2020-03-27, 12:09
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Massiva upplopp rapportas nu mellan demonstranter och polisen vid Jiujiang Yangtze bron som förbinder Hubei och Jiangxi provinserna i Östra Kina. Nära Wuhan.

Källa?
Citera
2020-03-27, 12:09
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Är Sveriges gräns stängd nu eller inte?

Några hundra asylsökande släpps in varje dag. Cirka 400. Mest unga, arga män.
Citera
2020-03-27, 12:10
Medlem
4 858 personer har dött av covid-19 Spanien. Det senaste dygnet blev det dödligaste hittills med 769 dödsfall.

Antalet smittade minskade dock. (Aftonbladet)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Her er det informasjon om det https://www.expressen.se/nyheter/fragor-och-svar-om-det-nya-coronaviruset-/

Det var som en liten faktaruta eller vad man ska säga, där det stod siffror för olika material men detta var också till nytta. Tack så mycket
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Många sjukdomar som vi drabbas av under våra livstider ger oss aldrig full immunitet, Vattkoppor är en sådan sjukdom som du bara är immun mot under en period på flera år för att sedan kunna drabbas av det igen när barnbarnen har det, men då kallas det för bältros och inte vattkoppor.

Andra Corona-virus som ger oss vanlig förkylning har man ju sett immunitet upp till 12 månader för. Men varje virus kräver sin egen forskning!
Citera
2020-03-27, 12:11
Avslutad
Blev lite förvånad att så många tydligen dör i Södermanlandslän. I alla andra län utanför Sthlm är det 0-5 dödsfall, men där är det 12. Såhär ser det i alla fall ut just nu i alla län:

Total antal bekräftade fall: 2 855
Antal döda: 77
Friskförklarade: 16
Intensivvårdsfall: 200

Stockholms län: 43 dödsfall
Södermanlandslän: 12
Östergötlandslän: 5
Uppsala län: 3
Skåne län: 3
Jönköpingslän: 2
Hallands län: 2
Dalarnas län: 2
Blekinge län: 1
Gävleborgslän: 1
Norrbottens län: 1
Värmlandslän: 1
Västra götalands län: 1
Övriga: 0

https://platz.se/coronavirus/?
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Massiva upplopp rapportas nu mellan demonstranter och polisen vid Jiujiang Yangtze bron som förbinder Hubei och Jiangxi provinserna i Östra Kina. Nära Wuhan.

Var då?
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Tack för hjälpen, jag läser vidare i ämnet.

Jag försöker att ta reda på hur jag ska göra om någon i min familj blir sjuk, barn eller frugan.

Har du några tips?
Annat än att ”tvätta händerna”...

Isolera den sjuke.

Se till att personen inte får i sig mer virus.

Tvätta av ytorna runtom denna kontinuerligt, så att denne inte återinfekterar sig själv med gamla virus som hostats ut osv.

10 gram c-vitamin i pulverform om dagen kan hjälpa enligt forskning.

Bli inte smittad själv, för då gör du mer skada än nytta bara genom att vistas i samma rum.
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-03-27 kl. 12:16.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Andra Corona-virus som ger oss vanlig förkylning har man ju sett immunitet upp till 12 månader för. Men varje virus kräver sin egen forskning!

Absolut och 12 månader är ingenting, får vi bara immunitet i 12 månader från Covid-19 så kommer ett vaccin att behöva skyndas fram
Citera
2020-03-27, 12:12
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Många sjukdomar som vi drabbas av under våra livstider ger oss aldrig full immunitet, Vattkoppor är en sådan sjukdom som du bara är immun mot under en period på flera år för att sedan kunna drabbas av det igen när barnbarnen har det, men då kallas det för bältros och inte vattkoppor.

Jag menar att "de närmsta åren" lät jävligt bra. Att man är immun så länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Norge har 15 döda och Sverige över 80. Norge har 3390 smittade och Sverige 2750. Handlar det enbart om att norrmän lever hälsosammare, eller vad är det Norges sjukvård gör rätt och Sveriges fel, eftersom svenskar dör som flugor i jämförelse?

Norge testar fler uppenbarligen. Och Norge har en mycket mindre befolkningsmängd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Fantastiskt bra jobbat. Stort och värdefullt arbete som vad jag kan bedöma är oklanderligt korrekt.

Tack, det var skoj att höra. Provar undvika fel och eventuellt åtgärda det. Cuba är fel på dödskartan i några dagar, såg du inte det Ska åtgärda det sen

Nu har jag börjat att göra dödskartor 12-17 Mars nu med så man kan följa det längre, men kan ofta vara svårt att hitta regiondata tillbaka, så ritar ofta ett land i en gemensam färg då. Hade dock varit bra om någon kunde ta fram länsvis fördelning av antal totala dödsfall i Sverige först och främst 11-20 Mars.

Det går säkert att härleda från denna tråden, men jag har inte tid. Men vissa verkar ju följa just detta med hur många och var i Sverige som folk dör noga, så kanske någon kunde sammanfatta det för kartan skuld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in