2020-03-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Well well, vi får se om vi någonsin får veta helt enkelt!

Det kanske bara var rykten i tråden men han ska ju tydligen gått runt till olika människor i bekantskapskretsen och beskyllt dem för Lenas mående etc och då uppenbarligen inte tagit åt sig något av det N*a skrev. Men jag vet inte. Lustigt är det iaf, jag har nog aldrig sett sådan lojalitet förut, bortsett från typ organiserad brottslighet. Eller Knutby då kanske.
Vi vet inte riktigt hur det står till med lojaliteten idag. Visserligen hade jag inte raderat några chattar, men min lojalitet mot min bästa vän är gränslös. OM jag trodde hen var oskyldig så hade jag stått vid hens sida. Men i det här läget som vi står i vad gäller SD - idag - då hade jag slängt all lojalitet överbord. Nånstans måste man koppla in hjärncellerna och begripa att enbart sanningen gäller. Sen får det bära eller brista. Man ska ju faktiskt kunna se sig i spegeln resten av sitt liv.
Citera
2020-03-26, 16:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

M*ats B*erg alltså. Någon från Örebrotrakten som vet något om den lirarn?

Aktbilaga 155 sid 48:

Avspärrning -----2018-05-15 20:06 Beslutsfattare Berg, Mats
Häva -------------2018-05-15 22:51 Beslutsfattare Berg, Mats

Aktbilaga 155, sid 41-49
Hämtning till förhör-----2018-05-15 16:54 Beslutsfattare Berg, Mats
Anhållande--------------2018-05-15 18:45 Beslutsfattare Berg, Mats
Anhållandet hävt -------2018-05-15 22:53 Beslutsfattare Berg, Mats

Aktbilaga 155, sid sid 42
Protokoll över husrannsakan ---2018-05-15 19:38 Beslutat av Berg, Mats

Jag blir inte riktigt klok på när husrannsakan hävdes, om det var på en gång?
Läs sid 43, ser ut som man varit in flera gånger för att hämta 5 datorer och 1 par shorts från tvättkorg.
Vet inte om man var tvungen att lämna tillbaka dessa vid det tillfället. "Utlämnad" står det om datorerna och om byxorna "fastställd". Någon som begriper och orkar gå igenom vad det innebär?

Så det är denna åklagare det handlar om. Vet dock inget om honom. Finns mycket om man googlar, men vet inte om det säger något direkt.
Som sagt, det kanske inte fanns tillräcklig grund för att göra husrannsakan, då anhållandet var kort (och utan misstankegrad?).
Citera
2020-03-26, 16:22
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Well well, vi får se om vi någonsin får veta helt enkelt!

Det kanske bara var rykten i tråden men han ska ju tydligen gått runt till olika människor i bekantskapskretsen och beskyllt dem för Lenas mående etc och då uppenbarligen inte tagit åt sig något av det N*a skrev. Men jag vet inte. Lustigt är det iaf, jag har nog aldrig sett sådan lojalitet förut, bortsett från typ organiserad brottslighet. Eller Knutby då kanske.

Nej, det är inte enbart rykten i tråden. Tyvärr. Man kunde ju önska att han vaknade till, men det verkar dessvärre dåligt med det. Jag vet också om detta. Från en säker och pålitligt källa med god insikt IRL.

Men hoppet är det sista som överger oss. Förhoppningsvis försöker han vara ärlig. Att HD skulle vara det är jag tveksam till. Men givetvis hoppas jag att även hon väljer sanningen.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det låter mycket plausibelt. Han har målat in sig i ett hörn. LW hade egentligen inget att förlora. Hon kunde pressa honom, och hade träffat en ny. Och han ville ha HD. Men om LW berättade om allt för HD så tänkte han kanske att då är det kört för all framtid. Så en levande LW var ett reellt hot, om det nu var så att hon var på väg från honom, och han inte längre hade makt över henne - precis som hon sa. Kontrollen var ju det som gjorde att hon höll sig på mattan - makten som hennes känslor för honom utgjorde, gjorde att hon inte var så farlig då. Men tappade han den makten - vilket det ju verkade som - då var han körd. Då kan han inte manipulera henne längre. Ouch, hon måste bort. Fullt ut.

