2020-03-27, 14:48
Medlem
101 döda nu enligt www.c19.se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oljeflacken
Det sista du skriver här...

Den nya lagen börjar gälla från och med natten till måndag. Hahahaha!

Staten är luriga! Folk har fått lön i dagarna, nu kan folket festa "en sista helg" innan allvaret börjar. Även om allvaret blir värre för att man inte gjorde åtgärder i tid.

Hur fan kan man sätta den nya lagen att börja gälla på måndag?!?!?!..... !

Det går väl bra bl a för att hindra ett folkuppror... Max 50 pers. Vi har väl fortfarande ingen terrorist-lag, som var så brådskande för några år sedan...?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det kan stämma. Officiellt dog 1012 st under förra säsongen sen får man räkna med ett mörkertal. Det hela beror lite vilken definition man använder sig av plus de man missar.

Skulle vara intressant att se Italiens dödssiffror för influensa. Sen tycker jag det är olycksbådande att han jämför covid19, med en influensa, är det inte helt olika virus på influensa och covid19, eller har jag helt fel?

Läste någonstans att just SARS virus muterar extra snabbt, kanske influensavirus gör också?
Citera
Medlem
Ok!

Då blir det vakter utanför ICA Maxi och liknande?

Max 50 personer samtidigt inne?

Och välordnade köer utanför som snällt väntar på sin tur. Givetvis på säkert avstånd utan närhet😁

Ska bli kul att se de första slagsmålen när de som inte fattar tränger sig före🤪😤

Sätta sig i bilen och köpa popcorn.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Gamla siffror. Nu är siffran 45.

45 läkare har dött i Italien under de senaste veckorna:

Arbetsmiljöverket kommer snart att stänga ner alla sjukhus för det finns en risk att dö på jobbet.
Ungefär som de stod i Aktuellt för ett par dagar sedan och sa att de 3D-printade skyddsvisiren absolut inte fick användas för de inte uppfyllde säkerhetskraven.
Citera
2020-03-27, 14:49
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Boris Johnson har tydligen fått covid19. Vad är oddsen att Löfven får det också, och vad får det för politiska effekter?
Löfven har inte testat sig men det finns tydligen sjuka på regeringskansliet.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Är expertisen säker på att Covid-19 är helt ofarligt för barnen?

- Gjordes det ens några försök att kväsa sjukdomen i ett tidigt skede? Eller reagerade alla myndigheter i Europa instinktivt med att ge upp redan från början?

Som jag har skrivit tidigare, Europa och Sverige särskilt var dömda i förväg. Detta p.g.a. liberalismen, globalismen och mesiga styrande.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Är expertisen säker på att Covid-19 är helt ofarligt för barnen?

- Gjordes det ens några försök att kväsa sjukdomen i ett tidigt skede? Eller reagerade alla myndigheter i Europa instinktivt med att ge upp redan från början?
Helt klart gjorde alla för lite. Det är ju dilemmat i en demokratisk och kapitalistisk värld. Att man ogärna bromsar ekonomin om.det inte är riktigt illa, och då var det för sent. Nu är det bara maxa på igenom
Citera
2020-03-27, 14:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Då kan ju du ta fram källorna till detta, att referera vad någon diskuterat i tråden är inte en giltig källa.
Du gör ett påstående som bör vara uppbackat av en källa, det finns precis motsatsen uppgifter om att mörkertalet i dödsfall i Italien är mycket högre eftersom man inte testat personer som man påträffat döda i sina hem.

Vad är det som är konstigt? Det är ju enligt följande:

Citat:
87 procent av de hittills drygt 3 400 avlidna italienarna är över 70 år, och har i många fall haft flera svåra underliggande sjukdomar.

87 procent av de hittills drygt 3 400 avlidna italienarna är över 70 år, och har i många fall haft flera svåra underliggande sjukdomar.

Att de utifrån detta inte ägnar tid åt att utreda den exakta dödsorsaken är ju inte speciellt konstigt. det har inte tid. De har heller inte tid att bedöma när dessa redan sjuka hade dött vid ett normal tillstånd.

Om du sedan tror att mörkertal i döda är mycket högre får du ju gärna ge någon sorts indikation på det. Jag har redovisat grunder för att många redan var sjuka. Jag har dock ingenstans sett uppgifter om att dödsmörkertalet skulle vara »mycket högre« som du skriver. Hur kan du tro det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Tegnell säger nu att han har sett en tendens att kurvan viker uppåt skarpt och att Sveriges åtgärder verkar funka jättebra, nu gäller det bara att vi fortsätter likadant i ett par veckor till.

Käpprätt åt helvete!

Är verkligen alla så hjärntvättade så de inte fattar att karln är psykopatisk massmördare? Ska Svensken låta honom mörda några hundratusen med sin idioti? Karln är ju fullständigt från vettet!

Kom ihåg det här inlägget.

Sverige måste nå en peak fortare och det gör man genom åtgärder som andra länder i EU har.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Ja mina damer och herrar:

101 döda just nu: https://c19.se/

Om ni tittar på min prognos från igår, så har jag 100 döda i den, för idag.

Redan nu har den prognosen överskridits och detta kommer att öka ytterligare tyvärr.

Min prognos håller bra:

Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ungefär så här kan dödsantalet se ut dag för dag en vecka framåt, med viss felmarginal.
Med början imorgon alltså, 100 dödsfall totalt.

2020-03-27 100
2020-03-28 128
2020-03-29 164
2020-03-30 211
2020-03-31 270
2020-04-01 346
2020-04-02 444

Sen behöver man justera beräkningarna igen. Helst bör det ju justeras varje dag, men eftersom vi inte har någon tidsmaskin så är det här en bra fingervisning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Äh va? Sa han verkligen så?? (Första stycket).
Isf hur fan får han in det i samma resonemang? -"kurvan stiger rakt uppåt" och "vi har full kontroll".
?!

Karln är en vandrande motsägelse , orden som kommer ur hans mun betyder precis inget. Tänk dig en föruprogramerad robot som fått flipen och bara sprutar ur osammanhängande ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in