2020-03-27, 17:47
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkasson
Bland det bättre jag läst i den här skittråden.
Tyvärr talar du för döva öron. Känslan är ju att många som skriver nästan hoppas att det ska gå helt åt helvete bara för att kunna säga I TOLD YOU SO. Ingen vet vart detta kommer sluta ännu. Personligen har jag förtroende för dom styrande och FHM. Vad jag inte riktigt förstår är hur alla kräker ut sin avsky mot hur situationen är just nu. Vad jag förstår är det hyggligt under kontroll för tillfället. Men det ligger ju liksom i sakens natur att det blir obehagligt när en pandemi helt plötsligt slår till över hela världen. Vissa verkar tro att man kan stänga ner hela samhället och strutsa sig igenom hela förloppet. Det går inte, vi måste bara försöka göra det bästa av en trist situation!
Det är väl människor med lite kontroll över sina egna liv eller med andra plågor och svårigheter. De behöver få utlopp för sin frustration men det är synd att det sker på detta sättet. Mycket tråkigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Står det noe bestemt om pollenallergikere i den forbindelse?

Skjer dette hos alle, eller kun hos pollenallergikere?

Allergikere. Så är du inte det har du inget att oroa dig för
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Helt fruktansvärt! När skall detta vända?!

Om nån vecka tror jag. Såhär kan det inte va
Citera
2020-03-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Vad baserar du det här på? Är rädd att du gjort tankevurpan att missa att en massa av IVA-platserna är tagna även utan corona... Fler än bara coronapatienter behöver intensivvårdsplatser, you know
Det dog 1000 pers i Italien idag. Släpp dina tankar om att de är en vanlig förkylning. Jävla idiot.
Citera
Moderator
OYs avatar
Singapore, klarar man av att hantera Covid-19, har de koll på viruset, eller vet myndigheterna inte vad de sysslar med?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Det beror såklart på att Trump styr där och vill ta det lugnt, medan sossarna styr här och också vill ta det lugnt. Den inbilskt dumma vänsterpöbeln i USA och högerpöbeln i Sverige antar då automatiskt den motsatta hållningen, utan större eftertanke kring sakfrågan.

Obsessed av Trump, trump, trump och extremhögern? Ingen av dom ligger bakom viruset. Är man däremot med på den vinglande sosseskutan, kan allt lätt gå åt helvete. Undra hur många döda man får räkna in i vänkretsen efter detta Jökens schabbel.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobb
Dödstalet i Sverige stiger snabbare än dubblering var tredje dag. Läskigt. Får hoppas att det är en statistisk anomali som lugnar ner sig den närmaste veckan.

Med så pass litet statistiskt underlag blir grafen osäker.
Det blir snart lättare.

Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Det vet ingen. En sak jag vet är att det kommer bli otroligt mycket värre för Sverige.
Hur kan det inte gå sämre för ett land som inte gör nåt seriöst för att bekämpa ett sånt hemskt virus som skördar tusentals liv? Den dagen svensken vaknar är det ALLDELES för sent.

Tyvärr har du rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Vad baserar du det här på? Är rädd att du gjort tankevurpan att missa att en massa av IVA-platserna är tagna även utan corona... Fler än bara coronapatienter behöver intensivvårdsplatser, you know

Min siffra utgår från antalet totala respiratorer. Och precis som du skriver, många är upptagna av patienter som inte är inskrivna för Corona. Så det faktiska antalet lediga är lägre.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Fifan +919 idag

Anders Tegnell: ”Signaler från Italien att man nått topp”
18 mars, 14:00
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Läs igen: Bekräftade fall. Vi måste jämföra äpplen mot äpplen. Alltså bekräftade fall av influensan mot bekräftade fall av Covid-19. Om nu Covid-19 är mer smittsamt än influensan så betyder det som sagt att hundratals miljoner har eller redan har haft Corona i år.
njaaaaaa influensan A/B debuterade iaug- sept och är i sitt slutskede och covid hade sin slutet i februari (sverige)
Citera
2020-03-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Fifan +919 idag

Anders Tegnell: ”Signaler från Italien att man nått topp”
18 mars, 14:00

Tegnell har inte haft rätt i något avseende hittills. Att ingen sätter stopp för hans galenskap.
Citera
2020-03-27, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nej fan! Siffran är ännu högre. 969 personer har dött i Italien det senaste dygnet:

https://www.repubblica.it/cronaca/2020/03/27/news/coronavirus_dati_italia_protezione_civile-252479840/
shit snart 1000 döda om dagen i italien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in