Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Vilken jävla rak fråga ska jag svara på?
Vet alla länder förutom Sverige hur man ska stoppa viruset? Det har de lärt sig av Kina och Italien? Jamen så bra då.
Då kan man ju undra hur över en halv miljon i dagsläget blivit smittade, men den halva miljonen kanske alla är svenskar.
Du har ju inte svarat på någon av mina frågor senaste 10 inläggen så du kan alltid gå tillbaka och välja en.
Den här tex:
Hur skulle situationen i Kina sett ut idag om det varit svensk regering med hjälp av FHM som varit ansvariga för landet?
Alla länder förstår att viruset inte går att stoppa. Alla länder förutom Sverige förstår att det krävs tydliga förbud för att plana ut kurvan och hjälpa sjukvården.
Du borde verkligen öva på att sätta saker i perspektiv. Olika länder har haft olika förutsättningar att hantera smittspridningen. Olika länder är i olika skeden av smittspridningen.
Italien ex ligger före Sverige och har insett att de skulle ha isolerat tidigare för att mildra situationen. Detta har kommunicerats till Sverige som följer samma utveckling men i ett tidigare skede. Möjligheten har alltså funnits att undvika samma kaos i Italien men vi har valt att svara "kan själv".
Det här blir mitt sista svar till dig om du inte lyckas med högoddsaren att vara saklig för en gångs skull. Lycka till med ditt liv annars och hoppas din assistent inte blir smittad så du måste klara vardagen själv.