2020-03-27, 19:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ok. Då rekommenderar jag dig att läsa förhören. Som det är nu kan man ju misstänka att du redan från början bestämt dig för att det här är en politisk rättegång, och att du inte är intresserad av att utmana den uppfattningen.

Ditt ointresse att svara på frågorna är noterat. Kan dock inte påstå att jag hade förväntat mig något annat.
Det handlar inte om något ointresse av att svara på dina frågor. Jag vet helt enkelt inte mer än vad du gör, och det är ingen större idé att spekulera mer om sex och blod nu förrän vi får veta vad som faktiskt avhandlas i rättegången. Kollade du förresten upp jävsinvändningen mot domaren, och har du förstått vad det kan handla om?
Citera
2020-03-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det var inte bara på cykelsadeln det skulle finnas blod. SD hade blivit delgiven att det var blod på cykeln, i duschutrymmet, i brunn och i handfatet:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det är besvärligt att läsa förhören, men min känsla att den misstänkte delges dessa "misstankar" om blod på ett antal platser därför att han själv tagit upp att det kan finnas blod där. Annars borde det framgå om förhörsledaren uppgett att man hittat blodspår på dessa ställen.

Normalt brukar man delge den misstänkte misstankar även utifrån det han själv berättat, men det kanske inte alltid är lika lämpligt.
Citera
2020-03-27, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Mordet på Lena Wesström påverkar negativt även på SD och HD's barn som också kan läsa.
Och ingen kan påvisa SD's skuld men ändå smutskastas han och HD(gud så vacker hon e)

He he he.
Och där hittade jag don Agenda.
Ha ha ha ha.
Härligt att du gillar vårt-Hanna, absolut.
Men tagga gärna ner på lov-orden så du inte gör bort dig.
Blir så pinsamt då för dig.
Gilla gärna Stefan o Hanna men tänk på vad dom kan ha gjort.
Det är mord vi pratar om.
Citera
2020-03-27, 19:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med Jire*nius, Kari*n

Generellt har Lena haft många manliga vänner så K*rin och några vänner pratade om det någon gång, det var sällan som man såg Lena ute med bara tjejkompisar utan det var män hon var ute och cachade med.

Kar*in berättar att hon inte vet så mycket om det, Lena som person var väldigt rak och tydlig i vad hon tyckte och tänkte, hon kom lätt i diskussioner med folk och om dom inte tyckte som hon kunde hon bli väldigt påstridig och var väldigt intensiv i sitt uttryckssätt, Ka*rin kan tycka att det var lite obehagligt ibland, att hon skulle omvända folk i deras tyckande och tänkande. Inte det här att lyssna in på olika åsikter och landa i det, man skulle helst tycka som hon. Det hände vid flera tillfällen att hon kom i sådana diskussioner med olika personer, hon var alltid vänlig och trevlig men den intensiva sidan kunde bli lite påfrestande ibland.
s. 429

Sen det Kari*n läst om i tidningarna om Stefan och Lena, men sen det här med Lenas intensiva sida och hur K*arin vet hur hon behandlat Jo*cke i deras relation, det han berättat för henne, utifrån det skulle det kunna vara någon försmådd karl som det snäpp! för, eller att hon retat upp någon i en diskussion så det brustit, så Ka*rin vet inte. Det är bara teorier.

Kari*n tillfrågas om vad Jo*cke berättat för henne om hans relation med Lena? Ka*rin förklarar att dom hade en halvt om halvt relation om Ka*rin förstod rätt, så att dom var tillsammans men hon ville inte att det skulle vara en offentligt erkänd relation enligt honom, hon ville inte att han skulle hålla om eller krama henne när folk såg, barnen skulle inte få veta om att dom hade ihop det, men barnen förstod det ändå och hon gjorde klart för honom att hon inte ville ha en relation, dels för att han inte var troende* men han var helt nere i henne så han hade svårt att släppa henne ur tankarna samtidigt som hon inte ville ha en relation men hon var en väldigt fysisk person, hon ville ha kontakt, hon tog gärna i en, drog handen efter armen när man pratade, men inte i sexuell bemärkelse. Det Joc*ke berättat efter att dom gjort slut så var dom på någon cachingresa till Uppsala och bokat ett rum med separata sängar men sen kröp Lena ner i hans säng och ville prata. Han trodde hon ville ha mer, men det ville inte hon. Hon förstod inte ha sådan närhet när man inte ville mer, det kändes inte okej för honom, då han hade sådana känslor för henne, det blev väldigt svårt för Jock*e när han fick sådana signaler kroppsmässigt men när hon sa annat. Det finns säkert fler sådana personer i hennes närhet.

