2020-03-26, 15:27
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Man håller den värst smittade regionen isolerad, helt enkelt. Precis som Kina gjorde med Wuhan. Det är väl dumt att låta andra regioner få det lika illa som Stockholm bara för att Stockholmare ska få resa runt som de vill.

”Den värsta smittan” vad menar du med det? Antalet personer eller procentuellt? Smittan finns konstaterad i hela landet redan. Det hjälper inte övriga landet att isolera en stad, skadan är redan skedd
Citera
Medlem
Jag undrar verkligen om de menar något med att platta till kurvan. Som det verkar så kommer de inte att göra något för att minska spridningen. De vill bara få detta överstökat så fort som möjligt oavsett hur många som dör. Man kommer inte att ge sjukvård till coronapatienter och så är det i princip redan idag. Man skall ringa 1177 och då får man sitta i telefonkö i 5 timmar. När man kommer fram säger de. Om du har corona skall du stanna hemma. Nu handlar det om att var och en måste skydda sig bäst den kan för samhället kommer inte att lyfta ett finger.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
WHO rekommenderar storskalig testning. Utan att veta vilka som är smittade kan man inte bekämpa viruset. Allt enligt WHO.

Nej, jag har sett det också.

Har svårt att relatera till vad som sker i Sverige just nu faktiskt. De gör inte ens något symboliskt för att lugna folket.
Citera
2020-03-26, 15:28
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man märker att media är väldigt dåligt kring situationen utanför ankdammen Sverige. Därför inga skarpa uppföljande frågor när Tegnell ljuger (förutom från Tysken).

Däremot märker man att kemin mellan media och de på podiet, främst Tegnell, når lägre och lägre nivåer. Många av frågorna som kom är nästan lite hånfulla och ironiska. Typ att man frågar om en självklar åtgärd, som alla andra länder har infört, och med slutkämmen ".. har det då ingen som helst åtgärd för Sverige..?".

Dessa dagliga presskonferenser har nu övergått till någon sorts daglig parodi. Media ställer frågor. Tegnell svarar "nej", "nej", "har ingen verkan", "vi ser inte att det skulle ha någon funktion", "tvätta händerna", "skydda våra äldre äldre".

Och så vaggar han fram och tillbaka så att han håller på att krocka in i de som står bredvid honom.

Hade jag varit honom så hade jag dragit för länge sedan. Det är ett under att han orkar vara kvar. Han är stark.

Det värsta med Corona är att det är den äldre och vettiga generationen som drabbas. De i åldrarna 20 - 50, som innehåller så många idiotiska och söndercurlade hönor, sitter på en betydligt större samling taskig genpool som behöver rensas ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Den enda killen i hela Sverige som gör en lugn att lyssna på är Johan Giesecke.
F.d. statsepidemiolog med erfarenhet av fem epidemier under 40 års tid, rådgivare åt WHO och har tre barn som alla är läkare så borde han veta vad han pratar om, men ibland är han så casual när han pratar covid-19 att man blir tveksam till att han vet vad han pratar om. Det vore ju skönt om han hade rätt.

https://youtu.be/Uv3SPL-zIbM

”De flesta som smittas får inga symptom”.

”Minst hälften av de som smittas märker inte av det”.

Har nåtts av en varning från Spanien - han varnade för att antalet "tysta" smittspridare är högt och att du inte vet vem det är...ta det på allvar och tro inte att det är en influensa.
Tror därför Giesecke har rätt i allt han säger
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Den enda killen i hela Sverige som gör en lugn att lyssna på är Johan Giesecke.
F.d. statsepidemiolog med erfarenhet av fem epidemier under 40 års tid, rådgivare åt WHO och har tre barn som alla är läkare så borde han veta vad han pratar om, men ibland är han så casual när han pratar covid-19 att man blir tveksam till att han vet vad han pratar om. Det vore ju skönt om han hade rätt.

https://youtu.be/Uv3SPL-zIbM

”De flesta som smittas får inga symptom”.

”Minst hälften av de som smittas märker inte av det”.

I morse sa han att det nog får effekt att sätta Stockholm i karantän.

Källa svt.se
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Detsamma gjorde man I Italien i ett tidigt skede. En liten stad på 3000 invånare isolerade sig och de har klarat sig bra.

Samma i Kina. Byar, enskilda gator i städer o.likn. isolerade sig själva. Finns filmer på Youtube där de bygger murar, har egna vägspärrar m.m.
Citera
2020-03-26, 15:29
Medlem
Nej vi svenskar behöver mer skinn på näsan, kunna "tycka det vi står" för ..utan att mesa med övriga för att det är lugnast så. Lite mer sauna kanske hjälper. (tänker jag)
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag undrar verkligen om de menar något med att platta till kurvan. Som det verkar så kommer de inte att göra något för att minska spridningen. De vill bara få detta överstökat så fort som möjligt oavsett hur många som dör. Man kommer inte att ge sjukvård till coronapatienter och så är det i princip redan idag. Man skall ringa 1177 och då får man sitta i telefonkö i 5 timmar. När man kommer fram säger de. Om du har corona skall du stanna hemma. Nu handlar det om att var och en måste skydda sig bäst den kan för samhället kommer inte att lyfta ett finger.

När jag ringde så avbröts samtalet med att det är för många som ringer just nu, försök senare.

Kändes tryggt.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
NU bekräftas då REDAN det som vi som insett ALLVARET i detta har misstänkt och befarat en längre tid!

”// Mats Eriksson (Docent i Anestesi & Intensivvård) Karolinska Institutet:
Mörkertalet. Många får redan nu dö hemma, hemskickade och otestade. Läggs sedan i speciella säckar märkta Smitta och forslas bort. //”

Man varken testar eller uppger den verkliga dödsorsaken för de som dör hemma, inse hur MÅNGA som bor ensamma utan tillsyn av anhöriga eller vänner i vanliga fall och än mindre NU!

Har tyvärr väntat på att detta skulle ske men har inte velat skriva det innan det blivit bekräftat, men nu kommer då sanningen ut.

SLUTA lev i förnekelse och INSE ALLVARET i detta NU och INSE att regering och myndigheter HAR blåljugit för er från start!!!

Förstå nu VARFÖR som de tonar ner och mörkar sanningen samtidigt som de mobiliserar som för ett krigstillstånd i smyg!!! INSE att dödligheten av detta virus ÄR nu uppe i 15% !!!

Har outtröttligt försökt förklara och varna för vad som vi hade att vänta oss och hur illa det skulle bli när inte regering och myndigheter har agerat så som de BORDE ha gjort utan istället valt sin egna väg att precis som Kina ljuga och mörka sanningen!

NU gott folk så ÄR vi HÄR och katastrofen ÄR ett faktum!

Behöver nu själv smälta detta så jag säger bara #STANNAHEMMA FATTA det NU!!!

.
/ Kenth A Sjölin

Märklig text. Personen i fråga har väl inte mycket att tjäna på detta?

Detta måste vara ren lögn. Island har en dödlighet på 6 promille. För oss skulle nog dödligheten hamna kring 1 procent om jag får killgissa. Att myndigheter skulle kunna mörka lite dödsfall, det tror jag absolut, men inte att dödlgheten är 13%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Italien hade tidigt minst 20 % ökning av antal varje dag, om jag minns rätt.

1.20^6~=3
70*3=210

Minst 200 döda 1 april.

FP
Senast redigerad av viperstyle 2020-03-26 kl. 15:47.
Citera
2020-03-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Att stoppa smittspridningen

På vilket sätt är tidig karantän inte ett sätt att stoppa smittspridning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in