bland de sämsta i världen, medans de som har lyssnat och kan och vet vad det handlar om har stängt skolor lock down osv osv tidigt inte när det är försent.
Jävla ekonomi, sätta den framför människoliv.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Man räknar med att den statiska kurvan är som tyngst runt söndag. Folk kommer dö som flugor då enligt Tegnell.

Nä, inte har han sagt det? När sa han så?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
652 döda i vanlig influensa 2018, i Sverige!

Detta covid19 får verkligen sätta igång och jobba!

Vad är detta, en global psykos, för att alla har hela världen i fickan?

Över 1000 personer dog influensasäsongen 18/19.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Jag hade aldrig skänkt någon skyddsutrustning om jag haft det. Aldrig i livet. Spara till nära och kära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in