Ja, så kan det faktiskt vara.

Jag tror inte att LW egentligen var på väg bort från SD. Hon bytte bara ut en desperat taktik mot en annan för att försöka få honom att välja henne (typ omvänd psykologi, eller nåt..). Men det gjorde honom rasande, oavsett om hon var på väg bort eller ej - han miste sin makt och SD avskyr att ligga i underläge. Hans grej var att mästra sin omgivning - inte att bli mästrad. Och det var ungefär det sista som LW gjorde med honom: Mästrade.
Och han upplevde nog garanterat att hon hotade hans storslagna planer med HD.
Man håller liksom inte på hur som helst med S*tefan ostraffat, ungefär..?
Han ville få det sista ordet.

Jag tror aldrig för ett ögonblick att han nånsin hade valt LW i slutändan. Han "lekte tillgänglig" tidvis för att få henne att hänga kvar vid honom och slog mot hennes akilleshäl. Utstuderat elakt.
Han hade valt HD alla dagar i veckan om han VERKLIGEN hade tvingats välja.
Citera
2020-03-26, 16:28
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så kan det gå. Frugan var kNske utflyttad då och mindre motiverad att städa...

Golvbrunns-Hanna var utflyttad sen längesen, men ändå storstädade hon ihop med andra den 25/5-18. HD städade vattenlås och golvbrunnar så det blev kliniskt rent där. Polisens bilder från HDs lägenhet visar dock att i sitt eget hem, så tyckte hon inte det var så noga att städa sina två golvbrunnar.

Ingen i detta lilla städ-crew tycktes ens komma på tanken att fråga Polisen om det var lämpligt med en kollektiv storstädning 10 dagar efter att LW hade mördats och Polisen tydligt visat att de hade ögonen på SD.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-26, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Golvbrunns-Hanna var utflyttad sen längesen, men ändå storstädade hon ihop med andra den 25/5-18. HD städade vattenlås och golvbrunnar så det blev kliniskt rent där. Polisens bilder från HDs lägenhet visar dock att i sitt eget hem, så tyckte hon inte det var så noga att städa sina två golvbrunnar.

Ingen i detta lilla städ-crew tycktes ens komma på tanken att fråga Polisen om det var lämpligt med en kollektiv storstädning 10 dagar efter att LW hade mördats och Polisen tydligt visat att de hade ögonen på SD.

#TeamÅsaHiding

Det var nog (o)tur att inte blodet på tvättmaskinen blev avlägsnat 25/5, beroende på ur vem perspektiv man ser på saken.
Citera
2020-03-26, 16:38
Medlem
Gällande som ett exempel på ett tillhygge och hur det kan brukas av Gärningspersonen mot ett offer.

Exempel: Base-bolls-trä /

Håll i tillhygget:s nedersta del med bägge händerna greppade, det vänstra handgreppet strax ovanför det högra handgreppet.

Man håller base-bolls-träet greppat med bägge sina händer och längst ner hos base-bolls-träet:s skaft och väntar sedan på att bollen skall komma genom luften mot en själv, när sedan bollen är tillräckligt nära i kommandet slår man mot bollen för att träffa den med hjälp av sin slagkraft och base-bolls-träet, vilket kallas för ett svingande slag och vilket inte skall tolkas som ett så kallat propeller-slag ej heller som ett stöt-slag.

Enligt mitt tolknings-sätt har slagen och splittrings-skadorna i trädstammen uppkommit genom att tillhygget:s front-sida har stötts mot trädet:s stam med hjälp av en enda stöt, det vill säga, en enda stöt för varje splittrings-skada i trädet:s stam.

