2020-03-27, 17:43
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Ja det är de siffrorna du inte får ihop. Eller missförstår jag. FHM anger ju att dödligheten bland labbekräftade fall är 4,9% mot 5,6% föregående år.
Hur många testade man föregående år?
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7439950

Som jag misstänkt hela tiden: Viruset kan ha cirkulerat längre i det svenska samhället än vad vi trott..
Kan vara betyder inte att det är så...det betyder att det kan vara så. Fast nu har vi svart på vitt att det kom på bred front med hemvändare från alperna den 8e mars.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Men i mosken gar det in maga fler än 50 personer? Dessutom sa är väl detta Virus Allahs straff mot de otrogna medborgarna?

Det går in 2000 personer eller fler i vissa kyrkor.

Förbudet gäller ändå även om religiösa byggnader rymmer fler än 50 personer. Förbudet har ju ingenting att göra med hur stor byggnaden är.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Att 1100 dör på ålderdomshem i hela Madrid-regionen (10+ miljoner invånare) är inget ovanligt överhuvudtaget. Det gör det garanterat år ut och år in.

Dessa har dött genom en specifik händelse.

Med ditt resonemang så behöver vi inte bota varken cancer, ebola, fan och hans syster.

- Det dog 3000 av cancer igår
-Äsch, det gör det varje dag i blåkulla av häxbrygder, det är lugnt
Citera
2020-03-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Tack för att du frågar. Jag jobbar mestadels nattskift, vilket framgår både genom inläggen och tiderna för när jag postar. Att posta inlägg spritt över dygnet betyder inte att man sitter inloggad på Flashback alla dessa timmar. Man måste vara ganska korkad om man gör den bedömningen.

Just nu är jag ledig. Går på passet kl 22, precis som igår. Ställ gärna frågor.
Hur lång är agonalperioden?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Herregud hur ska detta sluta?
Det vet ingen. En sak jag vet är att det kommer bli otroligt mycket värre för Sverige.
Hur kan det inte gå sämre för ett land som inte gör nåt seriöst för att bekämpa ett sånt hemskt virus som skördar tusentals liv? Den dagen svensken vaknar är det ALLDELES för sent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Tycker man ska göra undantag för moskéer och kyrkor >500 okey. Dom har ju ändå ett "överliggande skydd". Vi hedningar med underliggande sjukdomar är mer utsatta.

Väldigt sant. Tycker också det är ok. Bara imamerna också tar han om dom som börjar hosta rött skum och inte kan annat än i ren panik kippa efter andan. Rätt koran-verser lite hokus pokus vänder säkert infektionen. Bara det inte belastar sjukvården.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Du svarade aldrig på min fråga igår. Enligt egen utsago jobbar du på IVA men har spenderat 12-15 timmar om dygnet på flashback när man kollar din historik. Har ni det så lugnt på IVA att du hinner sitta med mobilen hela dagarna?

De har ju beställt 200 respiratorer från getinge. Wtf haha
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa?

Här

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy-tally/italy-coronavirus-deaths-rise-by-919-highest-daily-tally-since-start-of-outbreak-idUSKBN21E2P0

Citat:
Italy coronavirus deaths rise by 919, highest daily tally since start of outbreak
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Italien:
+919 dödsfall (igår +712)

Ajaj, det måste vara dygnsrekord för Italien?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Drygt 300 lediga platser kvar totalt i landet. Vad sker när dessa också är slut inom en vecka eller två?

Antalet platser utökas. Men finns ingen mer utbildad IVA-personal. Och antalet respiratorer utökas inte.
Och det är antalet respiratorer och utbildad IVA-personal som är vad som behövs!
Vad baserar du det här på? Är rädd att du gjort tankevurpan att missa att en massa av IVA-platserna är tagna även utan corona... Fler än bara coronapatienter behöver intensivvårdsplatser, you know
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Vi får väl se när det är över.
Säker på det? Det är inte jag för vi lär inte lära oss av kommunistjävlarna i Kina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in