2020-03-27, 01:53
Medlem
Hela platsen stinker bensin. Minst en 5 liters dunk + en tändsticka för att dölja.
Traktens somaliegäng kanske ville hävda sig? (crossmoppar bort till himmelsvägen?)
Citera
2020-03-27, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ibland kan man inte uppge källa för att inte röja den eller sig själv. Men bilen ser ut att stämma mot registreringsnumret.

Visst, det förstår jag också. Men i så fall tycker åtminstone jag att det är rimligt förklara det. Det kan räcka att skriva något enkelt som: "jag vill inte avslöja varifrån jag fått uppgiften, eftersom jag då riskerar att outa mig själv, men reg. numret är..."
Citera
2020-03-27, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag frågar mig också var "galne_gunnar" fått numret ifrån. Det känns inte särskilt trovärdigt att droppa ett registreringsnummer på en bil och ge sken av det är fråga om bilen som brunnit i det aktuella fallet, men att inte skriva ett ord om var uppgiften kommer ifrån.

I något rätt gammalt inlägg skriver han att han känner fotografen bakom ”Utryckning Uppsala” som idag har lagt upp bilder på Instagram, på bilen som diskuteras. Så gissningsvis har han fått regnr från den personen.
Citera
2020-03-27, 02:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Polisen uppgav inledningsvis att det blir en mordutredning inledningsvis eftersom man inte vet hur de tre personer har omkommit.

Så långt är allt helt korrekt i sin ordning. Allt för att få mer resurser etc.

Vid uppdateringen som SVT gjort kl. 22:46 så säger polisen att man misstänker mord!

Det tolkar jag som att man uttrycker sig så för att man är säker på sin sak.
Kommer garanterat en offentlig bekräftelse inom kort!

I Aftonbladet så står det att polisen hittade 3 kroppar i samband med släckningsarbetet.
På filmen så verkar inte några dörrar vara öppna/uppbrutna....

Antingen är dem utforslade ur bagageluckan eller så ligger kropparna på ett sätt så att dem inte syns eller så skall räddningstjänsten fått ur dem och därefter stängt dörren/dörrarna vilket låter mindre troligt.

Spekulation:

Det känns lite som att de tre personerna har blivit avrättade i bilen.
Därefter har GM satt eld på fordonet i syfte att sopa igen alla spår....

Svårt att finna tre personer som vill ta livet av sig i en bil på en bollplan i Storvreta med bensin och tändstickor, så mordrubriceringen kommer kanske inte som en total överraskning trots allt.

Man får hoppas på nåt mindre tragiskt hellre än nåt mer tragiskt...
Citera
2020-03-27, 04:16
Medlem
Blackmonks avatar
Sett uppgifter på Facebook om att tre tonåringar lämnat platsen på moped. Dessa publicerades tillsammans ned filmen om den brinnande bilen.finnd flera blåljus Uppsala grupper där som ibland ger mkt info.

Har ni kollat upp påstådda ägarens aktivitet sedan händelsen?
Citera
2020-03-27, 05:36
Medlem
Kan dom vara från Livets ord? Många livetsordare i Storvreta.
Citera
2020-03-27, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Kan dom vara från Livets ord? Många livetsordare i Storvreta.
Kan det vara uteliggare?
Egna företagare,
Citera
2020-03-27, 06:23
Medlem
Oreglerade skulder. Tokarev.
Citera
2020-03-27, 06:40
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Var det verkligen så svårt att lista ut att det är regnumret...?

Sluta vara en bebis och tala om vad du vet istället.
Citera
2020-03-27, 06:44
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DobermannSpitfire
Oreglerade skulder. Tokarev.

Berätta. Mer.
Citera
2020-03-27, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Svårt att finna tre personer som vill ta livet av sig i en bil på en bollplan i Storvreta med bensin och tändstickor, så mordrubriceringen kommer kanske inte som en total överraskning trots allt.

Man får hoppas på nåt mindre tragiskt hellre än nåt mer tragiskt...

En familj som har spelat bort hela sin förmögenhet på börsen?
Citera
2020-03-27, 07:01
Medlem
Kom det fram att det var fel regnr som skrevs igår och därmed är J*nas inte aktuell i sammanhanget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in