2020-03-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ditt resonemang och argumentation utgår ifrån att ingen smittöverföring ska kunna ske, det är dock inte målsättningen att stoppa spridningen.

Målsättningen är att sakta ner spridningen, och det sker för varje linje som bryts, betyder inte att alla måste vara kloka och göra som man bör göra. Det räcker med att många/flertalet gör som man bör göra för att få en effekt.

Nuvarande nivå på åtgärder tar höjd för att det finns mindre begåvade individer som gör som de vill, och behöver man vidta fler åtgärder vidtar man det.

Du vet att det tar flera år att uppnå att "60% har fått smittan", så att sjukvården kan hänga med?
Och det behövs hårdare restriktioner än nu uppenbarligen. Hårdare restriktioner än nu- i flera, flera år.
Låter det bra tycker du?
Citera
Medlem
Darwins lag in action.

Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Ja ni får det samhälle ni förtjänar.

Nu får ni vad ni förtjänar. Det är så här eran goda goda, det riktigt goda jämställda och demokratiska samhället fungerar.

😅🤣
På det stora hela: ja.

Jag börjar bli en ganska gammal dam, åtminstone inte ung längre. Jag gav upp efter valet 2018. Nu lägger jag kraften på att hålla de mina undan svenska galenskaperna.

Detta blir en humanitär katastrof och en kollaps av ekonomin. Svenskarna vill ha det så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
De va inte min tanke heller.
Det är frustration över att inget händer.
Man frågar sig ju vad dom sysslar med när man inte hör nåt och ingenting sker.
Jag är allt annat än road över den situation vi har och är på väg in i just nu.

Staten har vidtagit en del åtgärder. Det med Max 500 personer i en och samma samling känns mest pinsamt, det hade man likväl kunna strunta i.

Stödpaketen till företag och senareläggd skatt osv kan nog hjälpa en del.

Besöksförbud på äldreboende var man alldeles för sent ute med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Mike Tyson – “Everyone has a plan until they get punched in the mouth”

Så är det. Nu visste ju dock de styrande i Sverige långt i förväg att andra hade fått smäll på käften och att smockan var på väg hit.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Har läst på flera ställen nu att asylinvandringen inte alls är stoppad i Sverige trots inreseförbud, stämmer detta och i så fall har någon en källa på detta? Det låter onekligen väldigt konstigt om man i detta läget håller på med sådant?

Asylinvandring och flyktinginvandring omfattas inte av inreseförbudet, den är undantagen. Vem som helst som söker sig till Sverige för att få ett bättre liv (försörjd) är fortfarande välkommen att göra det, det är ju en hörnsten i regeringens politik och är därför undantagen.
Citera
2020-03-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nya chocksiffror:

https://www.corriere.it/politica/20_marzo_26/the-real-death-toll-for-covid-19-is-at-least-4-times-the-official-numbers-b5af0edc-6eeb-11ea-925b-a0 c3cdbe1130.shtml
Och ni tillåter regimen i Sverige att decimera befolkningen. Ni tillåter detta. Genom att inte agera så är ni medskyldiga.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Enligt er självlärda experter, hur många kommer vi få se bekräftade med corona idag enligt era beräkningar? 227 igår, 253 dagen innan..
Citera
Medlem
26 smittade i Värmland efter bussresa till Italien
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vad säger vi om gemensamma soprum/sopsorteringsrum?

Det vet jag faktiskt inte, men folk kladdar väl inte runt där speciellt mycket? När jag har slängt i sådana så går jag in, slänger, går ut.
Citera
2020-03-26, 11:52
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Nej, jag hade gärna sett att dom samlades för kramkalas i en trång hiss.
Vet inte vad du sett för 1a maj tåg men jag har för mig att dom går på gatorna och inte i en hiss.
Citera
2020-03-26, 11:52
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Föräldrarna som lämnar sina barn är oroliga också

Ja det kan jag förstå. Hade jag haft barn hade jag inte lämnat de på förskolan. Jag hade löst det på något annat sätt.

Men barnen tillhör ju ingen riskgrupp. Det gör min mamma dock.

Det här flockimmunitetsexperimentet är dömt att misslyckas. Alla länder har insett det, till och med Storbritannien som kan anses vara källan till denna ide och som Tegnell tidigt hänvisade till. Storbritannien har nu bytt inriktning efter att ha fått svart på vitt vad som riskeras i människoliv och lidande. Sverige står nu ensamma.
När Sverige blir Italien kommer opinionen bli så stor att allt kommer att stängas ner. Då kommer debatten kring varför vi gjorde det försent och inte agerade proaktivt. Då kommer huvuden rulla vill jag lova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in