2020-03-26, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Även om de är mycket exponerade, så har de samtidigt skyddsutrustning.

Sen att de enligt din ”uträkning” är underrepresenterade i statistiken är i längden oväsentligt. Vilken tror du konsekvensen blir om läkarna droppar av? Även om alla läkare inte stryker med så minskar det sjukvårdens kapacitet. Håller du inte med om det?

Sen är väl inte alla dessa 4,5 läkare per 1000 innevånare utbildade för just denna typ av sjukdom och insatser. Vilket också det påverkar sjukvårdens kapacitet.

Det finns lögn, förbannad lögn och statistik.

Var dessa läkare superfeta storrökare med klass 2 diabetes, med tillhörande högt blodtryck?

Om inte, så har skiten muterat från Wuhan
Citera
2020-03-26, 20:11
Medlem
Hej!
Jag har inhandlat en riktigt kraftfull UV-C lysrör med passande armatur för
att steralisera mina ytterkläder och andra saker i mitt hem pga. COVID-19.
Det var en elektriker som hjälpte mig att fixa denna typ och han sade att
den är "the real deal" så att säga. Jag vet hur lysröret fungerar och att dess
faror det medför MEN jag undrar hur det påverkar mina plantor jag har hemma
och min elektronik som exempelvis TV och andra saker jag har i rummet. Jag
har också ett akvarium med fiskar (som jag enkelt kan täcka med en filt).

Vad exakt bör jag tänka på förutom min egen säkerhet? Det är en djungel ute
på google.

Tack.
Citera
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fantastiskt! Man kan samla så otroligt många citat på en gång.

Ska se den sen i efterhand, och spela bingo.
Tegnell skulle vidare nu till att vara med i Aktuellt sändningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Hur länge ska vi stänga samhället helt? Vad ska det uppnå? Vilka bieffekter leder det till?
Är det inte effektivare att genomföra riktade åtgärder och försöka behålla så mycket som möjligt av funktion i samhället.?

Ca 4 veckors lockdown räcker troligen för att få ner virusmängden markant. De viktigaste samhällsfunktionerna fungerar naturligtvis under tiden.

Efter denna korta tid kan vi återgå till närmast normal funktion (speciellt om vi börjar testa som i Sydkorea och Singapore)

Se bl a:

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-hammer-and-the-dance-be9337092b56

https://kottke.org/20/03/coronavirus-the-hammer-and-the-dance
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det skulle ju förklara hur dom lyckats döda viruset så effektivt.

Här är en länk där läkarna i Wuhan har hjälpt allvarligt sjuka genom att ge dem plasma från tillfrisknade personer

https://www.straitstimes.com/asia/east-asia/coronavirus-china-asks-recovered-patients-to-donate-blood-for-plasma-treatment

Det pågår tydligen en hel del forskning om plasma från de som tillfrisknat kan hjälpa svårt sjuka

https://www.livescience.com/covid-19-recovered-patient-plasma-trial.html
https://www.theverge.com/2020/3/19/21186569/blood-coronavirus-patients-treatments-infection-covid-19
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Dessutom är åtgärderna i många länder beslutade av politiker för att blidka opinionen trots att deras smittskyddsläkare har rekommenderat en strategi lik den fhm rekommenderar.

Jävla skitsnack, sluta sprid lögner. Den absoluta majoriteten av världens virologer, forskare och andra experter inom ämnet är totalt emot vad Sverige gör. Det är i princip endast vår FHM som fortfarande resonerar i dessa banor.
Citera
2020-03-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Yes.

Skönt det då.
Citera
Medlem
Varför har inga privata aktörer fått licens för att massproducera corona-tester?
Varför har vi inte en halv miljon tester på lager?

Jag kan inte ens i min vildaste fantasi begripa det.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fantastiskt! Man kan samla så otroligt många citat på en gång.

Ska se den sen i efterhand, och spela bingo.

Tex, han kunde inte säga om det var dag 0, nu fick man säga det i backspegeln. Han kan inte se det nu, idag eller igår sa han att han såg en svag tendens till att vi närmade oss dag 0.

Nu säger han att det är jättesvårt att veta. Man får ta de åtgärder i olika länder, men alla har samma mål. Det kommer alltid vara olika hur man gör i olika länder.

https://www.svtplay.se/video/26084452/coronaspecial-svar-pa-dina-fragor/coronaspecial-svar-pa-dina-fragor-26-mars-20-00
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Var somalierna från Sverige i Italien? Länka ett underlag är du vänlig. Mig veterligt när dom första fallen kom in i Sverige var det skidresenärer och resor från Iran, sen Österrike och då spreds det sedan i samhället. Så källa tack.
Jag läste om detta för ett par veckor sedan, ska försöka leta upp det på nytt.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Låter omständigt och dyrti längden, men kanske kan köpa oss lite tid innan ett vaccin finns.
Om jag uppfattade korrekt så blockerade medicinen viruset från att komma in via enzymet i vår kropp. Jag forstod det som att det inte var omständigt? Men jag vet ju inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Enda sättet att få stopp på smittan är att stänga ned under ett par månader och noggranna kontroller av inresande. Givetvis bör ingen ges inträde till Sverige som inte har ett intyg på att ha haft smittan eller vara frisk.

Tills ett vaccin är framtaget så är det den enda vägen.

Förlåt du skrev ett par månader till ett vaccin?
Du menade nog ett par år.
Det lär nog leda till en avsevärd försämring av vår levnadsstandard och ganska många dödsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in