2020-03-26, 16:18
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
det finns 3 grupper i tråden, de välbalanserade och två grupper av idioter, de som överdriver problemet till ngn jävla apokalyps och de som förminskar allvaret och faran med viruset. De två grupper av idioter i tråden tenderar förvränga fakta så det passar in i deras världsbild.

Följande tycker jag är det mest troliga: Sverige kommer under de värsta dagarna ligga runt 20-60 döda per dag. Totalt lär vi ha några tusen svenskar döda vi årets ände, globalt några miljoner.

Eftersom du inte tar exponentiella ökningen på allvar, och därför tror på tal nära dagens som maxtal tillhör väl du din egen andra kategori idioter. Epidemiologer har angett 50 000+ döda i Sverige och 50+ miljoner globalt. inget pekar på att exponentiella ökningen bryts om inget görs, dvs business as FHM. Visst passar ditt svammel din världsbild, va?
Citera
2020-03-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Fyra krafttag som kan stoppa corona i maj:

https://www.expressen.se/debatt/fyra-krafttag-som-kan-stoppa-corona-i-maj/

Låter riktigt bra men kommer aldrig bli så
Citera
Medlem
Sjukhus i London talar om "tsunami av Corona-fall"

– De talar om våg efter våg efter våg. Orden som används från sjukhusen är "tsunami", säger Hopson (företrädare för flera sjukhus). Mängden patienter har exploderat.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Öööööh Fy fan, det blir ju bara mer och mer stört detta.

Man verkar ju förfan vilja ha en katastrof orkestrerat från högsta ort.

Vad fan ska man tro när saker blir såhär dumma?

Folk är inte idioter, vi ser ju att någonting inte stämmer.

Man försöker dölja sin inkompetens och att man slarvat bort folkets pengar på invandring och egna löner och förmåner. Sponsrat sina vänner inom fastighets och företags sektorn så att deras egna aktieinnehav har ökat astronomiskt..Nu kämpar de för att dölja sina brott med hjälp av media som de äger till 100%
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Din åsikt, inte en vedertagen sanning.

Nej det är ingen åsikt, utan ett faktum att FHM och Tegnell kommit med felaktiga analyser och påståenden sedan dag ett av den här situationen.

Vill du ha större framgång i ditt försvarande av AT/FHM så råder jag dig att sluta med dina korkade one-liners och faktiskt bidra med något av substans. Tyvärr är du, med ditt väldigt begränsade intellekt, knappast kapabel till detta.

Här har du några exempel på felbedömningar och tabbar från AT. Finns många till om du själv söker:

https://omni.se/expert-liten-risk-att-viruset-far-faste-i-sverige/a/70gm2v

https://www.gp.se/nyheter/sverige/l%C3%A5g-risk-f%C3%B6r-smittspridning-trots-%C3%B6kningen-av-nya-coronafall-1.24712509

https://omni.se/anders-tegnell-om-kulmen-jag-var-lite-for-optimistisk/a/Vb3Qn1

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/tegnell-domer-ut-italiensk-forskning-om-symptomfria-smittbarare
Citera
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Låter riktigt bra men kommer aldrig bli så

Det tror inte jag heller
Citera
Medlem
Digitalvoyagers avatar
Precis fått höra en nyhet. I mitt nätverk jobbar en person högt upp i en kommun i Stockholm. Tydligen så har Region Stockholm en hemlig krisplan redo, som nu har kommunicerats ut till samtliga 26 kommuner. 24 april 2020 räknar man med att 1,4M är smittade och därav så har man förberett med bårcontainrar och extra material. Om några journalister läser detta så preparera en research och ring varenda kommundirektör gällande detta. Ingen vill informera media eller pga panik bland folket. Det mörkas rätt rejält misstänker jag.
Citera
2020-03-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Jag finner det ställt bortom alla rimliga tvivel nu att Anders Tegnell är en psykopat i ordets kliniska mening. Han blåljuger ogenerat när han står rakt i strålkastarljuset, och vid varje möjligt tillfälle så utnyttjar han sin auktoritet för att kväsa all kritik. Han vet att han kan komma undan med vad han vill, för att folk litar på honom.

Vad är hans endgame egentligen?? Tror han själv på det han säger? Det blir skvatt omöjligt att hålla liv i den här illusionen han försöker upprättahålla snart... inser han inte att han kommer att få sina fiskar varma då? Eller är han en sån narcissist att han tror att han kommer att kunna tråckla sig ut ur precis allt?!

Jag ska spara detta inlägg och ta fram senare. Visar det sig att FHM haft rätt i sin strategi ska jag damma av det och visa upp för alla.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det här är djupt ironiskt:

Läkaren Jonatan åkte till Åre – har testats positivt
Intensivvårdsläkaren Jonatan Oras reste till Åre för drygt en vecka sedan. När han kom hem testades han positivt för det nya coronaviruset.

– Nu tänker jag inte resa någonstans igen förrän till hösten, säger han.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/alltid-latt-att-vara-efterklok-lakaren-jonatan-smittad-av-coronaviruset-efter-areresa/

Det liksom sammanfattar det hela.

Det är så underbart med naiva människor. Bästa källan för skratt!
Citera
Medlem
Hej! Jag är ursprungligen från Madrid och situationen är väldigt extremt där. är också väldigt aktiv medlem in ett annat forum och vi har följ det här sedan januari typ. Jag är skiträdd med de inkompetenta regeringen vi har just nu i Sverige som tror att de kommer att klara en Sydkorea utan att göra tester och med extremt lite ICU platser. Men det värsta är att jag misstänker att allt det här luktar "gerontocide", alltså för många (läkare, folk som jag känner som jobbar i FHM) det är helt okej att många gamlingar och sjuka kommer att dö.

Jag tror de missar något som ni har säkert analyserat här mycket:

- Virus dödar inte bara gamlingar, faktum är många unga, friska får en cytokinstorm och deras lungorna stoppar helt att fungera
- Tid för återhämtning/död är typ 28 dagar. Det kollapsar vården, det är faktum.

Jag har familj som jobbar i Covid-19 ICUs och säger att i Spanien den gör Triage sedan länge ("hur gammal är du? Ohhh, 79, bara sitta där vi kommer snart...") och till och med de håller på med att göra terminal sedation till äldre med flera underliggande sjukdomar. Bara för att göra hela processen snabbare och frigöra sängar. Det här är faktum, jag vet 100% att de händer just nu.

Jag tycker vad den här regeringen håller på*med att göra är genocid.

Det här kommer att bli en rejält shitshow. Stanna hemma.
Citera
Medlem
Folkhälsomyndigheten kan ju inte ens räkna ordentligt.

Norrbotten 1 död (står på regionens hemsida, patienten var död igår också)
Halland 2 döda (båda bekräftade före kl 12)
Östergötland 5 döda (står på regionens hemsida, alla fem var döda igår också)
Blekinge 1 död (står på regionens hemsida, bekräftades tidigt i morse)

Minst 5 döda som inte finns med i deras dagliga uppdatering.
Citera
Medlem
Hur är det egentligen...
Om en svensk man på 55 år som har betalat skatt hela livet på kommer in och behöver vård.
Och en invandrare på ett ungefär 25 år men ingen vet säkert när han inte har något personnummer och men inte betalt en ända krona i skatt.
Vem får vård? Hur ligger det till igentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in