Citat:
Ursprungligen postat av
santos_deville
Jag har gått från att tycka regeringen och våra myndigheter behandlar denna corona-kris väldigt dåligt till att börja förstå varför dom inte sätter oss i karantän och stänger ner samhället.
Redan nu när man pratar med kompisar som suttit själv-isolerade från samhället i 2 veckor så ser man att folk börjar ångra sig och se det som totalt onödigt eftersom siffrorna i regionerna där dom bor är stabila med väldigt liten stigning eller ingen stigning alls. Man ska sätta samhället i karantän vid precis rätt tillfälle alternativt sätta regioner i karantän medans andra regioner får fortsätta som vanligt.
Personligen har jag varit isolerad från jobb och samhälle i två veckor och börjar redan ifrågasätta varför jag ens gör det. Skåne har knappt någon tillväxt i bekräftat smittade eller döda pga viruset, och vi har ingen allmän spridning av corona. Varför ska vi sitta instängda och skada får lokala ekonomi?m Om det blir värre ska vi absolut stänga men nu borde direktiven vara att gå ut och göra som vanligt. Vi har ingen spridning i Malmö, gå ut och handla och sätt sprätt på era löner.
Bra där! Detta med tajming är otroligt viktigt och det fattar FHM/Anders Tegnell. Folk kommer att få se detta världen över inom kort, när människor i högre takt börjar skita i karantäner och spridning fortsätter. Då kommer det visa sig hur stor skada en för tidig karantän fått.
Vi ser ut att närma oss ett läge när vi behöver karantän i Sverige snart också. Men inte än. Och inte överallt.
Till sist kommer även alla okunniga i den här tråden, och i samhället i övrigt, också att fatta att man inte kan vara så kategorisk gällande detta. Men det kommer ta sin tid. Varpå man kommer att gnälla på något annat man egentligen inte begriper sig på istället.
Kudos till dig för att du kommit till insikt och delar med dig.