Dem var ute dem tre, skulle på en FTF-jakt i Nora, Lena satt i baksätet och efter det här så sa Joc*ke att hon suttit och pillat på hans hår och skägg under färden, så skulle Ka*rin verkligen inte ha gjort med en karl som Ka*rin inte hade en relation med.

för ett par år sedan när Ka*rin och Jo*ke börjat umgås en del, våren 2015 kanske det var, så var hon och Joc*ke uppe vid Rusakula, Kilsbergen och sov en natt och det här var under en period då, Lena och Joc*ke har gjort slut sen länge men samtidigt så hade Joc*ke fått samtal och kommentar från Lena med jämna mellanrum. Jo*cke loggade inte online på den tiden men K*arin gjorde det och hon brukade skriva vem hon var ute med, men av kommentarer som Lena skrev så följde Lena vad Ka*rin gjorde när K*arin var ute med Joc*ke, det kändes som Ka*rin var övervakad av Lena så det slutade med att Ka*rin inte längre skrev att Ka*rin var ute med Jo*cke.

När dem var där la K*arin ut lite bilder därifrån, så var Lena på henne och frågade vem Kari*n var ute med. Joc*ke och Kari*n var vänner bara, Ka*rin tyckte inte hon hade något med det att göra. Hon var väldigt mån om att veta vem Ka*in hade varit ute med och hade sen kommenterat till Jo*cke att det var olämpligt att dem var ute tillsammans och sov i ett vindskydd* Hon hade åsikter om vad han och Ka*rin gjorde. Lite övervakningssyndrom kändes det som, Ka*rin vet inte om hon kan ha gjort så mot någon annan, som hon haft en relation med, att det kan finnas något sånt i bakgrunden.

hennes första tanke när Kar*in hörde att Stefan blivit anhållen, om Polisen misstänker Stefan, vad är chansen att Polisen misstänker Jo*cke

s. 430-431

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

*"för att han inte var troende"
Men att vara älskarinna till en ateist var helt OK?

*"hade sen kommenterat till Jo*cke att det var olämpligt att dem var ute tillsammans och sov i ett vindskydd"
Genom sig själv kände hon andra trodde hon tydligen.
Vilken hycklare!

Det finns facetter men det saknas möjlighet att... förena. Man kan inte sitta till doms över facetter, men, visst, hon ser inte ut att gå jämnt upp med sig själv. Makttekniker? Svepskäl? Dålig dag? Brottning med sig själv? Lättdistraherad? Självöverskattning? Konstant förvirrad? Vad göra? Vad göra?

Ödmjukhet.

Förhöret är väl till utredande av (andra) möjliga GM. Och förvisso LW:s person. Och vänners/ vittnens kunskaper och gissningar. Allt kommer fram. I en smet som kanske inte lämpar sig för publicering och inte ska fattas som representerande den verklighet de levde, som de fattade den och upplevde den. Vittnena tar fasta på sånt som de tänker kan ha triggat reaktioner. De söker bara det som kan tänkas ha lett till konflikt. Så att polisen kan forska vidare. Ett förhör med killen ifråga kan visa sig vara mycket mindre dramatiskt. LW kan ha spånat för K*rin, eller spånat för killen, eller vara/uppfattas som annorlunda med andra. Det väsentliga är om det tillför ngt till helheten, till utredningen av mordet på henne i dess helhet.

Så LW gick en del på nerverna, bra att veta. Gick hon den här nämnda killen 17-slagsmässigt på nerverna? Sannolikt inte. Trist för honom att de inte blev ihop, kanske, kanske inte, men skulle han mosa henne med 17 slag av det skälet? Troligen inte. De flesta som letar efter en tjej letar efter en som vill ha dem ungefär ganska så lika mycket tillbaka. Annars blir det inte lika trevligt. Särskilt i nya relationer då, och i såna där inte ena parten överfaller den andra i tunnlar. Går det inte att bli ihop så — enligt modern statistik — så mosar de inte tjejerna med 17 slag, men det händer att de nån gång säger nåt mindre välbetänkt. Det finns ju ofta hopp om att träffa en annan tjej istället. Och på kåken finns mest killar, och dessutom såna killar som överfaller tjejer i tunnlar, och längs med landsvägarna. Kan vara svårt att hitta en livskamrat i det sällskapet. För många.

Så nej jag tror inte att så många av LW:s lösare bekantskaper skulle ha ansett det som en god idé att söka sig till Hjärsta en måndagkväll i vårtid på vinst o förlust (får man anta, då polisen inte säkrat andra spår) och mosa henne med 17 slag, utmed motorvägen. Det skulle knappast ligga för så speciellt många typer av mänskor. Nä.

