2020-03-27, 03:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Att personen är 16 år?

Men jag misstänker att inte bara kan du inte räkna, utan du är dessutom analfabet. Så "16" säger dig ingenting.

Men för oss läskunniga så säger siffran det att även unga person dör, och inte bara enligt "statistiken" utan här har man ett riktigt fall att läsa om.

Fast jag förstår ju att du är en av de som har tömt affärerna på skithuspapper, eftersom du ju skiter ner dig så jävligt av rädsla. Av samma anledning vill du överhuvudtaget inte ens veta av att någon i din ålder kan dö av corona. Så jag förstår ju att du blir förbannad.

Det var ju snällt av dig att banta ned min respektabla ålder, vem vill inte bli yngre.

Det är ingen nyhet att unga kan smittas, bli sjuka och också avlida av Covid-19, det har upprepats till leda, så vad är unikt med den här 16-åringen, vad mer finns att säga som inte är sagt?

Om du publicerar så förväntas du vilja diskutera något, så vad gäller saken, vad vill du stöta och blöta?

Säger statistiken att unga dör, så gör de det i verkligheten, har du löst ett mysterium tycker du?
Citera
2020-03-27, 03:05
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Har noen snakket om at norske og danske innlegg skal fjernes? Har det blitt nye regler på Flashback?

Nej det kan jag inte tänka mig. Vi är ju i stort sett samma folk och ska naturligtvis byta åsikter med varandra.
Citera
2020-03-27, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det var en imponerande vägg av text. Inget som ändrar min åsikt.

Du verkar f.ö vara en riktigt kall jävel. Det är nästan så man tycker synd om din familj. De skulle uppenbarligen få drunkna i sina egna lungor för sig själva.
Då tror du helt fel.

Jag berättade hur förjävligt det kommer att vara för dig med det beteendet du uppmuntrar. Så att du och dina nära och kära hade kunnat få ett vackert farväl.

Så var kall för att bespara dig och dina familjemedlemmar lidande. Jag vill att du förstår vilket lidande du riskerar att orsaka dig, din familj och alla andra.

Konsekvenserna av ditt beteende.

Du tycks tyvärr ändå inte förstå. Du alltså tror att detta är någon slags förnedringstävling nu... Du tänker inte långt du. Jag rekommenderar dig att försöka ändra på det.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-27 kl. 03:11.
Citera
2020-03-27, 03:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Tror det är för att morfin kan ha negativ effekt på andningen, och andning är precis vad patienterna har problem med. Men andra kan sånt bättre än jag.

Det stämmer. Men om det är uppenbart att en patient håller på att dö, så borde man kunna ge en överdos. Hoppas att läkarna kommer att göra det, när det blir kaos - de är bara att inte skriva in det i journalen, så behöver ingen veta om det. Det kommer inte att finnas någon tid att obducera patienterna eller ta blodprov och spara för analys, ändå. Det blir antagligen mass-direktkremeringar om ett par veckor.

Vilket leder mig till en annan fundering. Under Pestens tid så smittade liken, och därför var det så bråttom med massgravarna. Men det kan väl inte de corona-döda göra? Smittan kräver väl att värden är levande, så att han kan hosta, nysa, prata, andas..?
Citera
2020-03-27, 03:10
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Nej det kan jag inte tänka mig. Vi är ju i stort sett samma folk och ska naturligtvis byta åsikter med varandra.

Håller med dig Kid-Stardust. Skandinavien är unikt!
Citera
2020-03-27, 03:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Har noen snakket om at norske og danske innlegg skal fjernes? Har det blitt nye regler på Flashback?

Nej, nej, inte än och jag hoppas verkligen det inte sker! Och fortsätt skriv! Dock inte med Google Translate tack. Jag tror de flesta har lättare att förstå er om ni inte skriver med Google Translate. Många svenskar gillar Norge skarpt!
Citera
2020-03-27, 03:13
Medlem
HGs avatar
Kineserna verkar i alla fall nu ha fått koll på Kinesiska sjukan:

"55 new COVID19 cases were reported in Chinese mainland as of Thursday, with 54 imported cases and 1 newly confirmed local case in Zhejiang Province. Wuhan reports ZERO new COVID19 infection."

Det tog lite hårda metoder men gav resultat! Denna typ av hårda metoder kommer vi aldrig våga sätta in i Sverige.
Citera
2020-03-27, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Vilket leder mig till en annan fundering. Under Pestens tid så smittade liken, och därför var det så bråttom med massgravarna. Men det kan väl inte de corona-döda göra? Smittan kräver väl att värden är levande, så att han kan hosta, nysa, prata, andas..?

Thailand säger nej Israel säger ja. Israel har kanske mer inside information..
Citera
2020-03-27, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast i krigssjukvård/katastrofvård ger man dödligt sjuka som inte har någon chans att överleva en morfinöverdos. Det finns inte gott om sängplatser och när det blir katastrofsituation så måste man prioritera de som man tror sig kunna klara.
Takk for opplysninger! Dette som du fortalte om angående å gi morfinoverdose til pasienter som ikke har sjanse til å overleve i krigssjukvård/katastrofvård; er dette med å gi slike morfinoverdoser noe som en lege må ta avgjørelse om for hver enkelt pasient eller kan også sykepleiere ta slike avgjørelser?
Hvilke situasjoner blir regnet som katastrofvård?
Kan pasienter få en slik morfinoverdose også i slike perioder når det ikke er en pågående katastrofe i landet? (Jeg tenker på hvis coronaepidemien kommer inn under betegnelsen katastrofe).

Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag kan inte tillräckligt om medicin för att svara på det. Tror det var i Italien de faktiskt sövde ner folk, och samtidigt gav något stimulerande. Och nästan alla dog.
Takk for opplysninger! Jeg håper at alle pasienter i en slik situasjon får legemidler som virker slik at de slipper å oppleve slike plager.

Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Tror jag inte.
Takk! Det er bra.
Citera
2020-03-27, 03:19
Medlem
twoeggss avatar
Det folk glömmer bort är att många av de som dör i corona ändå hade dött inom några dagar. I många fall är det inte ens säkert dödsfallet är direkt kopplat till corona utan att det är bakomliggande sjukdom som är huvudorsaken, sen att de råkar ha corona hjälper ju inte. Bara lite perspektiv som visar att det i stor grad rör sig om mycket sköra människor.
Citera
2020-03-27, 03:20
Medlem
HGs avatar
Verkar finnas en stor skillnad i mortalitet mellan Europeiska och Nordamerikanska länder. Detta måste ju beröra skillnad i åtkomst av sjukvård?
Citera
2020-03-27, 03:21
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det stämmer. Men om det är uppenbart att en patient håller på att dö, så borde man kunna ge en överdos. Hoppas att läkarna kommer att göra det, när det blir kaos - de är bara att inte skriva in det i journalen, så behöver ingen veta om det. Det kommer inte att finnas någon tid att obducera patienterna eller ta blodprov och spara för analys, ändå. Det blir antagligen mass-direktkremeringar om ett par veckor.

Kan viruset sprida sig via till exempel dörrhandtag som en smittad tagit i så lär väl ett lik som alldeles nyss var en levande människa som låg där och hostade och snörvlade också vara kontaminerat, åtminstone ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in