2020-03-27, 12:58
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Tja, låter som ett ganska rimligt antal smittade i Italien. Mörkertalet där är nog så pass stort.

Dödligheten hamnar någonstans runt 0,1 - 0,5% likt en säsongsinfluensa. Precis som förväntat med andra ord.

Att 5% skulle behöva intensivvård hoppas jag de flesta släppt också.

Haha, hur mycket vågar du sätta på dem siffrorna. Ditt liv?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Statsminister Stefan Löfven har kallat till pressträff tillsammans med bland andra rikspolischef Anders Thornberg och Folkhälsomyndigheten.
Pressträffen sker 13:30.

Vad kan komma ur detta?
Tack!

Karantän för Stockholm, tippar jag, eftersom Thornberg är med.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Folk som slänger runt siffror att vi borde ha 5 miljarder smittade på 3 döda.

https://www.youtube.com/watch?v=Kas0tIxDvrg

Jag menar.

Tolka dem rätt, tack, ok, bye.
Citera
2020-03-27, 12:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Du får gärna uppge din källa! Jag har gett dig min och det är från ett land som testat mycket.

Det förekommer väldigt många olika siffror. WHO kanske är en hyfsat säker källa?

Ett stort problem är förstås mörkertalet. Sydkorea testar ju mycket som du säger och det håller ned siffrorna.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
Kommer inte bli mer än tvätta händerna idag boys tyvärr, jag tror fan jag skippar o kolla på skiten man blir bara så jävla arg varje gång.

Varför skulle rikspolischefen vara med då? Nej det blir 50 pers i grupper max och polisen ska se att det följs.
Citera
Medlem
Jag tycker att det pratas för mycket om antal smittade, kurvor och allt skit. Är ni bara ett gäng finniga statistiker hela bunten?

Varför pratas det inte om faktisk behandling för covid-19? Just nu tycker jag frågor om antalen står för 97% av diskussionen och 3% om allt annat. Vad vet vi om Remdesivir, och andra läkemedel? Det pratas alldeles för lite om detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Ge mig dom siffrorna du har så tar jag gärna emot det.

Alltså, tänk om vi endast tog i räkning de som söker läkarhjälp för influensan. Då skulle dödssiffran vara jävligt mycket högre. Krävs inga källor eller siffror för att förstå det.

Och då säger jag verkligen inte att coronaviruset är ofarligt eller bara en vanlig influensa, men de nuvarande siffrorna är helt fel pga vem som testas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Man har tydligen tagit fram riktlinjer:
”Nationella principer för prioritering inom intensivvård under extraordinära förhållanden.”

För att prioritera vilka patienter som ska få vård delas de in i tre kategorier, baserat på hur sannolikt det är att patienten överlever. Nivå tre handlar om patienter där sannolikheten att överleva är låg, medan det motsatta gäller för nivå ett. Om det behöver prioriteras inom nivåerna ska det göras utifrån den förväntade återstående livslängden, även kallat biologisk ålder.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/manga-patienter-kommer-att-valjas-bort

Ja så står det men det är upp till enskilda läkaren att göra en bedömning och det kommer prioriteras de utan underliggande sjukdomar för de kommer ändå inte klara sig bra.
Citera
2020-03-27, 13:00
Medlem
Dbloodss avatar
"Ryssland har fått sitt första coronavirusfall i maktcentrat Kreml, rapporterar CNN.

En medarbetare ska vara smittad, enligt president Vladimir Putins talesperson Dmitrj Peskov."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vad har Kina då som motsvarighet till FHM eller USA vad har dom? Om vi ska välja måste det gälla samma sak inte tre olika saker.
USA kan vi lägga åt sidan, men Kina har inte några oberoende myndigheter. Det begreppet saknar innebörd i icke-demokratier utan fria val.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ja det visar att allt jag påstått i tråden är rätt.

Tänker inte uttala mig om allt du sagt men det är mycket prat om ämnet som berörs i den artikeln just nu, ofta från efterblivna lekmän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan det være denne?
https://www.nyteknik.se/innovation/sa-lange-kan-coronaviruset-overleva-pa-olika-ytor-6990926

https://medier.talentum.com/ponIltIpIv-1584699414/media/Nyteknik/8r3prv-Coronavirus-pa_ytor_5.jpg/alternates/FREE_640/Coronavirus-pa_ytor_5.jpg

eller denne?
https://www.lifesciencesweden.se/article/view/708713/studie_sa_lange_klarar_sig_corona_pa_olika_ytor

Textilier?!?! Inget om de hmmm..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in