2020-03-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Över 3 miljoner nya arbetslösa i USA – högsta siffran någonsin
Dagens Industri
https://www.youtube.com/watch?v=-Jrke-VVB-c

Undrar vad Trump ska säga om den saken. Att påsken kommer att tidigareläggas?
Citera
2020-03-26, 20:52
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
https://www.youtube.com/watch?v=-Jrke-VVB-c

Undrar vad Trump ska säga om den saken. Att påsken kommer att tidigareläggas?
Han säger påsken är här nu öppnar vi upp US och börjar jobba konsekvens tänk har Trump aldrig haft, Forts de siffrorna stifga lär han öppna upp US för jobben då lär det bli godis för viruset att spridas....

Men glömde viruset skulle väl försvinna i April så han tänker väl riskfritt....
Citera
2020-03-26, 20:57
Medlem
smoerreboms avatar
Nu börjar det hända grejer i flyover states där de som är på TV inte bor.

Stora procentuella (25-30) ökningar i Michigan, Illinois, Louisiana, Pennsylvania alltså i riktiga skithålsstäder där vi ha pre-existent conditions överallt på gatorna och mkt unrest redan som det är.

Sen har vi De Santis i Florida

Vi kommer få se såna jävla klasskillnader så det är inte sant, det kommer inte vara nåt förenat med det här landet när det är klart. Det kan bli oerhört dramatiskt. Hade jag bott i USA och haft ett jobb som gjorde att jag kunde byta delstat hade jag dragit norrut ASAP

Det var inte sån här skit som Trump ville hålla på med när han sökte jobbet.
Citera
2020-03-26, 21:03
Medlem
lasternassummas avatar
USA över 80000
USA är nu över 80000 bekräftade fall och då är klockan bara 4 pm på ostkusten, 1 pm på västkusten.
Innan dagen är slut kan dom ha gått om både Italien och Kina.

Dom här siffrorna och trenden skvallrar om hur många dödsfall det kommer att vara i USA om ca två veckor.

Ska Trump häva alla restriktioner till påsk? Det tror jag vore ett politiskt självmord av historiskt mått.

Citera
2020-03-26, 21:11
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
USA över 80000
USA är nu över 80000 bekräftade fall och då är klockan bara 4 pm på ostkusten, 1 pm på västkusten.

Dom här siffrorna och trenden skvallrar om hur många dödsfall det kommer att vara i USA om ca två veckor.

Ska Trump häva alla restriktioner till påsk? Det tror jag vore ett politiskt självmord av historiskt mått.

hela usa bör ju stängas ner total lockdown o inget annat, annars lär han få mycket blod på sina händer.
Citera
2020-03-26, 21:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
USA över 80000

Jisses det tickar på bara kommer bli betydligt värre än kina detta för Trumps US....
Citera
2020-03-26, 21:15
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
hela usa bör ju stängas ner total lockdown o inget annat, annars lär han få mycket blod på sina händer.
Han ska ju öppna upp US i April då ska det ju vara borta viruset enl Trump….
Lockdown kan han knappt stava till är väl mer förödande för hans imperium om han skulle göra det, Rädda det som räddas kan är det han håller på med Trump inom sitt imperium.....
Citera
2020-03-26, 21:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
USA över 80000

Herre jösses, det betyder att de fortfarande har sprungit förbi Italien men det betyder även att det är mindre än 1000 fall kvar tills de är ikapp Kina, de är dock "bara" på 6:e plats när det kommer till antalet döda.

Det kommer att bli en fruktansvärd påsk och sommar i USA, det enda vi kan göra är att be, skänka dem en tanke och hoppas på att dödstalen inte blir så pass enorma att USAs ekonomi tar så pass mycket skada att vi måste byta världsvaluta.
Citera
2020-03-26, 21:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Det är försent, det finns absolut ingenting de kan göra nu, antalet smittade är så pass kraftig att USA har en platt kurva men istället för att ha en vågrätt sådan så har de en lodrätt sådan, de kan bara hoppas på att sjukhusen inte kollapsar när helvetet brakar loss.
Citera
2020-03-26, 21:45
Medlem
Har vi någon cirkus press konferens med den store att se fram emot ikväll? Vilken tid i så fall?.
Senast redigerad av leosurvey 2020-03-26 kl. 21:49.
Citera
2020-03-26, 21:46
Medlem
squeakys avatar
Citat:
USA över 80000

Nu är USA först, före både Italien och Kina.
Smittade. New cases
81,384 +13,173
Citera
2020-03-26, 21:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Nu är USA först, före både Italien och Kina.
Smittade. New cases
81,384 +13,173

Såg det jag också precis, de lär troligen gå om Frankrike i dödstal i morgon eller lagom till måndag, det kommer att bli ett sådant helvete i USA nu framöver att jag genuint får ångest över hur misskött allt är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in