2020-03-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Danska läkare testar en medicin mot halsbränna vilket förhoppningsvis kan blockera ett enzym i vår kropp som är det som coronaviruset kommer in i kroppen genom. - med reservation för mindre fel då det var jag själv som översatte då de pratade.

Om det fungerar kostar det 120 dkk per patient. Madicinen är gammal och patentet har gått ut vilket innebär att alla kan tillverka det. Tyska läkare har också koll men har ännu inte hunnit prova på covid patienter.

Källa dansk TV2, nyheterna precis nu.

Hann du uppfatta vad preparatet innehöll för aktiv substans (om inte kanske namnet på preparatet)?
Citera
2020-03-26, 19:15
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Nope.

Källa?

Jag har källor på att allt tyder på att man blir immun. Apor blir immuna t.ex. Det vet man.
Citera
2020-03-26, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
5000 fler döda än Kina

Mm galet hög siffra med tanke på att det är enbart Cremonese och Bergamo fortfarande. (Småstäder) Samt till viss del i förorterna till Milano

Vill mest gråta över dom nyheter jag hört senaste 40 timmarna.
Citera
Medlem
CharlieMartels avatar
Pinsamt att vara del av snigelsverige.

Putin klarar det på 2 - 3 månader.

Citat:
Our colleague expects that we will deal with the coronavirus in two or three months
when we make it out of this situation, and we will do so, I hope this takes place maybe even earlier than you've said," Putin said
https://sputniknews.com/russia/202003261078715450-putin-russia-may-defeat-coronavirus-in-less-than-3-months/
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Oj, var inte medveten om att FHM hanterat så många pandemier tidigare.

Svininfluensan kan du börja med. Fast dem hette då inte Folkhälsomyndigheten utan var en sammanslagning av Smittskyddsinstitutet och Statens folkhälsoinstitut.

Jag ställer mig kritisk till Sveriges hantering av alla kriser. Då är fler myndigheter inblandande än FHM i detta.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Danska läkare testar en medicin mot halsbränna vilket förhoppningsvis kan blockera ett enzym i vår kropp som är det som coronaviruset kommer in i kroppen genom. - med reservation för mindre fel då det var jag själv som översatte då de pratade.

Om det fungerar kostar det 120 dkk per patient. Madicinen är gammal och patentet har gått ut vilket innebär att alla kan tillverka det. Tyska läkare har också koll men har ännu inte hunnit prova på covid patienter.

Källa dansk TV2, nyheterna precis nu.

Låter omständigt och dyrti längden, men kanske kan köpa oss lite tid innan ett vaccin finns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Du som ej fattar

De buntar in andra som dör i tex trafiken i Corona oxå
Nej klart de inte gör.

Varför skulle de som ev dör i en bilolycka finnas med där?
Citera
2020-03-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Källa?

Jag har källor på att allt tyder på att man blir immun. Apor blir immuna t.ex. Det vet man.

Ingen immunitet. Du kan bli sjuk igen. Flera rapporter att många insjuknat en andra gång.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Läs Sahlgrenskas rapport som vi länkade till redan igår din immunitetsförnekare. Immun blir man. Men vet inte hur länge. Ett år vore inte konstigt.

Immunitet kan även innebära att smitta nummer 2 och 3 inte blir likaallvarliga som nummer 1 och att man för varje omgång får ett bättre försvar..Detta tycks många glöma.

Ganska typiskt med ex dengue.. första omgången kan ta död på folk medans 2:a oftast blir mildare.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Fick höra av min vän att nu är skyddsutrustningen slut i Stockholm. Det kan finnas enstaka kvar på någon avdelning. Nu ska det handlas handskar på ICA och cyklop på badaffärer och regnkläder. Hon säger att hon mött sjukvårdspersonal när hon lämnar av patienter som hostar och nyser men att de måste jobba för annars kollapsar sjukvården.

De kan använda snorkel med ett kaffefilter på också. Skämt åsido
Katastrof att det inte finns tillräckligt med skyddsutrustning för sjukvårdspersonalen. De visste redan i januari att smittan förmodligen skulle komma hit, de står och säger att vi är väl förberedda i Sverige, Skamligt
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Ja, du missar att du inte blir immun.

Läste en artikel senast igår som sade att man blir det, vad har du läst?
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Sveriges handlingsförlamning är som bekant väldigt olik andra länders handlande. Det är ju faktiskt ett och samma virus.

Precis, och hur har det gått för Kina? Italien? Iran? Spanien? Etc.... Bra eller anus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in