Gällande slagen mot offret:s ansikte och huvud, har det mot ovan sagt ägt rum med så kallade svingande slag, det vill säga, att man får ett sving i slaget:s kraft mot offret.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-26, 16:38
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:

#TeamÅsaHiding
Sen fortsatte det ju vara stökigt efteråt ändå..
Citera
2020-03-26, 16:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Fast om man tänker i banorna att SD är psykopat så ingår sexuell promiskuitet i själva biten och även att ta onödiga risker. De saknar konsekvenstänk här. Att separera alternativt bryta helt med LW ingår inte i hans verklighetsbild - i hans värld är dom båda hans ju. Den ena ger trygghet ekonomiskt och fixar med barnen. Den andra kan han ligga med när han vill. Jag tror också att han gillar hela spelet med henne. Plus att det nog är sunt att vi inte riktigt fattar. Då är vi ju inte som han

Det sista skriver jag under på.
– Häng honom!

Jag kan väl då inte hundra då fatta att han måste ha henne kvar. Men... där kan det ju trots allt finnas spelrum för lite noja som är lite svårare att greppa för utomstående, visst. Han hänger ju löst plenty och nåt ska det ju vara som bryter samman. Men...

Ja, vad ska man säga. Jag skiter ju i det på ett plan men det har ju sitt intresse för eftervärlden hur det exakt tett sig (för undvikande av liknande...), och det kan ju handla om motivet i åtalet — upplys mig gärna där ni som har försättsbladet till de tappra 14.000.

Man kan ju utgå ifrån att han mått precis lika prima av upplägget som LW mått illa av det, även om hon inte fattade det. Nu har plötsligt SD förlorat allt som fick honom att må prima, och då behöver någon få smaka på. Sen är det ju då efter 6 år säkert fråga om en fysisk o mental separstionskris som heter kerstin sune o peter... — det kan säkert byggas upp en frustration som översätts i våldsbehov som en form av kompensation, alltså en nöd som tar sig uttryck i fysisk brutalitet och misshandel o mord. Litegrann av en sista vals... För någon utan de spärrarna. Ett sista bemäktigande och uppslukande också, logiskt sett. Utan att GM fattar det i de termerna, förstås. Rationaliteten inför sig själv handlar väl om ngt annat ändå då, nåt måste kanske ha triggat, kanske hoten om anmälan o så.

Hon var inte hos polisen för att försöka se till att de inte skulle komma in i USA el nåt sånt? Alltså att polisanmäla honom för misshandel o att det skulle försvåra för visum el så?
Citera
2020-03-26, 16:49
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Finns det inga bilder på HD?Hur het e inte hon på en skala?
Har bara sett den på google nämligen o då e hon nerstänkt i lera
Citera
2020-03-26, 16:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

#TeamÅsaHiding

De kanske hade behövt desinficera hela stället med en sån där spraybil de haft i coronadrabbade lönder. Pyscht pyscht. Huset får nog ändå brännas ner till grunden nu skulle jag tro. Finns saker som inte går bort så lätt. Vilket skulle bevisas....
Citera
2020-03-26, 16:57
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är väl inte jag som svartmålar henne när jag återger
något som någon annan skrivit? Det är väl den personen
som gör det om det nu är någon svartmålning.
Men majoriteten i tråden tycks ju tycka att det är fullt
normalt och OK att ligga runt som kaniner så i så fall
så är det väl inte någon svartmålning?

Om hon hade 19 eller 20 älskare har väl inte någon betydelse
för hennes barn, föräldrar och vänner?
Och om de skäms så är det inte mitt fel!
Det är LW som har gjort sina val. Att de nu kommer fram i
FUP är inte mitt fel.

Jag har skrivit att jag tycker att hon dissade Bert och utnyttjade
sina gamla föräldrar.
Jag tycker att hon bar sig bedrövligt åt mot m.g.l som älskade henne
men hon hade parallella förhållanden.

Du skriver värderande om hennes sexliv. Du överdriver antalet älskare för att sätta BO i dålig dager. Du värderar att hennes föräldrar blev utnyttjade. Varken de, barnen eller någon annan har uttryckt den bilden.
Senast redigerad av Zissela 2020-03-26 kl. 17:12. Anledning: Missade ett ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in