2020-03-27, 19:52
Medlem
Frankrikes siffror

32 964 bekräftade fall.
15 732 individer är inlagda på sjukhus.
3787 personer i allvarligt skick är på intensivvård.
1 995 personer har dött, ytterligare 299 under det senaste dygnet.
Citera
2020-03-27, 19:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Så 1000% ig ökning hade vart ännu bättre då?...

Jag svarade på din fråga, ja sjukvården klarar av att hantera att 50% avlider, och har ingenting med 1000% ig ökning att göra.

Tänker inte svara på följdfrågan om 1000% ig ökning, jag ser gish-galoppen komma, inte intresserad av att mata troll.

Gokväll!
Citera
Medlem
I Frankrike har 299 personer dött av coronaviruset det senaste dygnet, vilket innebär 1 995 totalt.

Antalet bekräftade smittade är 32 964 och av dem vårdas 15 732 på sjukhus, 3 787 i intensivvård.

En tredjedel är under 60 år och 42 av de som behöver intensivvård är under 30 år. Den goda nyheten enligt de franska hälsovårdsmyndigheterna är att 5 700 personer har tillfrisknat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledsenpack
Ännu en stolle som saknar läsförståelse och ska hoppa in mitt i en diskussion utan att bry sig om vad som är sagt. Jag skrev att Kina lyckades begränsa smittspridningen trots att det var ett helt nytt virus. Inte att Kina är demokratiskt eller ett föredöme på något annat sätt. Inte heller att de har stoppat smittspridningen helt och hållet. De har dock köpt sig tid.

Hur tror du själv läget i Sverige och världen hade sett ut om smittan startade i Sverige och vi var 1,4 miljarder (som det heter på svenska) invånare?
Det går inte ens att spekulera i om Sverige hade 1.4bn invånare. Vi hade varit ett helt annat land då.

Tror du själv på att Kina hade ett (1!) nytt inhemskt fall härom dagen, på 1.4bn invånare, i en sjukdom som sedan tidigare nått ut till alla provinser i Kina, och som är ungefär lika smittsam som influensa? Det är ett dåligt skämt.
Citera
2020-03-27, 19:54
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det som gör mig fullständigt rasande och full av hat mot Tegnell och våra politiker är att de dödar sitt eget folk. Allt är deras fel. Ni som hyllar dom har nått fel i huvet.

Tegnell uttrycker sig hoppfullt idag. Använder termen "hoppas jag har rätt". På riktigt alltså? Vad fan är det för inavel vi har som sköter detta?

"Kurvan vi har är inte inte nära den som finns i Italien och Spanien. Det är hoppfullt".

Stopp nu din råtta. Ni testar för helvete inte ens sjukvårdspersonal som uppvisar symptom och som arbetat med covid19 patienter. Ni håller igen testandet så ni kan mörka, som vanligt. Sen skylla på något annat.

Självklart kommer varenda gubbe å kärring och kille med pussyhats och flickor i snickarbyxor tro på detta. Då har vi ännu ett "vi mot varandra" när vi egentligen ska vara enade emot den här jävla ondskan!

En skola i närheten hade en lärare som jobbade hängig i 5 dagar. Hon jobba med grundskolan. 5 dagar senare ligger hon på intensiven. Stänger de skolan? Varnar de föräldrar eller elever att ett sånt fall finns!? Nej.

En väns farmor bor på ett ålderdomshem, hon är runt 80. Det är bekräftat att smittan finns där. Hon själv och 4 andra upplever allt kraftigare symptom. Ringer ambulansen, som säger att de inte kan göra något då personen är över 60.

Så, man lyder lagen, arbetar, betalar världens högsta skatter för att bli behandlad som skräp och dö i sin ensamhet?

Har sagt åt polaren att släppa audion på samtalet. Vi får hoppas.

