2020-03-27, 17:38
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Sälj ALLT,källa på det är som följer.
Sjukvårdande instans,polis samt kommunalkrishanterare.
Lägg därtill Stefan Löfve´n.
Kontraindikatorer hela högen...
Citera
2020-03-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Sälj ALLT,källa på det är som följer.
Sjukvårdande instans,polis samt kommunalkrishanterare.
Lägg därtill Stefan Löfve´n.

Om vi kunde sälja Stefan Löfven skulle jag vara helt för det men det finns nog tyvärr ingen köpare av honom.
Citera
2020-03-27, 17:43
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vad tycker du verkar vara dyrast

174 kr för Volvo när dom tillverkar lastbilar för fullt.

eller

114 kr för Volvo när alla fabriker står stilla på obestämd tid och inte en enda lastbil lämnar fabriken

Eller om man ska förenkla det,

Ett mjölkpaket full med mjölk för 17 kr eller ett mjölkpaket med en skvätt mjölk i botten för 11 kr?
En bättre jämförelse är en ko som tillfälligt sinat. Kossan blir inte värdelös för det.

En akties fundamentala värde är summan av alla framtida utdelningar, tidsviktat (utdelning om 1 månad är mer värd än en utdelning om 50 år).
Citera
2020-03-27, 17:44
Medlem
Inget rally i slutet av dagen... är stimulanspengarna redan slut?
Citera
2020-03-27, 17:53
Bannlyst
Jag har bestämt mig. Jag går in imorgon och jag kommer köpa i olja.
Citera
2020-03-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
En bättre jämförelse är en ko som tillfälligt sinat. Kossan blir inte värdelös för det.

En akties fundamentala värde är summan av alla framtida utdelningar, tidsviktat (utdelning om 1 månad är mer värd än en utdelning om 50 år).
Kanske de, men jag köper inte kossan med ynka 30% rabatt för de, speciellt inte om den ska vara tillfälligt sinad ett halvår
Citera
2020-03-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoranIsmail
Jag har bestämt mig. Jag går in imorgon och jag kommer köpa i olja.

Låter som en plan. Jag sålde av mina short olja unlimited turbos nu. Räknar med en rekyl efter det kraftiga raset idag plus möjligheten för att samtalen om ett utvidgat/nytt opec framskrider i helgen.

Men får jag fråga var du köper oljepapper imorgon?
Citera
2020-03-27, 18:24
Medlem
KlingoKlang50s avatar
Aktiebolaget USA kommer vara tvungna att stänga ner butiken några månader inom 2 veckor.
Citera
2020-03-27, 18:30
Medlem
RobertoSavianos avatar
Såg att jag betalat 1600 i Courtage den här veckan.

Inte trejdat på Avanza tidigare, men tydligen hade jag inställt på "Fast courtage" utan att ens fått välja det själv. Jag trodde att det var det enda som fanns, vilket gjort att jag inte reflekterat över det nämnvärt, men en polare berättade att man kan välja andra upplägg.

Mitt eget fel, men segt att, trots att jag gått plus, behövt skänka så mycket pengar till Avanza. Känns jävligt bittert.
Citera
2020-03-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Såg att jag betalat 1600 i Courtage den här veckan.

Inte trejdat på Avanza tidigare, men tydligen hade jag inställt på "Fast courtage" utan att ens fått välja det själv. Jag trodde att det var det enda som fanns, vilket gjort att jag inte reflekterat över det nämnvärt, men en polare berättade att man kan välja andra upplägg.

Mitt eget fel, men segt att, trots att jag gått plus, behövt skänka så mycket pengar till Avanza. Känns jävligt bittert.

Roligaste jag hört på länge! Du får se det som läropengar, och vara glad att det ändå stannade vid 1600:- spänn och inte mer.
Citera
2020-03-27, 18:48
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Roligaste jag hört på länge! Du får se det som läropengar, och vara glad att det ändå stannade vid 1600:- spänn och inte mer.

Haha, ja, en riktigt idiot är man. Sa till polaren att det inte blir mer trejdande för mig eftersom det knappt går göra några pengar med 99 kronor per köp och sälj i avgift.

Då visade han mig att man kunde ha 0,25% i courtage istället.....
Citera
2020-03-27, 19:02
Medlem
AoE3#1s avatar
Snart borde folk dra sig ur inför helgen. -10% i slutet av dagen för Dow Jones??

Börjar se ut som en enorm bulltrap senaste veckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in