2020-03-26, 13:26
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Mycket riktigt. Blir nästan rörd att se att fler ser det jag ser. Det är en klockren analys.
Högmod går före fall säger man ju. Om det gäller nationer också så känns det som att det kan vara dags för fallet nu.
De kommande åren lär bli en försvenskad version av Wagners Götterdämmerung.
Satan vilket skådespel det lär bli!

Och vi har förstaparkett!

Fan vet om biljettpriset, dvs den fullständiga och slutgiltiga systemkollapsen i Sverige, kommer vara värd den föreställning som väntar oss alla.

Den som lever får se… fast det ordnar kanske sig själv
Citera
2020-03-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vi ska bredda kurvan och hålla nere smittan (suppress) tills vaccin och antivirala finns.
Det kommer ta 12-18 månader innan ett vaccin finns på plats. Det kan krävas åratal av testning innan man kan säkerställa att vaccinet är säkert nog att massvaccinera friska barn och unga människor som normalt kan hantera Covid-19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Det tycks finnas fler än jag som slutligen har fått erkänna för sig själv att Sverige har blivit ett riktigt skitland pga obildbara politruker som direkt antidemokratiska metoder har förvanskat vår en gång så stolta demokrati.

I Finland har man redan höjt röster om följder av politiska utnämningar på olika myndigheter. "För få riktiga experter och för många medelmåttor som visat sig sakna kompetens vid skarpt läge."
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Många döda
Samtal hela natten från arga forskare
WHO och EU är inte glada på Sverige.....

Varför rings samtalen på natten?
EU-byråkraterna ligger i samma tidzon och WHO har lokala kontor i Europa.
Låt våra beslutsfattare sova, de behöver nattvilan.
Citera
Medlem
flytandelyckas avatar
Äter just nu detta per dag:

1 zinktablett
1 multimineral
3 C-vitamin brus per dag

Har gjort det i 2 veckor nu, vi får se hur det går
Citera
2020-03-26, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hur sanna är siffrorna som Region Skåne skickar ut?

https://www.skd.se/2020/03/26/region-skane-tecken-pa-allman-smittspridning-i-samhallet/

Det första konstaterade fallet i Skåne var den 3 mars. Då hade 300 personer provtagits.

Har man mörkat att vi hade smittan redan i mitten av februari i Skåne?

Hade inte förvånat mig ifall man gjort det. Mörkertalet är nog enormt i Skåne och speciellt Malmö. Jag personligen misstänker att jag var med om det för ca 3-4 veckor sedan. Symptomen stämmer in på det jag hade (men då det är samma symptom som en förkylning så man vet inte helt enkelt ifall man haft det eller inte). Naturligtvis gjorde jag min "plikt" om jag nu hade det och stannade hemma isolerad.

Men jag känner fortfarande av problemen i lungorna, vilket jag aldrig tidigare känt av trots att jag varit med om att ha kraftiga influensor. Något känns annorlunda den här gången helt enkelt.
Citera
2020-03-26, 13:29
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Idag kommer vara dagens förnekarna inser sanningen och går med oss, eller försvinner från denna tråden för alltid. Sanna mina ord.

Hejdå Tegnell!!
Citera
Medlem
Det handlar inte om att du riskerar att dö, det handlar om att man inte ska sprida vidare viruset och riskera andras liv, inte minst gamla och sjuka.

Sen är det mest nu i början som vi behöver hålla oss ifrån varandra och isolera tills vi har ett vaccin!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Region Gotland höll pressträff om "det förändrade läget" kl.13.
Någon som vet om de sas nåt intressant?

De bad bla alla deltidsgotlänningar att stanna i sina hemregioner just nu.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Inser du inte allvaret av att FHM ger sin bild och regionerna sin bild, vilka inte överensstämmer med varandra?

Inte särskilt allvarligt att Folkhälsomyndigheten inte har koll på det exakta antalet döda och intensivvårdade vid ett angivet klockslag, man tittar på trender.

Den som ska ha koll på regionernas status är Socialstyrelsen, och har den myndigheten inte koll får Folkhälsomyndigheten fel ingångsvärden, och det kan vara allvarligt, häng Taha i så fall, inte Tegnell.
Citera
2020-03-26, 13:31
Medlem
Medelkasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Tror inte de är många som missat de här.
Värre är de för oss som har anhöriga som tvingas arbeta helt i onödan (i detaljhandeln) bland hostande sjuklingar istället för att vara hemma och skydda sig och familjen.
Ja, och så mycket bättre blir det ju inte av att det lär bli karantän och utegångsförbud även här först om sisådär 2-3 veckor. Sedan ytterligare 4-8 veckor hemma medan några tusen människor dör. Räkna även in de 1-2 veckorna som många av oss som förstod vad det här barkade hän redan har suttit hemma.

Om regeringen bara hade följt Epidemiologi 101-läroboken hade (nästan) vi alla suttit i karantän sedan två veckor tillbaka, och kanske långsamt börjat kunna återgå till det normala runt den 10 april. Istället kommer vi få sitta här och tangentbordskriga till någon gång i början av juni. Suck.
Citera
2020-03-26, 13:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du kan vara en asymptomatisk smittspridare. Det är ju just sådana som du som sprider den här skiten? Ta på din en mask, så smittar du mindre. Köp öl på systemet, drick hemma. Om du går på krogen och pissar på toaletten så är alla på krogen smittade som går efter dig på toa.

Och då ställer jag frågan igen: om nu ALLA är potentiella smittospridare så fort man lämnar lägenheten - hur länge ska vi sitta och trycka i våra hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in