Edit: Jag hade f.ö. tänkt föreslå att stenograförerna på polismyndigheterna fick en kurs i de grundläggande skillnaderna mellan subjekt och objekt. Men när jag tänker närmre på saken så är det nog lika så gott.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-27 kl. 19:43.
Citera
2020-03-27, 19:38
Bannlyst
Citat:
SD har alltid brytt sig om familjen

He he he he.
Lägg av nu.
Han har svikit hela sin familj, och det är grunden till att han sitter där han gör idag.
Din Agenda lyser för starkt.
Tagga ner.
Citera
2020-03-27, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det gör han annars hade han bytt ut den sjuka frugan för en frisk version för länge sedan.

Japp.
Han brydde sig om Hanna så mycket att han började pippa med en granne.
Han medicinerar Hanna så hon somnade och sen drog han till grannkärringen.
Han medicineras även Hanna längre än det behövdes så han kunde ränna hos grannkärringen.
Han höll långa förhör med barnen. Slog i väggen. mm mm.

Lägg ner det där... Han är ett stort jävla svin.!
Citera
2020-03-27, 19:44
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
He he he.
Och där hittade jag don Agenda.
Ha ha ha ha.
Härligt att du gillar vårt-Hanna, absolut.
Men tagga gärna ner på lov-orden så du inte gör bort dig.
Blir så pinsamt då för dig.
Gilla gärna Stefan o Hanna men tänk på vad dom kan ha gjort.
Det är mord vi pratar om.
Jag följer hjärtat bara och det är väl fint att någon har något gott att säga om HD.
Vårt-Hanna?Men guu vad du e tarvlig.

SD ingår inte i "gilla-paketet" eller hur jag nu ska tolka mig
Citera
2020-03-27, 19:45
Bannlyst
Citat:
Så sant så

Han som du försöker glorifiera var sån här, och det tycker du är ok.... Ha ha ha

Igen.

Japp.
Han brydde sig om Hanna så mycket att han började pippa med en granne.
Han medicinerar Hanna så hon somnade och sen drog han till grannkärringen.
Han medicineras även Hanna längre än det behövdes så han kunde ränna hos grannkärringen.
Han höll långa förhör med barnen. Slog i väggen. mm mm.

Lägg ner det där... Han är ett stort jävla svin.!
Citera
2020-03-27, 19:48
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
He he he he.
Lägg av nu.
Han har svikit hela sin familj, och det är grunden till att han sitter där han gör idag.
Din Agenda lyser för starkt.
Tagga ner.
I jämförelse mellan HD och LW pratar jag om.LW har han bara utnyttjat under deras tid tillsammans.
Citera
2020-03-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det finns kanske en allmän lärdom att dra ur allt det här... 😄

Tar man livet av nån för att slippa att bli utskämd så finns det överhängande risk att man blir betydligt mycket mer utskämd...

Och det var ju det som var så jobbigt. Så att det krävde mord.

Och möjlighet till förstatligad sängplats under ganska lång tid.
Citera
2020-03-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Detta har diskuterats så du bör hitta referensen till FUP i de senaste inläggen - vi är 2 som svarade på detta och den andra kom med referens. Hittar du inte så hojta till igen.

Hittade. Råder inget tvivel om att detta var en log som HD ful-loggat. Söker i mitt huvud efter förklaringar till varför hon skickade ett foto av denna logg till SD just när hon skickade den. Innan hon slängde den i soppåsen. Kan inte hitta någon annan än att det var en elakhet. Som svar på hans ointresse av kaka. Hur trodde hon att han skulle reagera?
Citera
2020-03-27, 20:10
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det handlar inte om något ointresse av att svara på dina frågor. Jag vet helt enkelt inte mer än vad du gör, och det är ingen större idé att spekulera mer om sex och blod nu förrän vi får veta vad som faktiskt avhandlas i rättegången. Kollade du förresten upp jävsinvändningen mot domaren, och har du förstått vad det kan handla om?

Symptomatiskt att du fokuserar mer på jävsinvändningar och simpampar än själva förundersökningen. Du har ju haft ditt case klart från början.

Eftersom du inte bemödat dig att läsa FUP:en (ens den relativt överkomliga del som utgörs av SD:s förhör), så jo: jag skulle nog påstå att jag vet mer än du. Och vi vet båda varför du är ointresserad av att diskutera (eller ens själv ta del av) SD:s uppenbara lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in