2020-03-26, 13:35
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Vilken media har inte skrivit om Gretas smitta?

-Info- var sarkastisk. Alla skrev om det, men hamnade väldigt långt ner av de flesta, därför var det svåra att hitta. Greta måste vara ursinnig nu då hon inte är förstasida stoff.
2020-03-26, 13:42
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
10+!!! En video med henne och pappa sjuk skulle ha fått 5.000.000 visningar redan.

Konstigt att expressen inte följer upp med folk som säger att vi ska lyssna på Greta.
Nog sprider hon hets och stress allt

Citat:
"Detta som gör det så farligt”
– Nu har jag i princip tillfrisknat, men – och detta är huvudpoängen – jag kände mig knappt sjuk. Min senaste förkylning var mycket värre än detta! Om det inte hade varit för att någon annan också hade viruset samtidigt skulle jag inte ens ha misstänkt någonting. Då hade jag bara trott att jag var ovanligt trött och hade lite hosta, skriver hon och fortsätter:

Det är detta som gör det så farligt. Många (speciellt unga) kanske inte ens känner några symtom, eller enbart milda symtom. Då förstår de inte att de har viruset och kan smitta det vidare till människor i riskgrupperna. Vi som inte hör till någon riskgrupp har ett stort ansvar, våra handlingar kan innebära skillnaden mellan liv och död för många andra.
https://www.expressen.se/nyheter/gre...ag-har-corona/

Det viktiga är ju vad myndigheterna sagt. Vad sägs om unga med lindriga förkylningssymptom. Skall de isolera sig 14 dagar?

Om de inte skall göra det sprider hon ju panik.

Hon är väl inte ens testad?

Jag är inte i Sverige just nu så jag vet inte vilka regler som gäller. Finns det regler eller rekommendationer från myndigheter?
Senast redigerad av wwr 2020-03-26 kl. 13:54.
2020-03-26, 13:54
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag är inte i Sverige just nu så jag vet inte vilka regler som gäller. Finns det regler eller rekommendationer från myndigheter?

Jag frågade i korona-tråden vet inte om det är sunda förnuftet eller svenska statens åsikt.

-Om man är barn 7-15 år och har lätta förkylningssymptom, vad rekommenderar man?

-Stanna hemma. Vila. Sen efter symtom försvunnit vänta 2 dagar. Krya på!

https://www.flashback.org/sp70900541
2020-03-26, 13:59
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Jag frågade i korona-tråden vet inte om det är sunda förnuftet eller svenska statens åsikt.

-Om man är barn 7-15 år och har lätta förkylningssymptom, vad rekommenderar man?

-Stanna hemma. Vila. Sen efter symtom försvunnit vänta 2 dagar. Krya på!

https://www.flashback.org/sp70900541
Tack för att du kollade.

Men om varken de eller du känner till några rekommendationer så har det ju i praktiken inte kommit ut några direktiv.

Folk kommer alltså främst att läsa Gretas hetsande och agera därefter.

Jag menar att Greta deltar i psykologisk krigföring mot svenskarna och andra.

Citat:
Detta som gör det så farligt”
– Nu har jag i princip tillfrisknat, men – och detta är huvudpoängen – jag kände mig knappt sjuk. ...

Det är detta som gör det så farligt. Många (speciellt unga) kanske inte ens känner några symtom, eller enbart milda symtom. Då förstår de inte att de har viruset och kan smitta det vidare till människor i riskgrupperna. Vi som inte hör till någon riskgrupp har ett stort ansvar, våra handlingar kan innebära skillnaden mellan liv och död för många andra.
Senast redigerad av wwr 2020-03-26 kl. 14:16.
2020-03-26, 14:03
Medlem
Citat:
-Info- var sarkastisk. Alla skrev om det, men hamnade väldigt långt ner av de flesta, därför var det svåra att hitta. Greta måste vara ursinnig nu då hon inte är förstasida stoff.
Ok, då är jag med, för alla medier som jag följer, svenska som utländska, noterar fröken Thunbergs
heroiska kamp mot covid-19
2020-03-26, 14:17
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Tack för att du kollade.

Men om varken de eller du känner till några rekommendationer så har det ju praktiken inte kommit ut några direktiv.

Folk kommer alltså främst att läsa Gretas hetsande och agera därefter.

Jag menar att Greta deltar i psykologisk krigföring mot svenskarna och andra.

Finns väl några ungar och miljötanter som lyssnar på Greta. De viktigaste är att de äldre undviker kontakt vilket är bra. Många ungar har dessutom inte tagit corona på allvar. Själv tyckte jag det var sjukt när på nyheterna såg man de äldre säga att de tänker inte skjuta upp sina söderresor.