Försök att få tag på det om det finns inspelat och lägg upp
det själv. Sådant måste fan komma ut.
Citera
Medlem
eribabsis avatar
Trodde inte att såna här åtgärder behövdes men nu plötsligt känns det drastiskt.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
En första våg på 100.000 smittade? Väldigt låga siffror, helt orimliga.

Fråga 2 som infinner sig:
Hur lång tid är varje "våg" tänkt att pågå? Med 100.000 per "våg" krävs 60 "vågor" innan vi rott i hamn.

Jag förmodar att de tror att vågen ska sluta när det blir sommar. FHM har hävdat att viruset är lika värmekänsligt som andra virus i samma grupp.

Men just nu sa man på Rapport att några (kommer inte ihåg vilka) inte märkt att värmen saktat ned farten på viruset. I så fall kommer sommaren inte att dämpa viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormormaja
Många experter och andra länder kritiserar Sverige för att de spelar rysk roulette med svenskars liv, pga. att Sverige inte vidtar nödvändiga åtgärder för att minska smittspridningen.

Varför tar inte de ansvariga i Sverige nödvändiga beslut och åtgärder som minskar smittspridningen??

Varför ska pensionärer som har arbetat och slitit i Sverige hela sitt liv offras? Det är de äldre pensionärerna som har arbetat och slitit för att bygga upp Sverige. Har inte äldre och sjuka något värde här i Sverige?
De som skriver nedlåtande om sjuka och de äldre som har byggt upp Sverige och skriver att de kan offras i denna hemska sjukdom borde skämmas.

Regeringen har under många år prioriterat flyktingar här i Sverige.
Varför prioriterar regeringen inte de äldre nu genom att de vidtar nödvändiga beslut och åtgärder för att minska smittspridningen, som därmed minskar antalet dödsfall i Sverige?

Jag har syskon och vänner som arbetar på äldreboenden och inom hemtjänsten, som har informerat mig om att de inte har tillgång till skyddsutrustning.
Det är ansvarslöst av regeringen och kommunerna att de anställda på äldreboenden och hemtjänsten inte har tillgång till skyddutrustning?
Andra länder bryr sig inte ett skit om svenska liv. De är bara upprörda över att någon har mage att inte uppslukas av hysterin riktigt lika mycket som dem.
Citera
2020-03-27, 19:55
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
DN och Tegnell med sina fake news. De siffrorna är extremt för låga!!!
Under 100 000-stapeln står det smittade som söker vård. Man räknar väl med att ca 80% av alla smittade får så pass mild sjukdom att de inte söker vård, och då blir det rätt mycket fler än 100 000 smittade. Underrubriken i artikeln är missvisande.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Min chef pratade med kusiner i England idag. De berömde Sverige och tyckte att Sverige agerade rätt. Vi har haft en mindre spridning än England

Tegnell har i sina rekommendationer satt stor tilltro till det svenska folket. Medborgarna har hittills fixat biffen, då vi har en relativt låg smittspridning bland riskgrupperna och därmed en relativ låg dödlighet.

Men vi måste som civilsamhälle höja nivån ytterligare och regeringen måste se till att beställa tillräckligt med respiratorer!
Citera
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Kan någon förklara för mig - så jag förstår - varför regionerna enats om att de vårdanställda inte ska ha munskydd vid behandling av coronasjuka?

De sa det nyss på Rapport.

Blir det inte som att släcka eld med bensin!!?

Vad är det frågan om!!?

Det finns inte tillräckligt med munskydd. Därför ändrar de reglerna så ingen har munskydd.
Det är solidaritet det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ingen bryr sig om din religiösa övertygelse. Ja, det finns verkligt destruktiv desinformation så som den Folkhälsomyndigheten med Tegnell i spetsen manglat från dag ett.

Vad har mitt inlägg med religion att göra?
Har jag någonsin i något inlägg nämnt min "religiösa övertygelse" som du kallar det?
Vadan denna aggression? Detta hat du känner? Du kan inte må speciellt bra.
Å andra sidan, vem gör det i dessa tider?
Senast redigerad av BourbonStreet 2020-03-27 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in