2020-03-27, 14:57
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Påverkas pubar och restauranger av det nya förbudet gällande 50 personer? Om jag har förstått det hela rätt så påverkas de inte?

Nej det verkar inte så faktiskt. Alla får gå på krogen med hur många som helst. Om inte krogen räknas in i "andra tillställningar som inte är är att anse som ......."?

✓ Andra tillställningar som inte är att anse som allmänna sammankomster eller cirkusföreställningar.
Citera
2020-03-27, 14:58
Medlem
Talespins avatar
Varför kan inte staten bara stänga ner gym? Gym borde ha stängts för länge sedan.

De flesta stora gymkedjor i storstäderna har 50-100 pers i sina lokaler efter klockan 17:00.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Men jag trodde att man bara testade de som fick sjukhusvård?
Redovisar dessa siffror smittade eller de smittade som får sjukhusvård?
Hur ska man tolka siffrorna?

Många sjuka som ligger på sjukhuset ligger inte på intensiven. De ligger på allmän avdelning eller på sjukhem/servicehus.

Finns det någon info hur många som vårdas för sjukdomen.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati

Rätt så verkningslöst med andra ord.

Gällde väl inte då t.ex. restauranger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Vad kan skillnaden bero på? Den är ju rätt så stor om man jämför Sverige, Norge, Finland.
Inkompetenta politiker och myndigheter med stort folkförakt?
Citera
2020-03-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Nej inte genom lag- men effekten av Tegnells "rekommendationer" blir i princip det samma. Man räddar inte hotell, resturang, teatrar, bio osv med att två gäster om dagen kommer istället för noll- spec inte när planen är att det ska hålla på i flera flera månader...

Smittan kommer ändå finnas kvar efter lockdown och sprida sig sen. Bara att skjuta upp problemet. Gjut mod i folket istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Arbetsmiljöverket kommer snart att stänga ner alla sjukhus för det finns en risk att dö på jobbet.
Ungefär som de stod i Aktuellt för ett par dagar sedan och sa att de 3D-printade skyddsvisiren absolut inte fick användas för de inte uppfyllde säkerhetskraven.
Kan vi inte stänga ner Arbetsmiljöverket? Seriöst?

Använd inte skyddsmask 90.
Använd inte skyddsmask 90 om du inte specifikt frågar och får dispens.
EU ryter till. Ehm Jo.
Använd skyddsmask 90.

Använd inte egna lösningar eller tekniska högskolors uppfinningar.

Vad fan? Tänk om det är så de sköter sin övriga verksamhet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Många sjuka som ligger på sjukhuset ligger inte på intensiven. De ligger på allmän avdelning eller på sjukhem/servicehus.

Finns det någon info hur många som vårdas för sjukdomen.

Men barnen och ungdomarna som var rätt många. De ligger väl inte på servicehus?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati

Rätt så verkningslöst med andra ord.
''
Ja verkligen.

Trodde det var krogen de ville åt. Så naivt av mig. Det var bara en blåsbubbla som sprack, för att visa handlingskraft.
Citera
2020-03-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Äh va? Sa han verkligen så?? (Första stycket).
Isf hur fan får han in det i samma resonemang? -"kurvan stiger rakt uppåt" och "vi har full kontroll".
?!

Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
ja lyssnar inte på honom - har issolet mig själv och familj i huset redan - kommer inte träffa folk innan det är över

Samma här. Jag tänker inte låta Tengeles idiotiska beslut att massmitta befolkningen leda till min död eller de som står mig allra närmast. Däremot finns ett antal mycket gamla släktingar varav en del är skröpliga och bor på ålderdomshem. De kan ju inte skydda sig själva 😭...
Isoleringen blir i minst sex månader framåt fruktar jag, i värsta fall gäller isolering tills de har hittat ett vaccin....hemskt men det är den enda möjligheten att klara sig ur detta. Andra länder kommer att stänga sina gränser för svenskar när deras antal smittade (pga av strikta karantänregler) går ner medan Sveriges siffror kommer att stadigt ökar uppåt under lång tid framåt.
Citera
Medlem
Max 50 personer i grupp nu.
Citera
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Nej det verkar inte så faktiskt. Alla får gå på krogen med hur många som helst. Om inte krogen räknas in i "andra tillställningar som inte är är att anse som ......."?

✓ Andra tillställningar som inte är att anse som allmänna sammankomster eller cirkusföreställningar.

Stort LOL på "cirkusföreställningar". Bra att staten säkrade upp där iaf!

Tur att medborgarna har lite egen ansvarskänsla i allt det här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in