Så hur många "lyssnar" på Greta är oklart. Säkert några men det är inte så farligt tror jag. Det var värre när Greta reste i Europa och då tänkte andra, jasså Greta är inte rädd...det är väl inte så farligt då. Nu är hon plötsligt så jävla efterklok.

Greta förbereder redan nästa tal:
"vi är i början av den sjätte massutrotningen, om inte den sjunde massutrotningen hinner före först!"
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-26 kl. 14:28.
2020-03-26, 14:23
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Ok, då är jag med, för alla medier som jag följer, svenska som utländska, noterar fröken Thunbergs
heroiska kamp mot covid-19

Enligt mig så har hon gjort mera för kampen mot covid-19 än för klimatkampen där hon sprider endast de värsta domedagsmodellerna, kräver orimliga saker, och skyller allt (felaktigt) på klimatförändringarna.

Tänk Greta rapportera likadant om Covid-19 som om klimathotet. Endast graferna med miljoner döda och 80% smittade i världen Hennes tal men några ordbyte, skulle kunna komma till hands igen!
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-26 kl. 14:26.
2020-03-26, 14:28
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Finns väl några ungar och miljötanter som lyssnar på Greta. De viktigaste är att de äldre undviker kontakt vilket är bra. Många ungar har dessutom inte tagit corona på allvar. Själv tyckte jag det var skukt när på nyheterna såg man de ädre säga att de tänker inte skjuta upp sina söderresor.

Så hur många "lyssnar" på Greta är oklart. Säkert några men det är inte så farligt tror jag. Det var värre när Greta reste i Europa och då tänkte andra, jasså Greta är inte rädd...det är väl inte så farligt då.

Greta förbereder redan nästa tal:
"vi är i början av den sjätte massutrotningen, om inte den sjunde massutrotningen hinner före först!"

Gretanyheter i Expressen måste väl ha ett genomslag. Speciellt som det tydligen inte kommit ut tydliga rekommendationer från myndigheter om hur man skall göra vid t.ex förkylningssymptom. Hon ersätter tydligen seriös information. Många tar nog intryck av henne. Hon oroar ju så extremt.

Nu har skoleleven Greta gått från miljöexpert till auktoritet på smittskydd.

Sverige har gått åt helsike, det är helt klart.

Skall bli kul att se om de kommer att våga göra en utvärdering av hur Sverige bemötte Coronapandemin. Men det blir väl som vanligt "En övergripande smittskyddsenhet måste inrättas av EU ..."

Greta - klimatet - Corona - EU partners in crime.
Senast redigerad av wwr 2020-03-26 kl. 15:26.
2020-03-26, 14:32
Medlem
Gretanols avatar
Citat:

Skall bli kul att se om de kommer att våga göra en utvärdering av hur Sverige bemötte Coronapandemin. Men det blir väl som vanligt "En övergripande smittskyddsenhet måste inrättas av EU ..."

Greta - klimatet - Corona - EU partners in crime.

Jag har en teori. Kanske Greta var sjuk... men de som lät henne in i EU-huset för att framföra ack det så viktiga talet, förbjöd Greta att nämna något direkt. Det skulle ha skapat ett enormt uppståndelse om EU-parlamentariker fick Covid-19 av Greta!
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-26 kl. 14:36.
2020-03-26, 14:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Jag har en teori. Kanske Greta var sjuk... men de som lät henne in i EU-huset för att framföra ack det så viktiga talet, förbjöd Greta att nämna något direkt. Det skulle ha skapat ett enormt uppståndelse om EU-parlamentariker fick Covid-19 av Greta!
Jag är helt övertygad om att när EU-parlamentet gör ett undantag och släpper in en person så har personen ej symptom.
2020-03-26, 14:35
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Jag är helt övertygad om att när EU-parlamentet gör ett undantag och släpper in en person så har personen ej symptom.

https://youtu.be/pxh6X4CW38Y?t=174

Såg inte 100% frisk ut i videon.
Men det är ju Greta. Hur ska man veta om en 35kg 140cm stor vegan är frisk eller inte.
Många i tråden har sagt att hon har inte sett frisk ut på mycket länge nu.
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-26 kl. 14:39.
2020-03-26, 14:40
Medlem
wwrs avatar
Citat:
https://youtu.be/pxh6X4CW38Y?t=174

Såg inte 100% frisk ut i videon.
Men det är ju Greta. Hur ska man veta om en 35kg 140cm stor vegan är frisk eller inte.
Många i tråden har sagt att hon har inte sett frisk ut på mycket länge nu.

Den tjejen är farlig, eller i alla fall hennes skötare.

Citat:
Detta som gör det så farligt”
– Nu har jag i princip tillfrisknat, men – och detta är huvudpoängen – jag kände mig knappt sjuk. ...

... "I want you to panic"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in