2020-03-27, 19:01
Medlem
Vindpinads avatar
Tegnell är en person som jobbar på FHM. FHM består av ett helt team av kunniga människor. Tegnell är utsedd att föra deras talan. Det är därför vi ser Tegnell i TV-rutan. Så långt är vi med?

Varför då detta irrationella hat mot Tegnell som person? Jag trodde mer om Flashback faktiskt. När detta äckliga kinavirus är över kommer jag köpa en T-shirt med texten - I love Mr Tegnell. Jag tror på FHM och Tegnell. Om jag har fel kommer jag givetvis be om ursäkt för detta. Men min tillit till FHM är större än Flashback just nu.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
1359 människor har smittats i Sverige genom samhällssmitta.

478 har smittats i Italien. 269 i Österrike. Sedan några fåtal i länder som Iran (16). 804 sorteras under "okänd".

Det är uppenbart att det är Tegnells skidåkare som spridit smittan. Borde nästan döpa om den till Skidardöden eller Pjäxpesten.

Det spelar ingen större roll, det hade kommit hit ändå. Men det man naturligtvis skulle ha gjort var att inse att det kommer hit och förbereda sig och införa kraftfulla åtgärder för att minska smittspridningen. Inte som pajasen Tegnell, stå och gissa hit och dit. Jag tror på ca 600.000 smittade i Sverige i nuläget. Av dessa har ungefär 200.000 haft smittan så länge så att de kan bli sjuka (5 dagar).
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nya fall? IVA patienter? Döda senaste dygnet? Jag är intresserad av döda senaste dygnet.

103 döda i hela Sverige sedans 2 timmar tillbaks.
Citera
Medlem
Nästan 1000 i Italien idag.

Allvarligt borde inte karantänen trycka ner antalet nu? Det verkar uppenbarligen som den inte hjälper.
Kan det vara så att smittan har snurrat runt mellan äldreboendena så mycket.

Nu ska dom flytta sjuka italienare och fransmän till Tyskland för dom har inte plats nog.

Snälla någon stoppa detta.
Citera
2020-03-27, 19:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Det är väl lika enkel logik att om en patient är intagen för covid-19 och avlider så är det sannolikt av den orsaken.

Nej, om en patient redan hade andra sjukdomar så är det inte säkert. Patienten kan just vara på väg att dö och är ju då lättmottaglig för allehanda virus.

Var har du informationen om stora mörkertal på döda utanför sjukhuset som dött i viruset? Det går bra med en länk till en adekvat källa som antyder att det är så.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
En pålitlig. Och källan ska komma från någon som inte är en foliehatt vars nick är döpt efter en pedofil.

https://www.businessinsider.com/what-is-herd-immunity-and-how-well-build-it-against-the-coronavirus-2020-3

https://scet.berkeley.edu/pandemics-necessitate-innovation-dr-renee-wurth-on-covid-19/

https://www.google.com/amp/s/www.teletrader.com/amp/news/details/51565730
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Helt övertygad

Lika naiv som vanligt
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Du vet vad jag menar - titta på denna; https://www.wolframalpha.com/input/?i=plot+x%5E50

Det är ganska uppenbart att Tegnell inte menade en sådan kurva. Han menade att formen var rak

Per definition är den där inte rakt upp heller förresten.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tack. Vet du hur det ser ut med döda senaste dygnet specifikt I Stockholm?
17 st enligt https://c19.se/Sweden/Stockholm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becknaren100
103 döda i hela Sverige sedans 2 timmar tillbaks.

Huh det skenar nu. Snälla stoppa detta någon.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Antal intensivvårdade i Sverige håller sig konstant runt 200 och lägre. Så länge det är så behöver vi inte vara oroliga.

Vad menar du med att det "håller sig". Det ökar med ca 25% per dag, dvs dubbleras på 3-4 dagar. Det är pandemins matematik och plogar på som en ångvält. Ostoppbart.
Citera
2020-03-27, 19:03
Medlem
Citat:
När våra företag konkat finns det inga skattepengar till din medborgarlön. Det finns inte heller pengar till medborgarlön för läkare och vårdpersonal, inte till utrustning. Folk kommer dö av cancer, diabetes, aids, influensa, lunginflammation, sårskador, corona.

Om företag konkar kan ju staten köpa dem billigt.

Vore det bättre om nån saudisk oljemiljardär äger ett läkemedelsföretag i sverige som hittade ett covid vaccin än om svenska staten ägde det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in