2020-03-26, 23:46
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Öh, så du jämför en skola där hundratals samlas i gemensamma lokaler med ungdomar som hänger på stan eller var dom nu hänger, är dom kanske 5-10st i grupp på sin höjd....
Alla vet att skolor är smittohärdar av rang.
De är 5-10 i grupp på skolan också, det är inte woodstock....
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Det var som min gamla mormor sade när hon satt där i sin rullstol 92 år gammal:
- Håhå jaja, det kanske är lika bra man kolavippar.
Nä, det behöver hon inte. En 98-årig WWII-veteran är på väg att återhämta sig från en coronainfektion. Man håller tummarna för honom. Han är utskriven från sjukhuset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Länken funkar inte..........

OK. Konstigt... Kolla Daily Mail. Artikeln med den rubriken.
Citera
Avstängd
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
USA har nu gått om Kina på coronavirus worldometer:

USA +83 000 fall
Kina + 82000 fall
Tätt skuggade av Italien.

Inget man vill vara i topp på.

tror kina har miljoner smittade som rest världen över för att smitta hela världen .
Citera
2020-03-26, 23:47
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Trump sade att USA ska testa fler på 8 dagar än vad Sydkorea gjorde på 8 veckor.

DOM HAR testat sjukt många nu och därför höga smittotal.

Medans i Sverige så får vi inte ens testa oss om vi vill! Så det är inte för de sjukas skull Sverige testar

alls, utan för att de som RÖR i dom ska veta om patienten har eller inte har...

Smittotalen går inte jämföra i något land innan man vet EXAKT hur man testat i antal m.m

Men ger man upp som Sveriges STYRANDE GÖR så kommer ju viruset att vinna rejält.

/
Citera
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Nej, det räcker med 1 månad (Hammer) för att dom som nu är smittade ska ha gått igenom sjukdomen.
Givet att alla dessa är isolerade hemma så har dom bara smittat sina familjer.
Då kommer samhället vara tillbaka till en hanterbar spridning som kan övervakas med testning och spårning igen. (Dance)

Min systers kollega är en av de som flögs hem från spanien i helgen. Hon var inte sjuk lite "små förkyld" enligt henne bara.
Dom fick strikta direktioner om hemkarantän i 2 veckor.
Häromdagen ringde hon till min syster och berättat om en sak som hände när hon var ute(!) och åt lunch i stockholm city och var och shoppade efteråt ....

Det här med hemkarantän fungerar uppenbarligen inte, känns som att det är få som tar det seriöst...
Citera
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Karantän ända fram till ett vaccin skulle spara liv.
Kanske det, men livet skulle för många bli outhärdligt om karantänen pågick i flera år. Det kan ta lång tid att få fram ett lämpligt vaccin.

Dessutom skulle ekonomin gå åt fanders under tiden. Medicinen/åtgärderna får inte skapa större problem än sjukdomen.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Nu är den här kärringen igång igen, får alltid en smak av magsyra i munnen när jag ser hennes namn eller tryne.

"Under detta anar man längtan efter en stark man (för det är såklart inte en kvinna som efterfrågas). En som tar kommandot, pekar med hela handen och tar drastiska beslut.
Men är det verkligen så vi vill ha det? Skulle inte tro det."

"Mitt allmänna råd är att vi coolar ner oss. Följer alla råd om att tvätta händerna"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/P9GpKX/en-stark-man-ar-inget-vi-behover
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Om en vecka finns väl ingen levande kvar enligt dig?

Jag UTGÅR från att det kommer öka antalet döda.
Tragiskt men sant.
Likväl anser jag att Sverige har en taktik jag känner mig bekväm med i denna obekväma och förfärliga situation.

Nej, det är enligt dig det inte finns någon levande kvar om en vecka, eftersom du inte kan räkna för fem öre.
Det är ganska synd om dig.

Kolla på min prognos istället. Sen är du välkommen tillbaka om en vecka så får vi se.
Citera
2020-03-26, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ledsenpack
Som alltid lyckas du inte svara på en rak fråga. Har du förstått att viruset kan smitta även fast man är symptomfri eller endast har milda symptom? Hur tänker du att man skulle stoppa ett sådant virus som man inte ens visste existerade på plats? Är du lika dum som du vill framstå som eller trollar du?

Kvällens test att se om du lyckas svara på en av frågorna.
Vilken jävla rak fråga ska jag svara på?

Vet alla länder förutom Sverige hur man ska stoppa viruset? Det har de lärt sig av Kina och Italien? Jamen så bra då.

Då kan man ju undra hur över en halv miljon i dagsläget blivit smittade, men den halva miljonen kanske alla är svenskar.
Citera
2020-03-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
De är 5-10 i grupp på skolan också, det är inte woodstock....

Så dom är bara 5-10st i en lektionsal, matsal, gympasal osv....
Vilken byhåla gick du skola i??
Citera
2020-03-26, 23:49
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
För höga siffror. Du glömmer att även i Italien är mörkertalet troligtvis enormt.

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30195-X/fulltext

https://www.youtube.com/watch?v=-60EvBSLulo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in