Takk! Gjelder dette både innendørs og utendørs, og både private samlinger og konserter o.l.?
50 er jo bedre enn 499. Men om de virkelig ønsket å bremse smittespredningen, så hadde de valgt et mye lavere antall, tenker jeg.
Ja på allt.
Min arbetsgivare, en landsbygdskommun, har på eget initiativ infört en väldigt mycket lägre nivå. "Stockholm" har man inget stort förtroende för.
Stefan: "Den som i det här läget bryter mot råd och anvisningar, genom att t.ex. företa en onödig resa i landet eller om man är äldre och rör sig ute bland folk...ja, den tar på sig ett mycket tungt ansvar".
What? Vad innebär detta tama utlåtande egentligen. Folk kommer ju att resa ändå, så länge det inte är förbud kommer folk att göra som de vill.
Är det OK att åka buss, spårvagn och tunnelbana?
Jag gör det inte personligen, men finns ju sådana färdmedel med bra mycket fler än 50 personer, på extremt liten yta.
SL ska tydligen ha nya riktlinjer från idag, så fort alla sittplatser är fyllda så skall bussarna klassas som fulla och man ska kalla på extra bussar, SL kommer troligen att utredas efter allt är över dock
Undrar om SATS stänger nu igen när man precis öppnat? Vet inte om GYM går under 50 pers, tveksamt. Speciellt i större städer.
Kommer gym stängas?
Den viktigaste frågan av alla är dock, kommer BOLAGET stängas?
Man behöver ju inte stänga.
Bolaget kommer definitivt inte stänga. Inte sällan är det ju väktare vid bolaget och så lär det vara nu med vid tillfällen. Typ fredag em och under lördagar.
Att åka buss och tvärbana i dag här i Stockholm är att utsätta sig och andra hela tiden. Det är den största spridaren just nu. Är jag överdriven som väljer att inte träffa folk ens (inomhus) som åker kollektivt? Till och med släkt.