2020-03-26, 23:49
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Min systers kollega är en av de som flögs hem från spanien i helgen. Hon var inte sjuk lite "små förkyld" enligt henne bara.
Dom fick strikta direktioner om hemkarantän i 2 veckor.
Häromdagen ringde hon till min syster och berättat om en sak som hände när hon var ute(!) och åt lunch i stockholm city och var och shoppade efteråt ....

Det här med hemkarantän fungerar uppenbarligen inte, känns som att det är få som tar det seriöst...
Helt uppenbart bevisar din fallstudie på 1 person att ingen tar ansvar...Ring och rapportera in det till myndigheterna så kanske de ändrar bestämmelserna.
Citera
2020-03-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nej, det är enligt dig det inte finns någon levande kvar om en vecka, eftersom du inte kan räkna för fem öre.
Det är ganska synd om dig.

Kolla på min prognos istället. Sen är du välkommen tillbaka om en vecka så får vi se.

Jag tror alldeles säkert att vi kommer få dödstal som stiger kraftigt.
Men min åsikt är att vi hade fått det oavsett och att många av andra länders regler mer blir symboliska än effektiva.
Och här får man ha olika åsikter helt enkelt.
Citera
2020-03-26, 23:51
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Hhahaha det är så jävla tydligt hur hjärntvättade folk är. Det är väl en självklarhet att man ska få rätt diagnos?!?!? Men nejnej Dr Tengele har sagt att det är helt irrelevant så då tror folk BLINT på det. "Han är ju expert"...Fruktansvärt.
Jag tycker det är så jävla tydligt hur omöjligt det är för många människor att tänka sig att någon annan kan komma fram till andra slutsatser än dem man själv fastnat för.

Givetvis ska du få en diagnos. Du får diagnosen viral lunginflammation om du har en lunginflammation och inga tecken på att den skulle vara bakteriell. I teorin kan den tänkas vara orsakad av något annat också (vissa kemikalier och kemiska stridsmedel) men det är inte relevant just här och nu.

Du kan få diagnosen interstitiell lunginflammation om någon tycker att en skiktröntgen behöver göras.

Men behandlingen påverkas inte av det. Behandlingen beror på dina symptom, inte på testresultat.

Du kan få diagnosen viruspneumoni oavsett om ett prov för coronavirus faller ut positivt eller negativt. Och de är alltså negativa ibland. Det har visats igen och igen. Och det är inte alltid möjligt att förklara det med dålig provtagningsteknik.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Såg ni presskonferensen i Amerika där deras smittsskyddschef pratade?

Han kommer ta risker och hoppa över steg i vaccin-proceccen.

Direkt man går in i "fas2" och märker att vaccinet funkar så kommer han beordra tillverkning av det. Utan att se resultaten av "fas2" (vilket är test på många människor för att se biverkningar). Man kommer istället se så djur inte får biverkningar före man gör massvaccination av folket.

Classic Trump vilda västern... Funkar det så funkar de
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Haha ok vi säger så..Det låter ju fint och harmoniskt iaf.

Hammer and dance:

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-hammer-and-the-dance-be9337092b56

Rekommenderas!
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Tydligen. Inga spärrar där. Det lät sjukt. "Im going to take risks!!"

FDA har ju grymt stränga krav fråga hela världens läkemedelsföretag...
Citera
2020-03-26, 23:52
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Du kan inte dra några slutsatser av hur sjukvården fungerar från en som jobbar på appen KRY. De har ingenting med den riktiga Coronavården att göra.Deras affärside går ut på att skicka folk till akuten eller att ordinera alvedon typ. När de inte får skicka folk till akuten (som de brukar) för allt som skulle kunna behöva riktig läkarvård upplevs det som kaos.

Hade nån get mig alvedon för Corona och varit frisk nog hade han haft en bruten näsa.
Citera
2020-03-26, 23:52
Medlem
Jofs avatar
Bosätter sig viruset i kroppen? Som herpesviruset?
Citera
2020-03-26, 23:53
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Varför skulle jag vela förminska faran? Det är riktigt farligt. Men vägen är vald nu. Det är liksom bara åka med just nu. Ingen karantän kommer då slut på detta längre. Ingen som går att genomföra i Sverige iallafall.

Så då erkänner du att vi borde ha gjort som vi många "alarmister" här pratade om.
Dvs att sätta sverige i karantän redan 1 månad sen eller tidigare?

Förstår ni nu varför vi gapade så högt om det vi tyckte va rätt strategi?

Det är just för att vi inte skulle komma till en punkt där det blir försent att karantänsätta Sverige. Därför var vi så stressade och övertygade över de punkter vi lade fram.

Nu är det ju försent, det är för att ni inte lyssnade på oss.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
FDA har ju grymt stränga krav fråga hela världens läkemedelsföretag...

Man kommer inte ta hänsyn till dom när det kommer till vaccin mot covid19. Han står ju och säger det, dom kommer hoppa över steg och ta risker.

Kolla in presskonferensen. Smittsskyddschefen kommer in och säger det mot slutet. Den ligga gubben med rosslig röst.
Citera
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Helt uppenbart bevisar din fallstudie på 1 person att ingen tar ansvar...Ring och rapportera in det till myndigheterna så kanske de ändrar bestämmelserna.

Det skrev jag aldrig. Skrev att det känns som att få tar hemkarantän seriöst.
Citera
Medlem
Loooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
USA har nu gått om Kina på coronavirus worldometer:

USA +83 000 fall
Kina + 82000 fall
Tätt skuggade av Italien.

Inget man vill vara i topp på.

Tror inte ett dugg på Kinas siffror.