2020-03-26, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Varför är det svårt att bli immun om det muterar??
För att den förändras. Jag vet inte hur jag ska svara mer än så.
Citera
2020-03-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Detta är alltså den person som högsta ansvarig för att hantera den värsta pandemin på 100 år, och där alla andra länder sedan länge infört drakoniska åtgärder (som bevisligen har fått ner spridningstakten rätt rejält).

Löfven är högst ansvarig.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Just nu fullt med gamlingar som krökar på restaurang 91.an på Södermalm.

Fyfan stockholmare

Har dom väl rätt till har du ingen empati för folk?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Man är några veckor efter Stockholm av okänd anledning. Men det här kommer nå hela landet över tid.
Ja, det begriper vi ju men vi undrar varför?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Nu ljuger du igen! De hoppades att människor skall bli immuna.

Nej.

På Sahlgrenskas mikrobiologiska laboratorium har man den senaste tiden genomfört de första blodanalyserna av det nya viruset, med lovande resultat.
Hos patienter sjuka i covid-19 hittade man antikroppar mot viruset
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ny-coronaanalys-ger-hopp-om-immunitet-1.25926183
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
175 Kr. för något jag antar man behöver ta flera gånger dagligen för att det ska skydda?
Billigt även om du måste ta 10-20 doser om dagen, mycket billigt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag tror också att ekonomierna kommer att återhämta sig ganska snabbt när detta går över. Vi som överlevt blir glada och konsumtionen av allt kommer att öka.
Haha säger ni lyxfällan medlemmar.. Ekonomin kmr bli värre. Än 20 talet.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Eftersom tråden är i vetenskapliga delen av forumet, tänkte jag ställa en vetenskaplig fråga.

Kan jag som covid19-oskuld få blodplasma av en som tillfrisknat från det, och på det sättet få ett skydd?

Betänk detta, apor blir immuna
https://www.the-scientist.com/news-opinion/monkeys-develop-protective-antibodies-to-sars-cov-2-67281

Tror Kina gjorde detta men hur det gick vet jag inte, har ingen källa heller, Men kanske värt att söka på
Citera
2020-03-26, 19:34
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Holland införde karantänliknande åtgärder den 12-15 Mars i år. Och då ska du komma ihåg att dom ligger efter oss i fas, alltså kom deras åtgärder väldigt tidigt i jämförelse med oss som fick drabbades långt tidigare.

Holland är en katastrof, deras karantänliknande åtgärder med stängda affärer, gym, restauranger har tyvärr varit verkningslös.

Bara idag dog det 80 personer där.

Du förstår att Nederländerna har 17 miljoner invånare på en yta som motsvarar 1/20 av Sveriges?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
KKP som styr i Kina är bland det mest ondskefulla och manipulativa som drabbat den här planeten. Dom är kapabla till vad som helst. Dom har gjort större och mer komplicerade saker tidigare som läckt ut än att fejka dödsiffran på Corona.

Sluta svamla, vilken liten snedögd sjuksyrra hade kunnat fixa en Whats App video på detta.

Dom har lyckats
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det är upp till dig vad du vill tro på eller inte. Det är inte jag som bestämmer det.

Så är det.

Men jag hoppas du själv också tänker efter lite kring källkritik, faktagranskning och ditt ansvar när det gäller att skriva inlägg.

Du får tycka, tänka och tro precis vad du vill, men jag tror det är bättre att basera det på fakta från en källa du tycker är tillförlitlig än vad någon påstått i ett inlägg.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Givetvis har det effekt om man isolerar Sthlm och stänger ned krogar, skolor och evenemang över landet.

Du får gärna tycka det bakom din datorskärm. Det finns som bekant fullsmockat med ”experter” på Flashback. Dock saknas så gott som alltid lite tyngd bakom orden. Visst har Anders gjort några misstag, men det är nog inte helt lätt att som anonym kastas in i hetluften och bli halshuggen av både journalister och medborgare. Nu är han mer känd än kungen. Han är säkerligen pressad och stressad 24/7

Tegnell har varit läkare sen 1985, avlade filosofie doktor-examen vid Linköpings universitet 2003. Master of Science-examen 2004. Arbetade på smittskyddsinstitutet 2004–2005
2010–2012 var han chef för avdelningen för kunskap vid Socialstyrelsen.
2012–2013 avdelningschef vid smittskyddsinstitutet. Sedan 2013 är Tegnell statsepidemiolog, först vid Smittskyddsinstitutet och från och med 2014 vid Folkhälsomyndigheten.

Vad har ni ”proffs” på erat CV?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in